Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 13 lipca 2017

SPRAWOZDANIE Z MOBILNOŚCI - p. Marcin Ceremuga

SPRAWOZDANIE Z MOBILNOŚCI
WIELKA BRYTANIA-LONDYN 5.06.2017-16.06.2017

Imię i nazwisko: Marcin Ceremuga.
Rodzaj mobilności: kurs językowy.
Kraj: Wielka Brytania- Londyn
Czas trwania mobilności: 05.06.2017- 16.06.2017


Przygotowania do kursu rozpocząłem od skompletowania wszystkich potrzebnych dokumentów oraz od uczestnictwa w lekcjach dla „mobilnych”, które odbywały się cyklicznie raz w tygodniu w naszej placówce, a miały na celu wprowadzenie w naukę języka angielskiego oraz poprawę w komunikacji poza granicami naszego kraju. Po otrzymaniu wszystkich stosownych dokumentów oraz pakietu, który później przekazałem rodzinie goszczącej przyszedł czas na wyrobienie Europejskiej Karty Zdrowia oraz zamawianiu biletów i dodatkowego ubezpieczenia. Przed wyjazdem utrzymywałem stały kontakt mailowy z koordynatorem naszej placówki P. Jerzym Rajdą oraz pracownikami szkoły docelowej w Londynie LSI w celu omówienia wszystkich szczegółów dotyczących wyjazdu.
Zdjęcie użytkownika Marcin Ceremuga.
Moja mobilność trwała 2 tygodnie a zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 13.00. Pierwszy dzień w szkole był poświecony na sprawy organizacyjne oraz male wprowadzenie. Przydziały do grup odbywały się na podstawie weryfikacji wcześniej napisanego testu oraz rozmowy „face to face”. Kolejne dni były poświęcone na doskonaleniu gramatyki oraz rozróznaianiu czasów przeszłych i dyskusji tematycznej. Przedstawiane i omawiane były różne zwroty i sposoby ich uzywania w różnych czasach. Każda grupa w szkole była zróżnicowana pod katem pochodzenia uczestników dzięki temu miałem możliwość wsłuchiwania się w akcenty uczestników miedzy innymi z Brazylii, Kolumbii, Niemiec, Turcji, Indii czy Szkocji. Dodatkowymi atutami, które zdecydowały o wyborze szkoły językowej w stolicy Wielkiej Brytanii były organizowane dodatkowe zajęcia pozalekcyjne, które umożliwiały poznawanie kultury, tradycji oraz ciągle doskonalenie języka mówionego. Wolny czas spędziłem na zwiedzaniu stolicy, odwiedziłem najbardziej znane miejsca takie jak British Musem, London Bridge, Big Ben i wiele innych oraz na uczestnictwie w spotkaniach organizowanych po zajęciach przez trenerów ze szkoły językowej LSI London. Bardzo dużym wsparciem i szansą na poprawę płynności w mówieniu była rodzina goszcząca. Właścicielka była bardzo sympatyczną i przyjazną nauczycielką, z która bardzo często omawialiśmy problem współczesnej edukacji oraz wymienialiśmy się spostrzeżeniami na wiele tematów. Dzięki uczestnictwu w projekcie  mogłem, na co dzień poznawać tradycje i zwyczaje panujące w Anglii. Ostatni dzień w szkole był zakończony rozdaniem certyfikatów oraz podsumowaniu naszych zadań domowych, które każdego dnia wypełnialiśmy poprzez portal internetowy. Nie obyło się także bez pożegnań nowych znajomych i osób, z którymi razem spędziłem ten cenny czas.
Wyjazd do szkoły językowej lSI London uznaję za bardzo cenna lekcje i inspirujące doświadczenie, które przyczyniło się do poprawy, jakości mojej pracy oraz wprowadzaniu nowych, ciekawszych rozwiązań w mojej szkole. Wiążę duże nadzieje, iż nasza gmina w kolejnych latach także weźmie udział w podobnym projekcie dając szanse swoim pracownikom na podniesienie kwalifikacji i zdobywanie cennego doświadczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz