Łączna liczba wyświetleń

sobota, 29 lipca 2017

Sprawozdanie z mobilności- Irlandia-Galway- Dominika Konopka

Imię i nazwisko: Dominika Konopka
Rodzaj mobilności: kurs językowy: Intensive General English
Kraj: Irlandia - Galway
Czas trwania mobilności: 03.07.2017- 14.07.2017

                Przygotowania do mobilności rozpoczęłam od kursu przygotowawczego, który był prowadzony dla uczestników w naszej placówce przed wyjazdem. Miał on na celu przypomnieć zdobyte już przez nas umiejętności językowe oraz przygotować do kursów prowadzonych w wybranych krajach. Następnie przystąpiłam do kompletowania dokumentów: wybrałam odpowiadający mi kurs, zarezerwowałam lot, wyrobiłam kartę EKUZ, wykupiłam dodatkowe ubezpieczenie i czekałam na termin, w którym miałam rozpocząć naukę.
W  niedzielę 2 lipca po przyjeździe do Galway wraz z moją koleżanką postanowiłyśmy zwiedzić miasteczko i zobaczyć wśród jakich ludzi będziemy przebywać przez następne  dwa  tygodnie.  Mimo deszczowej pogody spacerowałam uliczkami miasta i podziwiałam kolorowe domki, sklepy pełne uśmiechniętych ludzi, słuchałam muzyki  na ulicach.
Pierwszy dzień w szkole był pełen niepewności, obaw i strachu. Po przybyciu do głównego budynku szkoły, wypełnieniu odpowiednich dokumentów i krótkiej rozmowie z nauczycielem zostaliśmy przydzieleni do odpowiednich grup. Wszyscy pracownicy tej szkoły byli bardzo mili i pomocni w każdej sytuacji. Później nastąpiło zapoznanie z nauczycielem prowadzącym oraz pozostałymi uczestnikami  naszej grupy. W mojej klasie były osoby z różnych krajów, m.in.: Hiszpanii, Włoch, Szwajcarii, Francji, Niemiec, Arabii Saudyjskiej. Wszyscy uczestnicy byli bardzo pomocni, koleżeńscy, sympatyczni co umilało pobyt na zajęciach. Razem z naszą nauczycielką szybko budowaliśmy i zacieśnialiśmy znajomości, które mam nadzieję zostaną na dłuższy czas.  Wszystkich nas łączył jeden cel: podwyższenie naszych umiejętności językowych.
W pierwszym dniu poznaliśmy plan zajęć obowiązkowych, zajęć dodatkowych, miejsca, które warto zobaczyć, wycieczki organizowane przez szkołę. Zajęcia odbywały się w dwóch modułach. Pierwszy obejmował zajęcia dopołudniowe, które kończyły się o godzinie 12.30, później była przerwa na luncz. Natomiast po przerwie były kolejne zajęcia w innej grupie. Czasami zapisywałam się jeszcze na dodatkowe zajęcia m.in. słownictwo lub wycieczki po mieście, gdzie można było posłuchać historii oraz legend dotyczących miasteczka i okolicznych miejsc. Wszystkie te czynności dawały mi możliwość posługiwania się językiem angielskim i pozwalały mi na uczenie się nowego słownictwa. Czas wolny poświęcałam na zwiedzanie miasta, poznawanie tutejszej kultury, obyczajów, uczyłam się tańca irlandzkiego. Wolny weekend spędziłam na wycieczkach, gdzie zwiedziłam Wyspy Aran, Klify, Doolin,  Dunguaire Castle XIV wiek,Connemara, Spanish Arch, Salthill. Spacerowałam brzegiem oceanu i podziwiałam piękne widoki. Miałam okazję delektować się wspaniała kawą i bardzo dobrym jedzeniem, które jadłyśmy w wspaniałych restauracjach.  Poznałam mnóstwo osób i wszyscy byli ciągle uśmiechnięci i zadowoleni. W drugim tygodniu wieczory upływały mi na spotkaniach towarzyskich, gdzie mogłam rozwijać swoje kompetencje językowe. Dzięki nim opowiadałam poznanym osobom o Polsce, naszej kulturze, zwyczajach, pracy oraz mogłam wysłuchać innych i ich poznać życie.

W ostatnim dniu podziękowaliśmy sobie wzajemnie za bardzo miło spędzone dwa tygodnie, pożegnaliśmy się i wróciłam do Polski. Wyjazd na ten kurs uważam za niesamowitą przygodę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz