Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 24 lipca 2017

Wyjazd tam był dla mnie przygodą życia! - Anna Wołczyk

Imię i nazwisko: Anna Wołczyk
Placówka: Przedszkole Publiczne Nr 3 w Wadowicach
Rodzaj mobilności: kurs językowy
Kraj: Wielka Brytania – Bournemouth
Czas trwania mobilności: 02.07.2017 – 15.07.2017

Kraków i Warszawa pożegnały deszczem mnie i moje dwie towarzyszki podróży: Renatę Jamróz i Małgorzatę Pawłowską, 02.07. 2017r. Natomiast Londyn i pobliskie Bournemouth powitały słońcem. W ten sposób rozpoczęła się nasza wspaniała przygoda.
Po przyjeździe wyruszyłyśmy zwiedzić to piękne miasto, a co najważniejsze piaszczyste plaże. Zakochałyśmy się w nim od razu! Nie mogłyśmy oderwać wzroku od pięknej architektury i uroczych domów z kolorowymi ogrodami.
Pierwszy tydzień upłynął mi na nauce języka angielskiego. Zajęcia odbywały się w nowoczesnej szkole Anglo Continental w Bournemouth. Zawarłam wiele znajomości międzynarodowych (mówiąc jedynie po angielsku). Zaprzyjaźniłam się z Hiszpanami, Turkami i mieszkańcami Arabii Saudyjskiej, którzy tak jak i ja chcieli podnieść swój poziom językowy. Z wieloma osobami utrzymuję nadal kontakt. W miejscu zakwaterowania również prowadziłam intensywne rozmowy w języku angielskim z gospodarzami. Opowiadałam im o naszym pięknym kraju i poznawałam ich kulturę. Sue i Keith byli ludźmi bardzo przyjaznymi i chętnie służyli wsparciem.
Weekend był dla mnie bardzo aktywny. W sobotę wybrałyśmy się do Oksfordu, gdzie zwiedziliśmy m.in. urokliwą Christ Church College. To właśnie na tym Kolegium jest wzorowany Hogwart znany z serii o Harrym Potterze. Nikt chyba nie przeszedł obojętnie obok zabytkowych schodów, olbrzymiej jadalni czy Picture Gallery, gdzie można zobaczyć prace Leonarda da Vinci czy Michała Anioła. Po zwiedzaniu, jako największa fanka Harrego Pottera, udałam się do sklepu z pamiątkami, gdzie zdobyłam wiele „perełek”. W niedziele natomiast wyruszyłam zobaczyć kamienny krąg Stonehenge, który wpisany jest na listę UNESCO.  Do tej pory nie wiadomo jaki był cel tej budowli: zegar? drogowskaz? katedra? Jedno jest pewne, to miejsce niezwykłe, gdzie w powietrzu unosi się magia. W drodze powrotnej odwiedziłam Bath czyli miasto znane z rzymskich łaźni i opactwa. Dzięki położeniu na wzgórzach słynie z malowniczych widoków i zabytkowej architektury, którą można spotkać na każdym kroku.
Ostatni tydzień upłynął mi na  spotkaniach towarzyskich organizowanych przez szkołę, gdzie rozwijałam swoje umiejętności komunikacyjne w języku angielskim, opalaniu na plaży i zakupach w największych centrum handlowym – Castlepoint.
Ostatni dzień poświęciłam na zwiedzenie największego portu w okolicy, który znajduje się w pobliskiej miejscowości Pool oraz na  pożegnaniu z osobami z grupy językowej , z który bardzo zżyłam się przez te 2 tygodnie.

Bournemouth to wyjątkowe miejsce, pełne otwartych i życzliwych ludzi oraz rozgrzanych plaż . Wyjazd tam był dla mnie przygodą życia!


Anna Wołczyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz