Łączna liczba wyświetleń

środa, 19 lipca 2017

Sprawozdanie p. Iwony Urbaś

Iwona Urbaś , Zespół Szkół Publicznych nr 3w Wadowicach
 Od 03.07.17 r. do 14.07.17 r. uczestniczyłam w kursie języka angielskiego w londyńskiej szkole St Giles International. Moja przygoda z Anglią rozpoczęła się już w lutym, kiedy to kupiłam bilety samolotowe do Londynu. Następnie złożyłam wniosek, aby otrzymać  kartę EKUZ i zakupiłam dodatkowe ubezpieczenie. Po skompletowaniu niezbędnych dokumentów i otrzymaniu pakietu promocyjnego przyszedł czas na kontakt mailowy z rodziną, u której miałam zamieszkać. Niezbędne okazało się  przypomnienie podstawowych słów, zwrotów oraz struktur gramatycznych  języka angielskiego, którym nie posługiwałam się od czasu ukończenia studiów.  

Zajęcia w szkole odbywały się codziennie od 9.00 do 13.00. Uczyłam się w grupie jedenastoosobowej. Tworzyli ją ludzie z całego świata (Meksyku, Brazylii, Hiszpanii,  Arabii Saudyjskiej, Francji, Wietnamu, Polski), w różnym wieku, wykonujący różne zawody. Łączył nas wspólny cel: chęć podniesienia kompetencji językowych. Zajęcia prowadzili nauczyciele z różnych krajów – w naszej grupie: Agnes z Węgier i Shineed z Anglii. Stosowały one różnorodne metody nauczania, kładły nacisk na praktyczne wykorzystanie języka (speaking and pronunciation), ale najistotniejsze jest to, że uwzględniały nasze potrzeby i wskazówki. Codziennie prowadziliśmy konwersacje dotyczące naszej pracy, zainteresowań, turystyki, medycyny. Zajęcia w szkole pomogły mi wzbogacić słownictwo, skutecznie komunikować się w szkole, sklepie, metrze, z gospodarzami, u których mieszkałam. Mogliśmy usłyszeć wymowę i akcent charakterystyczny dla Brytyjczyków, Szkotów czy Amerykanów. 

Po zajęciach przychodził czas na sprawdzenie moich umiejętności językowych. Wykorzystanie języka w praktyce okazało się nie lada wyzwaniem. Zakupienie London Travelcard czy biletów  na London Eye, do Muzeum Madame Tussauds uzmysłowiło mi, jak ważna jest dobra znajomość języka angielskiego zagranicą. Dzięki projektowi „Mobilność kadry edukacji szkolnej” mogłam zobaczyć: Big Bena, Parlament, Opactwo Westministerskie, Pałac  Buckingham, Tower Bridge, Tower of London. Tate Modern, The National Gallery, The Natural History Museum, The Science Museum. Postawiłam nogi na obu półkulach jednocześnie, dzięki wizycie w Greenwich. Dużo zwiedzałam, spacerowałam londyńskimi ulicami, wsłuchiwałam się w rozmowy Anglików i poznawałam ich zwyczaje. Gospodarze okazali się bardzo życzliwi a pobyt u nich uświadomił mi, że ludzie w różnych zakątkach świata mogą mieć podobne pasje, problemy, wyzwania. Przekazałam im materiały promujące Małopolskę a oni opowiedzieli o swoim pobycie w Krakowie.

Dwa tygodnie w Londynie minęły szybko. Czas spędzony w Anglii okazał się cennym doświadczeniem. Nigdy wcześniej nie korzystałam z takiej formy doskonalenia zawodowego. Uważam jednak, że wyjazd zagranicę, możliwość uczenia się języka od rodowitych Anglików, posługiwanie się językiem obcym w sytuacjach codziennych, to najlepsza forma doskonalenia i poszerzania swoich kompetencji językowych. Doświadczenia zdobyte  w Londynie zamierzam wdrażać w codziennej pracy z uczniami w mojej placówce. Przywiozłam wiele inspirujących pomysłów, zwalczyłam strach do mówienia po angielsku, zdobyłam nowe umiejętności. 

Otrzymałam certyfikat potwierdzający moje kompetencje. Przekonałam się, że warto inwestować w rozwój osobisty i zawodowy.                                                                                          Iwona Urbaś

Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz