Łączna liczba wyświetleń

środa, 19 lipca 2017

Sprawozdanie p. Agaty Bakalarskiej

SPRAWOZDANIE Z MOBILNOŚCI
WIELKA BRYTANIA – LONDYN 19.06.2017 – 30.06.20

Imię i nazwisko: Agata Bakalarska
Placówka: Przedszkole Publiczne Nr 3 w Wadowicach
Rodzaj mobilności: kurs językowy
Kraj: Wielka Brytania – Londyn
Czas trwania mobilności: 19.06.2017 – 30.06.2017
             W dniach od 19.06. do 30.06.2017r. uczestniczyłam w 40 godzinnym kursie języka angielskiego w szkole Language Studies International w Londynie. W pierwszy dzień kursu przystąpiłam do testów sprawdzających mój poziom umiejętności w zakresie gramatyki, pisowni oraz komunikacji słownej z zakresu języka angielskiego. Po zakończeniu testów zostałam przydzielona do odpowiedniej grupy, uzyskałam informacje na temat nauczyciela prowadzącego oraz otrzymałam kod dostępu do internetowego systemu uczenia się, dzięki któremu mogłam nawiązywać kontakt ze szkołą, ze swoim nauczycielem oraz wykonywać zadania domowe. Zajęcia odbywały się codziennie od 9.00 do 13.00. Grupa, do której należałam liczyła 11 osób i była w pełni międzynarodowa. Razem ze mną szkoliły się moje koleżanki z placówki oraz  obywatele takich krajów, jak: Brazylia, Chiny, Arabia Saudyjska oraz Chile. Również nauczyciele reprezentowali różnorodność, jeśli chodzi o kraj pochodzenia: w pierwszym tygodniu zajęcia prowadziła pani z Australii, w drugim – rodowita Angielka. Zajęcia prowadzone przez obie nauczycielki dostosowane były do potrzeb i możliwości wszystkich uczestników. Stosowane przez nie metody i formy pracy pozwalały na indywidualne podejście do każdego studenta, a także aktywizowały i motywowały do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych. Wiele czasu na zajęciach poświęcaliśmy na konwersację, a także poszerzanie wiedzy z zakresu gramatyki. Przyjazna atmosfera zajęć oraz praca w parach i małych zespołach sprzyjała zawieraniu nowych, międzynarodowych kontaktów oraz poznawaniu kultury i tradycji innych państw. Wiele rozmów dotyczyło wymiany doświadczeń w zakresie różnic systemów nauczania w poszczególnych krajach. Mnie - pedagoga specjalnego szczególnie interesowało kształcenie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz inne rozwiązania systemowe w tym zakresie.


            Personel szkoły był bardzo życzliwy i przyjazny dla uczestników kursu. Zawsze służył dobrą radą i udzielał fachowej odpowiedzi na nasze bieżące pytania. Szkoła była dobrze wyposażona i dysponowała zapleczem socjalnym. W trakcie przerw można było wypić kawę i porozmawiać z uczestnikami kursu.
            Po zajęciach w LSI, wspólnie z koleżankami czas wolny poświęcałyśmy na zwiedzanie Londynu, ale przede wszystkim na praktyczne korzystanie z nabytych umiejętności komunikacyjnych w zakresie języka angielskiego. Każdą nową sytuację wykorzystywałyśmy do tego, by komunikować się i porozumiewać w języku angielskim, np.: “Jak dojść do...?”, Jak zamówić wybrany posiłek w restauracji?”, “Jakim środkiem komunikacji podróżować po Londynie?”, “Jak kupić bilet do wybranego muzeum, galerii, metra i autobusu?”, “Jak i gdzie zrobić zakupy?”, itp.
            Oprócz miejsc charakterystycznych dla Londynu, takich jak: Big Ben, Pałac Westminsterski, Tower Bridge, Tower of London, St Pauls Kathedral zobaczyłam i zwiedziłam wiele wspaniałych muzeów i galerii, np.: British Museum, Natural History Museum, V&A Museum, National Gallery oraz National Portrait Gallery. Duże wrażenie wywarła na mnie urokliwa, południowo-wschodnia część miasta: Greenwich z historycznym Uniwersytetem, Queens House oraz Planetarium
& Astronomy Centre.
            Mój udział w projekcie “Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej” przyczynił się do:
- podniesienia mojego poziomu znajomości języka angielskiego i poszerzenia umiejętności komunikacyjnych,
- nawiązania międzynarodowych kontaktów,
- poznania kultury, tradycji i realiów życia w Wielkiej Brytanii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz