Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 10 lipca 2017

SPRAWOZDANIE: WIELKA BRYTANIA – LONDYN (19.06.2017r. – 30.06.2017r.)
Nauczyciel: Jadwiga Drzazga (Przedszkole Publiczne Nr 3)
Rodzaj mobilności: kurs językowy
Kraj: Wielka Brytania – Londyn
Czas trwania kursu: 19.06.2017 r. – 30.06.2017 r.
Zdjęcie użytkownika Mobilność Wadowice.


W dniach 18 czerwca do 1 lipca 2017 r.  w ramach projektu "Mobilność kadry edukacji szkolnej" przebywałam w Londynie, gdzie uczestniczyłam w kursie języka angielskiego. 
Szkoła językowa, którą wybrałam to "Language Studies International London Central" mieszcząca się przy Richmount Street, w samym centrum Londynu. Już na wejściu widać wielokulturowość jaka panuje w Wielkiej Brytanii, a zwłaszcza w Londynie. Pracownicy szkoły są przedstawicielami różnych narodowości i kultur, a uczący się tu studenci przybywają z całego świata. W 11-osobowej grupie, do której uczęszczałam były Brazylijki, Chilijka, Chińczyk, obywatele Arabii Saudyjskiej, a na przerwach, na terenie szkoły oraz wokół niej można było spotkać ludzi bardzo wielu narodowości. 
W pierwszym dniu pobytu przeprowadzone zostały wśród uczestników testy sprawdzające poziom znajomości języka angielskiego w zakresie gramatyki, pisowni oraz komunikacji słownej. Ich wyniki decydowały o grupie do której zostaliśmy zakwalifikowani. Wraz z tą wiadomością każdy otrzymał informacje na temat nauczyciela prowadzącego oraz kod dostępu do internetowego systemu uczenia się w LSI, dzięki któremu mogłam nawiązywać kontakt ze szkołą, ze swoim nauczycielem oraz wykonywać ćwiczenia utrwalające materiał z zajęć. W tym dniu wzięliśmy jeszcze udział w wykładzie na temat kultury 
i społeczności Londynu, podczas którego zaproponowano zwiedzanie Londynu w ramach programu socjalnego oraz indywidualnie.
Kurs językowy, w którym uczestniczyłam trwał 2 tygodnie po 20 godzin, a zajęcia odbywały się w godzinach od 9.00 do 13.00. 
W pierwszym tygodniu zajęcia prowadziła Diane - nauczycielka z Australii, w drugim tygodniu Anna - Angielka. Obie panie wykazały się dużym doświadczeniem i wysokimi umiejętnościami w nauce obcokrajowców. Zajęcia były ciekawe, zróżnicowane i dostosowane do możliwości uczestników. Obie nauczycielki stosowały dużo praktycznych ćwiczeń aktywizujących, indywidualizowały także podejście do studentów mając na uwadze charakterystykę grupy, jej potrzeby i możliwości. Wiele z tych metod można zastosować w swojej pracy z dziećmi, dostosowując poziom i tematykę. Zarówno organizacja zajęć jak i pracy całej szkoły była na wysokim poziomie. Pracownicy szkoły tworzyli życzliwą atmosferę, co przenosiło się do sal. Na zajęciach naszej grupy zawsze było wesoło i spokojnie, co bez wątpienia przyczyniło się do pokonywania barier językowych, a przez to do podniesienia kompetencji językowych.
Ciekawe były również swobodne rozmowy ze studentami i nauczycielami np. podczas przerw, kiedy to rozmawialiśmy na tematy nam bliskie. Nawiązując kontakty międzynarodowe wymienialiśmy się ciekawostkami o kulturze, tradycjach, codziennym życiu w innych krajach. 
W nauce języka angielskiego bardzo pomogły mi zajęcia przygotowawcze prowadzone jeszcze przed wyjazdem w Wadowicach przez panią Paulinę Sarapatę. W czasie tych spotkań zdobyłam podstawy do dalszej nauki języka angielskiego.
Nabyte umiejętności językowe wykorzystywałam w praktyce podczas poruszania się po Londynie oraz zwiedzania ciekawych miejsc, zabytków, galerii i muzeów. Wspólnie 
z koleżankami biorącymi udział w projekcie jeździłyśmy po tym ogromnym mieście różnymi środkami lokomocji: metro, autobusy, kolejka naziemna DLR. Aby sprawnie się przemieszczać zakupiłyśmy "Oyster card", którą łatwo można doładować na każdej stacji metra. Komunikacja w Londynie jest bardzo rozbudowana, a stacje, przystanki i ulice dobrze oznakowane, co ułatwia zwiedzanie miasta.  
Podczas pobytu w Londynie zobaczyłam takie znane symbole tego miasta jak: Big Ben, Parlament, Tower of London, Opactwo i Katedrę Westminsterską, Pałac Buckingham, liczne mosty, m.in. Tower Brigde, London Brigde oraz bardziej współczesne jak: London Eye czy Sky Garden skąd można podziwiać rozległą panoramę Londynu. Zwiedziłam także galerie i muzea m.in.: National Gallery, British Museum, V&A Museum czy bardziej współczesne Tate Modern. Różnorodność kulturową jaka panuje w Londynie można było zobaczyć na Camden Town, a przywiązanie do tradycji podczas uroczystej zmiany warty przed Pałacem Buckingham. W Londynie zobaczyłam także miejsca gdzie wypoczywają jego mieszkańcy oraz turyści - rozległy Hyde Park, Green Park, czy tereny Greenwich.    
Warto także zwrócić uwagę na atmosferę jaka panuje w Londynie. Ludzie są dla siebie mili, życzliwi, chętni do pomocy, czego niejednokrotnie doświadczyłam podczas pobytu. Pomimo, że miasto jest ogromne, bo liczy ponad 8 milionów mieszkańców, nie odczuwa się tam pośpiechu. Dobre wrażenia potwierdziła także pogoda, która okazała się być w tych dniach zupełnie nie "angielska", ze względu na wysokie temperatury (ponad 30 stopni C) niespotykane tam od kilkudziesięciu lat.
Biorąc udział w projekcie zamierzałam zwiększyć swoją świadomość i wiedzę o kulturze Wielkiej Brytanii, jej historii, społeczeństwie, zwyczajach, edukacji, muzyce, prasie, itp., ale też pragnęłam mieć możliwość doświadczyć różnic kulturowych mieszkając w innym środowisku. Udział w mobilności miał także wpływ na wzrost mojej świadomości odnośnie potrzeby ciągłego podnoszenia swoich umiejętności i samodoskonalenia. Bardzo cenię sobie  możliwość nauki języka za granicą, ze względu na szansę poznania przedstawicieli innych krajów, w których funkcjonują różne systemy edukacji. Dzięki styczności z materiałami autentycznymi poprzez prasę, telewizję, radio, a także rozmowy wykorzystywałam język angielski w naturalnych sytuacjach. Mobilność miała bardzo duży wpływ na poprawę moich kompetencji w zakresie języka, czego dowodem jest uzyskany przeze mnie certyfikat.

Nauczyciel: Jadwiga Drzazga
Koordynator placówki: Anna Wołczyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz