Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 25 lipca 2017

Sprawozdanie z mobilności - p. Dorota Studnicka

Imię i nazwisko: Dorota Studnicka
Placówka: Zespół Szkół nr 1 w Choczni
Rodzaj mobilności: kurs metodyczno-językowy
Kraj: Malta
Czas trwania mobilności: 03.07.2017 – 14.07.2017




Od 03.07.2017 do 15.07.2017 miałam przyjemność uczestniczyć w kursie metodycznym dla nauczycieli języka angielskiego. Mój pobyt na Malcie to niezapomniane chwile, ale także niesamowite doświadczenie zdobyte podczas zajęć w szkole językowej ETI Executive Training Institute. Już w pierwszym dniu zajęć okazało się, że mamy wspaniałą międzynarodową grupę nauczycieli o dużym doświadczeniu pedagogicznym. Nauczyciele z Portugalii, Rumunii, Turcji, Czech, Słowacji, Bułgarii oraz Polski byli bardzo otwarci i dzielili się swoimi doświadczeniami zdobytymi podczas wieloletniej pracy z dziećmi w różnym wieku. Podczas wielu dyskusji poznałam specyfikę pracy kolegów, programów nauczania poszczególnych krajów, a także cenne spostrzeżenia dotyczące pracy z dziećmi i młodzieżą.  
            Zajęcia prowadzone przez Brytyjkę mieszkającą w Danii Sarah Nakel były bardzo profesjonalnie przygotowane. Cały program kursu The playground Classroom Methodology at Primary level był podzielony na 10 modułów. Codziennie poznawaliśmy mnóstwo ciekawych gier i zabaw, które zapewne użyje w swojej pracy. Sarah przygotowywała dla nas wiele pomocy naukowych, dzięki którym mogliśmy na własnej skórze doświadczyć sensowności wielu z pozoru bardzo prostych zadań. Większość zajęć miała na celu pokazanie jak ważne w nauce dzieci jest różnorodność materiałów wykorzystywanych na lekcjach. Poznając tajniki kooperatywnego, wspólnego uczenia się, mieliśmy okazję do tworzenia własnych teorii i weryfikowania ich. Jest to niezwykle ważne, aby i nasi uczniowie uczyli się analizować zdobyte informacje i ćwiczyć umiejętności.



W trakcie zajęć zajmowaliśmy się także pracami projektowymi, inteligencją wieloraką, stosowaniem opowiadań i piosenek w nauczaniu. Duża część zajęć była poświęcona wykorzystaniu mediów. Dzięki niesamowitemu zaangażowaniu Sarah, która przygotowała dla nas filmy z jej zajęć w szkole, mogliśmy na własne oczy zobaczyć jej pracę z dziećmi z użyciem tablicy interaktywnej, filmów na Youtube oraz wielu ciekawych stron internetowych. W trakcie zajęć zdobyłam ogromną wiedzę, ale miałam także niepowtarzalną okazję rozmawiać dwa tygodnie w języku angielskim. 



Po zajęciach skupiłam się na zwiedzaniu Malty, która jest niewielka, ale bardzo urokliwa. Miałam okazję płynąć statkiem na wyspę Comino słynącej z przepięknej zatoki Blue Lagoon. Zwiedziłam zachwycającą stolice Vallettę, która jest jednym z najbardziej zagęszczonych obszarów zabytkowych na świecie. W niedziele wybrałam się do urokliwej wioski Marsaxlokk, gdzie w starym porcie rybackim jest coniedzielny targ, na którym można zakupić świeże ryby, owoce morza, oraz pamiątki. Popołudniami odpoczywałam na pięknych plażach Golden Bay, Ghajn Tuffieha Bay, Mellieha czy Pretty Bay.
           Wyjazd w ramach mobilności był bardzo udany i owocny. W ciągu dwóch tygodni spędzonych na Malcie poznałam mnóstwo ciekawych ludzi, przepięknych miejsc, ale przede wszystkim  bardzo dużo wyniosłam z kursu metodologicznego. Zdecydowanie będę polecać taki wyjazd każdemu, gdyż daje on możliwość ogromnego rozwoju osobistego i zawodowego.

Koordynator placówki: Kinga Cholewka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz