W dniach 6 i 7 lutego na lekcjach
języka polskiego w klasie III c przeprowadziłam zajęcia w obecności wicedyrektor pani Małgorzaty Niewidok i praktykantki pani Kingi
Malik. Temat pierwszej lekcji brzmiał: Świat
seriali, a moja wiedza o Europie, a drugiej: Świat seriali-wspólne kody kulturowe. W czasie pracy uczniowie przeszukiwali
Internet, a szczególnie strony obcojęzyczne. To była lekcja, w czasie której
bez ograniczeń można było korzystać ze smartfonów, tabletów i laptopów. Każdej grupie przyświecał jeden cel -
przygotowanie fragmentu prezentacji o ulubionym serialu, a były to następujące
dzieła HBO i Netflixa: Dark, Black
Mirror, Wataha, Vikings, The Bridge i Skam.
Udało się, a przy okazji każda grupa uczniów przedstawiła swoje stanowisko w
następującej kwestii – czy oglądanie seriali wpłynęło na poszerzenie ich wiedzy
o Europie. Okazało się, że tak, bo takie działanie pozwala lepiej poznać Europę
i jej mieszkańców, styl życia, mentalność, a także topografię miast i państw
oraz język angielski.
Na następnej lekcji wszyscy
zgromadzeni obejrzeli (dzięki tablicy multimedialnej) prezentację przygotowaną
przez jednego z uczniów, który skleił w całość fragmenty stworzone przez 6 grup
dzień wcześniej. Teraz nadszedł czas na gorącą dyskusję o tym, co nas, Polaków, łączy i dzieli z Europą. I jaki był efekt? Dyskutujący
uczniowie musieli uznać, że Europa to wspólnota kulturowa.
Alina Dyrcz-Kowalska (SP nr 5)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz