Imię i nazwisko: Danuta Czapla
Placówka: Szkoła Podstawowa Nr 2 w Choczni
Rodzaj mobilności: kurs językowy : General English. CEFR A1 Elementary.
Kraj: Wielka Brytania
Czas trwania mobilności: 12.02.2018 – 23.02.2018
Przygotowania
Moja przygoda rozpoczęła się kilka miesięcy wcześniej przed
samym wylotem do Londynu. Najpierw wybór miejsca mojej mobilności, następnie
wybór szkoły językowej. W tym ostatnim pomogła mi szkoła języków obcych Glossa. Jestem osobą, która dopiero zaczynała
swoją przygodę z nauką języka angielskiego dlatego mój kurs zaczynał się od
poziomu A1. Przed wyjazdem uczestniczyłam w kursach przygotowawczych z języka
angielskiego. Uważam, że poznanie nowego języka w obecnych czasach jest bardzo
ważne. Ważne jest również motywowanie uczniów do nauki języka, pokazanie w
praktyczny sposób przydatności języka . Znając miejsce i cel mojej mobilności,
istotną sprawą było jak najlepsze zapoznanie się z krajem do którego
zamierzałam polecieć, jego kulturą i zwyczajami tam panującymi. Prezentacja
multimedialna dotycząca Londynu na jednym ze spotkań przygotowawczych członków
mobilności oraz koordynatorów stanowiła istotny element poznania tego kraju.
Pozostałą wiedzę uzupełniłam przeglądając strony internetowe zawierające
informacje na temat Londynu oraz jego mieszkańców. Przed wyjazdem wyrobiłam
kartę EKUZ, wykupiłam dodatkowe ubezpieczenie oraz przygotowałam dokumenty jak
Certyfikat PO_WER czy COURSE PAYMENT CONFIRMATION. I tak byłam gotowa do
wyjazdu.
Kurs
W poniedziałek 12 lutego 2018r rozpoczął się dwutygodniowy
kurs w szkole językowej LSI Language
Studies International, 19-21 Ridgmount Street w Londynie. Zajęcia
rozpoczynały się każdego dnia o godzinie 9:00, a kończyły się o godzinie 13:00
i trwały od poniedziałku do piątku. W pierwszym dniu odbył się test
sprawdzający umiejętności wszystkich nowych uczestników z zakresu gramatyki,
pisowni i komunikacji słownej. Po przydzieleniu do grupy rozpoczęły się zajęcia.
W pierwszym tygodniu lekcje prowadziła bardzo miła nauczycielka Diana, w drugim
Sofia. Zajęcia głównie opierały się na mówieniu i słuchaniu. Prowadzące
zachęcały do dialogów. Na początku” górę brała” bariera językowa ale w upływam
czasu było bardzo przyjemnie, wesoło i coraz lepiej porozumiewaliśmy się. Nasza
grupa była wielonarodowościowa przez co poznawaliśmy zwyczaje, tradycje i
kulturę innych krajów np. Brazylii, Turcji czy Arabii Saudyjskiej. Podczas
lekcji wykonywaliśmy ćwiczenia z gramatyki
i pisowni. Często do poznania
nowych słów, zwrotów czy form gramatycznych nauczycielki stosowały formy
zabawowo- zadaniowe. Dzięki rozmowom, nauce nowych słów, zwrotów komunikacja z
uczestnikami kursu pozwoliła na zawarcie nowych znajomości. Poprawiły się moje
umiejętności językowe przez co wzrosła moja wiara we własne możliwości. Było to
niesamowite doświadczenie, a zdobytą wiedzą będę się dzielić z innymi.
Język oraz dziedzictwo
kulturowe i narodowe
Będąc dwa tygodnie w Londynie mogłam sprawdzić swoje
umiejętności językowe w życiu codziennym: w sklepie, w restauracji, w muzeum,
kupując bilety na metro czy autobus, czy nawet pytając o drogę. Po zajęciach w
szkole, razem z moimi koleżankami, spędzałyśmy czas zwiedzając to piękne
miasto, pełne zabytków. Trasę przemierzałyśmy albo pieszo podziwiając „cuda
architektoniczne” albo metrem, które jest świetnie oznakowane albo czerwonym
autobusem. Zwiedziłam: British Museum, Natural History Museum, Science Museum,
Muzeum Wiktorii i Alberta, co pozwoliło bardziej zapoznać się z kulturą i
tradycją Anglii. Pojechałam na stację King Cross zobaczyć słynny peron 9 ¾
Harego Potera. Zobaczyłam Buckingham Palac oraz konną zmianę warty – Horse
Guards. Nie mogłam pominąć , będąc tutaj, Big Bena, Parlament czy London Eye, z
którego miałam możliwość obejrzeć panoramę miasta. Zachwyciło mnie Muzeum
Sherlocka Holmesa, które przedstawiało typowe mieszkanie angielskie,
eleganckie, małe, w niepowtarzalnym stylu. Po muzeum oprowadzał przewodnik
opowiadając historię domu Holmesa, oczywiście w języku angielskim, przez co
miałam okazję wykorzystać zdobyte umiejętności językowe. Urokliwym miejscem był
również Covent Garden- dzielnica Londynu, w której zobaczyłam przepiękny teatr Covent Garden Theatre oraz The Royal
Opera House. Miałam również okazję skosztować typowego angielskiego dania – Fish and chips –smażona ryba w cieście z
frytkami, w jednej z brytyjskich restauracji.
Podsumowanie
Dzięki udziałowi w projekcie „ Mobilność Kadry Edukacji
Szkolnej” podniosłam swój poziom znajomości języka angielskiego, poszerzyłam
umiejętności komunikacyjne, poznałam kulturę, tradycję odwiedzanego kraju. W
znacznej części zapoznałam się z realiami życia w Londynie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz