Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 5 marca 2018

Moja przygoda w Londynie


Imię i nazwisko: Danuta Czapla
Placówka: Szkoła Podstawowa Nr 2 w Choczni
Rodzaj mobilności: kurs językowy : General English. CEFR A1 Elementary.
Kraj: Wielka Brytania
Czas trwania mobilności: 12.02.2018 – 23.02.2018

Przygotowania
Moja przygoda rozpoczęła się kilka miesięcy wcześniej przed samym wylotem do Londynu. Najpierw wybór miejsca mojej mobilności, następnie wybór szkoły językowej. W tym ostatnim pomogła mi szkoła języków obcych  Glossa. Jestem osobą, która dopiero zaczynała swoją przygodę z nauką języka angielskiego dlatego mój kurs zaczynał się od poziomu A1. Przed wyjazdem uczestniczyłam w kursach przygotowawczych z języka angielskiego. Uważam, że poznanie nowego języka w obecnych czasach jest bardzo ważne. Ważne jest również motywowanie uczniów do nauki języka, pokazanie w praktyczny sposób przydatności języka . Znając miejsce i cel mojej mobilności, istotną sprawą było jak najlepsze zapoznanie się z krajem do którego zamierzałam polecieć, jego kulturą i zwyczajami tam panującymi. Prezentacja multimedialna dotycząca Londynu na jednym ze spotkań przygotowawczych członków mobilności oraz koordynatorów stanowiła istotny element poznania tego kraju. Pozostałą wiedzę uzupełniłam przeglądając strony internetowe zawierające informacje na temat Londynu oraz jego mieszkańców. Przed wyjazdem wyrobiłam kartę EKUZ, wykupiłam dodatkowe ubezpieczenie oraz przygotowałam dokumenty jak Certyfikat PO_WER czy COURSE PAYMENT CONFIRMATION. I tak byłam gotowa do wyjazdu.
Kurs
W poniedziałek 12 lutego 2018r rozpoczął się dwutygodniowy kurs w szkole językowej LSI Language Studies International, 19-21 Ridgmount Street w Londynie. Zajęcia rozpoczynały się każdego dnia o godzinie 9:00, a kończyły się o godzinie 13:00 i trwały od poniedziałku do piątku. W pierwszym dniu odbył się test sprawdzający umiejętności wszystkich nowych uczestników z zakresu gramatyki, pisowni i komunikacji słownej. Po przydzieleniu do grupy rozpoczęły się zajęcia. W pierwszym tygodniu lekcje prowadziła bardzo miła nauczycielka Diana, w drugim Sofia. Zajęcia głównie opierały się na mówieniu i słuchaniu. Prowadzące zachęcały do dialogów. Na początku” górę brała” bariera językowa ale w upływam czasu było bardzo przyjemnie, wesoło i coraz lepiej porozumiewaliśmy się. Nasza grupa była wielonarodowościowa przez co poznawaliśmy zwyczaje, tradycje i kulturę innych krajów np. Brazylii, Turcji czy Arabii Saudyjskiej. Podczas lekcji wykonywaliśmy ćwiczenia z gramatyki       i pisowni. Często do poznania nowych słów, zwrotów czy form gramatycznych nauczycielki stosowały formy zabawowo- zadaniowe. Dzięki rozmowom, nauce nowych słów, zwrotów komunikacja z uczestnikami kursu pozwoliła na zawarcie nowych znajomości. Poprawiły się moje umiejętności językowe przez co wzrosła moja wiara we własne możliwości. Było to niesamowite doświadczenie, a zdobytą wiedzą będę  się dzielić z innymi.

Język oraz dziedzictwo kulturowe i narodowe
Będąc dwa tygodnie w Londynie mogłam sprawdzić swoje umiejętności językowe w życiu codziennym: w sklepie, w restauracji, w muzeum, kupując bilety na metro czy autobus, czy nawet pytając o drogę. Po zajęciach w szkole, razem z moimi koleżankami, spędzałyśmy czas zwiedzając to piękne miasto, pełne zabytków. Trasę przemierzałyśmy albo pieszo podziwiając „cuda architektoniczne” albo metrem, które jest świetnie oznakowane albo czerwonym autobusem. Zwiedziłam: British Museum, Natural History Museum, Science Museum, Muzeum Wiktorii i Alberta, co pozwoliło bardziej zapoznać się z kulturą i tradycją Anglii. Pojechałam na stację King Cross zobaczyć słynny peron 9 ¾ Harego Potera. Zobaczyłam Buckingham Palac oraz konną zmianę warty – Horse Guards. Nie mogłam pominąć , będąc tutaj, Big Bena, Parlament czy London Eye, z którego miałam możliwość obejrzeć panoramę miasta. Zachwyciło mnie Muzeum Sherlocka Holmesa, które przedstawiało typowe mieszkanie angielskie, eleganckie, małe, w niepowtarzalnym stylu. Po muzeum oprowadzał przewodnik opowiadając historię domu Holmesa, oczywiście w języku angielskim, przez co miałam okazję wykorzystać zdobyte umiejętności językowe. Urokliwym miejscem był również Covent Garden- dzielnica Londynu, w której zobaczyłam przepiękny teatr Covent Garden Theatre oraz The Royal Opera House. Miałam również okazję skosztować typowego angielskiego dania – Fish and chips –smażona ryba w cieście z frytkami, w jednej z brytyjskich restauracji.
Podsumowanie
Dzięki udziałowi w projekcie „ Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej” podniosłam swój poziom znajomości języka angielskiego, poszerzyłam umiejętności komunikacyjne, poznałam kulturę, tradycję odwiedzanego kraju. W znacznej części zapoznałam się z realiami życia w Londynie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz