TEMAT: SPACER PO
LONDYNIE
DATA: 28.02.2018
CELE:
·
Zapoznanie
uczniów z zabytkami i atrakcjami Londynu
·
Przybliżenie
kultury Wielkiej Brytanii
ŚRODKI: informatory, mapy metra, zdjęcia, gazeta londyńska
METODY I FORMY: słuchanie, pogadanka, korzystanie z
informacji
Nauczyciel przybliża uczniom tematykę lekcji, opowiada o
zabytkach, interesujących miejscach oraz ciekawostkach związanych z Londynem.
Przedstawia za pomocą zdjęć zabytki Londynu.
London Eye - najwyższe na świecie koło widokowe.
Umożliwia podziwianie panoramy Londynu w promieniu 48 km.
Trafalgar Square – przepiękny plac w sercu centralnego
Londynu z przepiękną kolumną Nelsona, fontanną oraz dwoma pomnikami: Jakuba II
i Jerzego IV.
National Gallery – Galeria Narodowa z najcenniejszą w
kraju kolekcją malarstwa przedstawicieli niemal wszystkich epok.
Tower of London – twierdza położona nad północnym
brzegiem Tamizy, otoczona kilkoma rzędami murów i dawnym korytem fosy.
Tower Bridge – most nad Tamizą, zbudowany z dwóch
wież i dwóch przęseł.
Big Ben –ważący 14 ton dzwon umieszczony na
szczycie 106 metrowej wieży. Uważany jest on za symbol Wielkiej Brytanii.
Obecnie w remoncie.
Buckingham Palace – oficjalna, stała rezydencja
królewska. Obecnie zamieszkana przez królową Elżbietę II. Przed pałacem można
obejrzeć słynną na całym świecie ceremonię zmiany warty.
The Palace of
Westminster- siedziba
parlamentu, który składa się z dwóch izb: niższej –House of Comous i wyższej –
House of Lords.
Nauczyciel prowadzi pogadankę z uczniami. Omawia poruszanie się po mieście za pomocą metra.
Wielka Brytania wniosła do kuchni światowej przede wszystkim
śniadania na gorąco, popołudniowe herbaty i tradycyjne puddingi. Anglia pierwsza wprowadziła „Fast food” i
dania na wynos w postaci słynnej fish& chips( ryby z frytkami ), sandwiches
oraz cornish pasty ( mięso i warzywa w cieście ). Są trzy symbole Londynu: Big
Ben, londyński piętrowy autobus, czerwona budka telefoniczna. Jest tu
szczególnie dużo muzeów – 240.
Danuta Czapla
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Choczni
koordynator placówki: Magdalena Gryga
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz