Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 5 kwietnia 2018

„Show me your city” – plany pracy dostosowane do realizacji projektu na platformie e- Twinning

REAZLIZOWANY OBSZAR PODSTAWY PROGRAMOWEJ

TEMAT I CELE
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
PONIEDZIAŁEK

III/3,8,9
IV/2,5,6
Z gr. dz.
„Moja miejscowość” – montowanie gazetki tematycznej o Wadowicach - dz. wypowiada się na temat znanych miejsc w Wadowicach, rozpoznaje je na zdjęciach, opisuje ilustracje, uczy się nazw angielskich najważniejszych obiektów w mieście
„O zagubionym kotku” – słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej– dz. wypowiada się na forum grupy na temat wiersza, utrwala swoje imię i nazwisko oraz nazwę miejscowości w której mieszka, rozpoznaje i nazywa emocje innych
„Spacer po okolicy” – dz. przygląda się zabudowaniom, pojazdom, ważnym miejscom w okolicy,  rozpoznają znane miejsca, kupuje pocztówki z widokiem miasta, poznaje swoją małą ojczyznę, utrwala poznane słownictwo  
Wiersz, ilustracje
WTOREK
II/1
IV/1,7
III/8,9








I/7
IV/8
„Spacer po mieście” – zabawa rytmiczna – dz. reaguje na polecenia nauczyciela, porusza się po sali zgodnie z muzyką
„Droga do przedszkola” – słuchanie piosenki – dz. aktywnie słucha piosenki, określa i nazywa emocje towarzyszące piosence, ilustruje piosenkę ruchem
„Ulica” – zabawa taneczna do melodii Szot- dz. współpracuje w parze, rozwija poczucie rytmu, tańczy proste układy taneczne
Z gr. dz.
„Moje miasto nocą” – grupowa praca plastyczna – dz. rozwija sprawność manualną i wyobraźnię, rysuje domy i nakleja żółte okienka na granatowym tle, uczy się nazw kolorów w języku angielskim  
piosenka
kolorowy papier, klej, farba 
ŚRODA
IV/11, 12, 15
III/8,9
Z gr. dz.
„Okienka” – zabawa matematyczna – dz. liczy w dostępnym zakresie, używa liczebników głównych i porządkowych, wskazuje właściwą liczbę obiektów, kształtuje umiejętność liczenia w języku angielskim
„Mapa miasta” – zabawa dydaktyczna – dz. utrwala nazwy obiektów przedstawione na ilustracji, tworzy mapę miasta
„Mój dom” – zabawa konstrukcyjna – dz. tworzy konstrukcje  klocków, rozwija percepcje wzrokową i wyobraźnię
„Mieszkańcy domu” – rozpoznawanie emocji – dz. rozpoznaje i nazywa emocje, które prezentują osoby w okienkach z określoną liczbą oczek, rozróżnia emocje przyjemne od nieprzyjemnych wypowiada się na forum grupy  
Ilustracje, liczmany
CZWARTEK
IV/1,7
II/1,6
III/8,9





IV/2,5,6
„Wysokie – niskie domy” – zabawa umuzykalniająca –dz. rozpoznaje dźwięki wysokie i niskie i właściwie na nie reaguje
„Moje miasto Wadowice” – aktywne słuchanie piosenki – dz. wypowiada się na temat piosenki, określa emocje towarzyszące piosence i nastój
„Nasz sklep” – wycieczka do sklepu – dz. rozpoznaje i nazywa produkty lokalne znajdujące się w sklepie, zwiedza sklep spożywczy, przygląda się jego funkcjonowaniu, uczy się nazw produktów w spożywczych w języku angielskim

Z gr. dz.
„Budujemy i rozbieramy” – słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej- dz. aktywnie słucha wiersza, wypowiada się na forum grupy, uczy się wiersza na pamięć
„Wadowice” – zabawa słowna – dz. wypowiada się na temat ilustracji, wybiera ilustrację , która mu się najbardziej podoba i wyjaśnia dlaczego 
Instrumenty, piosenka, wiersz, ilustracje
PIĄTEK
IV/1,8,
I/7
Z gr. dz.
„Widoki z Wadowic” – praca plastyczna – dz. koloruje ilustracje przedstawiające widoki i najważniejsze miejsca z Wadowic, rozwija sprawność manualną, właściwie trzyma kredkę, utrwala nazwy kolorów w języku angielskim  
Ilustracje, kredki




Temat i cele

Środki
dydaktyczne
,,Nasza miejscowość” - udział w rozmowie o Wadowicach, oglądanie albumów, zdjęć, widokówek.- dz. poznaje i omawia ważniejsze miejsca Wadowic, uczy się nazw angielskich

Wycieczka po swojej miejscowości-zwiedzanie ważniejszych miejsc- dz. wymienia nazwy i ważniejsze obiekty miasta, dzieli się wrażeniami z wycieczki ,właściwie zachowuje się w miejscach publicznych, utrwala nazwy w języku obcym
Album,
widokówki
,,Moje miasto Wadowice”- aktywne słuchanie piosenki ;dz. opowiada treść, nuci melodię, uczy się refrenu za głosem n-la.
 Ćwiczenia pobudzająco- hamujące ,,Hop”
Zabawa przy piosence ,,Ku ku”
Nagranie piosenki, widokówki miasta
,,Ramka ze zdjęciem” – wykonanie pracy plastycznej, układanie pociętych części obrazka, układanie w całość i naklejanie, rysowanie ramki - dz. układa pocztówkę pociętą z części, nakleja na kartkę i rysuje ozdobną ramkę, nazywa obiekty w języku angielskim
Kartki pocztowe z Wadowic, klej kartki, pisaki
,,Domy i domki”- porównywanie wielkości obiektów, rozwijanie umiejętności mierzenia- dz. określa wielkości obiektów, szereguje obrazki wg wielkości przedstawionych na nich domów, utrwala liczebniki w języku angielskim
Obrazki z domów różniących się wielkością
,,Koło-bęc”- ćwiczenia inhibicyjno- incytacyjne  - dz. reaguje odpowiednim ruchem na hasło słowne.
,,Moje miasto”- układanie melodii.- dz. dobiera melodię do podanego tekstu.
,,Moje miasto Wadowice”- zabawa przy piosence, udział w zabawie. -dz. wykonuje odpowiednie ruchy indywidualnie i w parach.
CD


,, Moja miejscowość”- Qiz, utrwalanie wiadomości nt Wadowic.
- dz. odszuka Wadowice na mapie konturowej mapie Polski , rozpozna charakterystyczne obiekty, zakłady, poda nazwę rzeki, utrwala słownictwo w języku angielskim
Karteczki z pytaniami, ilustracje , zdjęcia, widokówki z Wadowic

REALIZOWANY OBSZAR Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
TEMAT I CELE
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
IV/21,1,2,7/

Wadowice-moje miasto- komponowanie gazetki tematycznej. Oglądanie i rozpoznawanie miejsc na obrazkach, dobieranie zdjęć i obrazków do napisów: most, rzeka, ratusz, poczta, policja, kościół. Globalne odczytywanie. Poznanie nazw w języku polskim i angielskim. Oglądanie albumów i zdjęć miasta. Słuchanie piosenki „Moje miasto Wadowice”. Zabawa konstrukcyjna „Budujemy miasto”- wznoszenie budowli z klocków drewnianych.
Dzieci rozpoznają i nazywają miejsca na obrazkach, bogacą słownictwo w języku polskim i angielskim, wykorzystują je podczas zabaw na materiale obrazkowym i w czasie zabawy konstrukcyjnej.
Obrazki, zdjęcia, książki, kalendarze, napisy, klocki drewniane.
IV/21,4,10,7/
III/2,6/
Słuchanie polskiego hymnu, śpiew zbiorowy, oglądanie godła i flagi Polski, herbu Wadowic. Słuchanie piosenki „Moje Miasto Wadowice. Nauka refrenu piosenki. Zabawa rytmiczna „Po  polsku i po angielsku”- reagowanie ruchem na piosenki w 2 językach. Śpiewne powtarzanie słów po polsku i angielsku, wyodrębnianie sylab.  Taniec „Krakowiak” – oglądanie stroju krakowskiego. Taniec  na angielskim dworze- Menuet.
Dzieci rozpoznają hymn Polski, taniec krakowiak, odróżniają mowę polska i angielską, powtarzają słowa po polsku i angielsku, wyodrębniają sylaby. Tańczą parami i indywidualnie.
 „Moje przedszkole”- oglądanie budynku przedszkola z różnych stron, wyrażanie swoich obserwacji w formie wycinanki. Uzupełnianie pracy rysunkiem kredkami. Dzieci obserwują najbliższe otoczenie
CD, chorągiewki









Papier kolorowy, pisaki, kredki
IV/21, 16,18,9,
„Kalendarz pogody z Wadowic”- wykonanie kalendarza grupowego na dużym arkuszu, nakrywek z symbolami pogody i czystości powietrza, znaczenie pogody , poznanie i utrwalenie nazw dni tygodnia  i zjawisk atmosferycznych w języku polskim i angielskim
Dzieci utrwalają nazwy dni tygodnia w języku polskim i angielskim, zjawiska atmosferyczne, kolory, tworzą pracę zbiorową w ciągu tygodnia.
Karton, pisaki, kredki
Obrazki, symbole, napisy
IV/21,1,2,20
Wycieczka po mieście z rodzicami z przewodnikiem w języku polskim i angielskim. Rozpoznawanie miejsc, słuchanie ciekawostek o Wadowicach. Fotografowanie miasta,
Dzieci poznają pracę przewodnika, uzupełniają wiedzę o Wadowicach, stosują w czasie wycieczki poznane słownictwo w języku polskim i angielskim.
Malowanie miasta- dzieci malują miasto, wyrażają swoje obserwacje i przeżycia w formie płaskiej. Przynoszą prace plastyczne zrobione wspólnie z rodzicami. Tworzą galerię prac plastycznych wspólnie z kolegami z grupy Kotki i Zające”
Fotografie, aparaty fotograficzne




Farby, kartki, pędzle
IV/21,19,1,2,
Nasze miasto- podsumowanie projektu- oglądanie prezentacji  multimedialnej o Wadowicach, nazywanie miejsc w języku polskim i angielskim, oglądanie galerii prac plastycznych, prezentacja kalendarza pogody, śpiew zbiorowy piosenki o Wadowicach. Taniec polski i angielski. Degustacja kanapek z wadowickich produktów żywnościowych.
Prezentacja multimedialna, projektor, CD, produkty zywnościowe.


Opracowanie:Małgorzata Pawłowska, Renata Jamróz,
Anna Wołczyk (koordynator placówki)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz