REAZLIZOWANY
OBSZAR PODSTAWY PROGRAMOWEJ
|
TEMAT
I CELE
|
ŚRODKI
DYDAKTYCZNE
|
PONIEDZIAŁEK
III/3,8,9
IV/2,5,6
|
Z gr. dz.
„Moja miejscowość” – montowanie gazetki tematycznej o Wadowicach - dz. wypowiada się na temat znanych miejsc
w Wadowicach, rozpoznaje je na zdjęciach, opisuje ilustracje, uczy się nazw
angielskich najważniejszych obiektów w mieście
„O zagubionym kotku” – słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej– dz. wypowiada się na forum grupy na temat
wiersza, utrwala swoje imię i nazwisko oraz nazwę miejscowości w której
mieszka, rozpoznaje i nazywa emocje innych
„Spacer po okolicy” – dz.
przygląda się zabudowaniom, pojazdom, ważnym miejscom w okolicy, rozpoznają znane miejsca, kupuje pocztówki
z widokiem miasta, poznaje swoją
małą ojczyznę, utrwala poznane słownictwo
|
Wiersz, ilustracje
|
WTOREK
II/1
IV/1,7
III/8,9
I/7
IV/8
|
„Spacer po mieście” – zabawa rytmiczna – dz. reaguje na polecenia nauczyciela, porusza się po sali zgodnie z
muzyką
„Droga do przedszkola” – słuchanie piosenki – dz. aktywnie słucha piosenki, określa i nazywa emocje towarzyszące
piosence, ilustruje piosenkę ruchem
„Ulica” – zabawa taneczna do melodii Szot- dz. współpracuje w parze, rozwija poczucie rytmu, tańczy proste
układy taneczne
Z gr. dz.
„Moje miasto nocą” – grupowa praca plastyczna – dz. rozwija sprawność manualną i wyobraźnię, rysuje domy i nakleja
żółte okienka na granatowym tle, uczy się nazw kolorów w języku angielskim
|
piosenka
kolorowy papier,
klej, farba
|
ŚRODA
IV/11,
12, 15
III/8,9
|
Z gr. dz.
„Okienka” – zabawa matematyczna – dz. liczy w dostępnym zakresie, używa liczebników głównych i
porządkowych, wskazuje właściwą liczbę obiektów, kształtuje umiejętność
liczenia w języku angielskim
„Mapa miasta” – zabawa dydaktyczna – dz. utrwala nazwy obiektów przedstawione na ilustracji, tworzy mapę
miasta
„Mój dom” – zabawa konstrukcyjna – dz.
tworzy konstrukcje klocków, rozwija
percepcje wzrokową i wyobraźnię
„Mieszkańcy domu” – rozpoznawanie emocji – dz. rozpoznaje i nazywa emocje, które prezentują osoby w okienkach z
określoną liczbą oczek, rozróżnia emocje przyjemne od nieprzyjemnych
wypowiada się na forum grupy
|
Ilustracje, liczmany
|
CZWARTEK
IV/1,7
II/1,6
III/8,9
IV/2,5,6
|
„Wysokie – niskie
domy” – zabawa
umuzykalniająca –dz. rozpoznaje dźwięki
wysokie i niskie i właściwie na nie reaguje
„Moje miasto Wadowice” – aktywne słuchanie piosenki – dz. wypowiada się na temat piosenki,
określa emocje towarzyszące piosence i nastój
„Nasz sklep” – wycieczka do sklepu – dz. rozpoznaje i nazywa produkty lokalne znajdujące się w sklepie,
zwiedza sklep spożywczy, przygląda się
jego funkcjonowaniu, uczy się nazw
produktów w spożywczych w języku angielskim
Z gr. dz.
„Budujemy i rozbieramy” – słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej- dz. aktywnie słucha wiersza, wypowiada się
na forum grupy, uczy się wiersza na pamięć
„Wadowice” – zabawa słowna – dz.
wypowiada się na temat ilustracji, wybiera ilustrację , która mu się
najbardziej podoba i wyjaśnia dlaczego
|
Instrumenty, piosenka, wiersz, ilustracje
|
PIĄTEK
IV/1,8,
I/7
|
Z gr. dz.
„Widoki z Wadowic” – praca plastyczna – dz. koloruje ilustracje przedstawiające widoki i najważniejsze
miejsca z Wadowic, rozwija sprawność manualną, właściwie trzyma kredkę,
utrwala nazwy kolorów w języku angielskim
|
Ilustracje, kredki
|
Temat i cele
|
Środki
dydaktyczne
|
,,Nasza
miejscowość” - udział w rozmowie o Wadowicach, oglądanie albumów, zdjęć,
widokówek.- dz. poznaje i omawia ważniejsze miejsca Wadowic, uczy się nazw
angielskich
Wycieczka po
swojej miejscowości-zwiedzanie ważniejszych miejsc- dz. wymienia nazwy i
ważniejsze obiekty miasta, dzieli się wrażeniami z wycieczki ,właściwie
zachowuje się w miejscach publicznych, utrwala nazwy w języku obcym
|
Album,
widokówki
|
,,Moje miasto
Wadowice”- aktywne słuchanie piosenki ;dz. opowiada treść, nuci melodię,
uczy się refrenu za głosem n-la.
Ćwiczenia pobudzająco- hamujące ,,Hop”
Zabawa przy
piosence ,,Ku ku”
|
Nagranie piosenki, widokówki miasta
|
,,Ramka ze
zdjęciem” – wykonanie pracy plastycznej, układanie pociętych części obrazka,
układanie w całość i naklejanie, rysowanie ramki - dz. układa pocztówkę
pociętą z części, nakleja na kartkę i rysuje ozdobną ramkę, nazywa obiekty w
języku angielskim
|
Kartki
pocztowe z Wadowic, klej kartki, pisaki
|
,,Domy i
domki”- porównywanie wielkości obiektów, rozwijanie umiejętności mierzenia- dz.
określa wielkości obiektów, szereguje obrazki wg wielkości przedstawionych na
nich domów, utrwala liczebniki w języku angielskim
|
Obrazki z
domów różniących się wielkością
|
,,Koło-bęc”-
ćwiczenia inhibicyjno- incytacyjne - dz.
reaguje odpowiednim ruchem na hasło słowne.
,,Moje
miasto”- układanie melodii.- dz. dobiera melodię do podanego tekstu.
,,Moje miasto
Wadowice”- zabawa przy piosence, udział w zabawie. -dz. wykonuje
odpowiednie ruchy indywidualnie i w parach.
|
CD
|
,, Moja
miejscowość”- Qiz, utrwalanie wiadomości nt Wadowic.
- dz.
odszuka Wadowice na mapie konturowej mapie Polski , rozpozna
charakterystyczne obiekty, zakłady, poda nazwę rzeki, utrwala słownictwo w języku
angielskim
|
Karteczki z
pytaniami, ilustracje , zdjęcia, widokówki z Wadowic
|
REALIZOWANY
OBSZAR Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
|
TEMAT
I CELE
|
ŚRODKI
DYDAKTYCZNE
|
IV/21,1,2,7/
|
Wadowice-moje
miasto- komponowanie gazetki tematycznej. Oglądanie i rozpoznawanie miejsc na
obrazkach, dobieranie zdjęć i obrazków do napisów: most, rzeka, ratusz,
poczta, policja, kościół. Globalne odczytywanie. Poznanie nazw w języku
polskim i angielskim. Oglądanie albumów i zdjęć miasta. Słuchanie piosenki
„Moje miasto Wadowice”. Zabawa konstrukcyjna „Budujemy miasto”- wznoszenie
budowli z klocków drewnianych.
Dzieci
rozpoznają i nazywają miejsca na obrazkach, bogacą słownictwo w języku
polskim i angielskim, wykorzystują je podczas zabaw na materiale obrazkowym i
w czasie zabawy konstrukcyjnej.
|
Obrazki,
zdjęcia, książki, kalendarze, napisy, klocki drewniane.
|
IV/21,4,10,7/
III/2,6/
|
Słuchanie
polskiego hymnu, śpiew zbiorowy, oglądanie godła i flagi Polski, herbu
Wadowic. Słuchanie piosenki „Moje Miasto Wadowice. Nauka refrenu piosenki.
Zabawa rytmiczna „Po polsku i po
angielsku”- reagowanie ruchem na piosenki w 2 językach. Śpiewne powtarzanie
słów po polsku i angielsku, wyodrębnianie sylab. Taniec „Krakowiak” – oglądanie stroju
krakowskiego. Taniec na angielskim
dworze- Menuet.
Dzieci
rozpoznają hymn Polski, taniec krakowiak, odróżniają mowę polska i angielską,
powtarzają słowa po polsku i angielsku, wyodrębniają sylaby. Tańczą parami i
indywidualnie.
„Moje przedszkole”- oglądanie budynku
przedszkola z różnych stron, wyrażanie swoich obserwacji w formie wycinanki.
Uzupełnianie pracy rysunkiem kredkami. Dzieci obserwują najbliższe otoczenie
|
CD,
chorągiewki
Papier
kolorowy, pisaki, kredki
|
IV/21,
16,18,9,
|
„Kalendarz
pogody z Wadowic”- wykonanie kalendarza grupowego na dużym arkuszu, nakrywek
z symbolami pogody i czystości powietrza, znaczenie pogody , poznanie i
utrwalenie nazw dni tygodnia i zjawisk
atmosferycznych w języku polskim i angielskim
Dzieci
utrwalają nazwy dni tygodnia w języku polskim i angielskim, zjawiska
atmosferyczne, kolory, tworzą pracę zbiorową w ciągu tygodnia.
|
Karton,
pisaki, kredki
Obrazki,
symbole, napisy
|
IV/21,1,2,20
|
Wycieczka
po mieście z rodzicami z przewodnikiem w języku polskim i angielskim.
Rozpoznawanie miejsc, słuchanie ciekawostek o Wadowicach. Fotografowanie
miasta,
Dzieci
poznają pracę przewodnika, uzupełniają wiedzę o Wadowicach, stosują w czasie
wycieczki poznane słownictwo w języku polskim i angielskim.
Malowanie
miasta- dzieci malują miasto, wyrażają swoje obserwacje i przeżycia w formie
płaskiej. Przynoszą prace plastyczne zrobione wspólnie z rodzicami. Tworzą
galerię prac plastycznych wspólnie z kolegami z grupy Kotki i Zające”
|
Fotografie,
aparaty fotograficzne
Farby,
kartki, pędzle
|
IV/21,19,1,2,
|
Nasze
miasto- podsumowanie projektu- oglądanie prezentacji multimedialnej o Wadowicach, nazywanie
miejsc w języku polskim i angielskim, oglądanie galerii prac plastycznych,
prezentacja kalendarza pogody, śpiew zbiorowy piosenki o Wadowicach. Taniec
polski i angielski. Degustacja kanapek z wadowickich produktów żywnościowych.
|
Prezentacja
multimedialna, projektor, CD, produkty zywnościowe.
|
Opracowanie:Małgorzata Pawłowska, Renata Jamróz,
Anna Wołczyk
(koordynator placówki)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz