Łączna liczba wyświetleń

piątek, 13 kwietnia 2018

Kody QR na matematyce w ZS w Jaroszowicach




Uzależniona już od rozwoju technik komunikacyjno – informacyjnych  zaplanowałam kolejne wyzwanie dla swoich podopiecznych. Uczniowie na zajęciach z matematyki, stworzyli innowacyjną kartę pracy dla swoich młodszych kolegów z zajęć. Kreatywność zaskoczyła chyba samych zainteresowanych.

Na planszach z bristolu, zapisali ułożone zadania, pochodzące z różnych dziedzin matematyki.
Do każdego zadania dopasowali trzy odpowiedzi, z czego jedna była prawidłowa. odpowiedzi umieścili w specjalnych kolorowych kopertach, które również stworzyli według własnego pomysłu.  Na odwrotnej stronie kartki z odpowiedzią znajdowała się ćwiartka z kody QR. Uczeń wybierając poprawne rozwiązanie, odkrywał również poszczególne elementy kodu, w którym uczniowie zakodowali dla nich wiadomość.
Jak tworzyć QR kody? Wystarczy skorzystać z dostępnych generatorów. Oto kilka z nich:
Jak odczytać QR kody? Za pomocą z jednej z dostępnych aplikacji na telefon lub tablet. Oto kilka z nich:
Oprócz kreatywności, projektowania i układania zadań a przy tym szukania najbardziej prawdopodobnych błędnych odpowiedzi, uczniowie współdziałali w grupach. W wykonaniu projektu, przydatne były laptopy, urządzenia wielofunkcyjne jak również tablety, które wrosły juz w zajęciach, jako bardzo przydatne narzędzia wykorzystywania nowoczesnych technik informacyjno - komunikacyjnych.

Autor: Renata Gromada – Kaleńska
Koordynator szkolny: Agnieszka Jewuła

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie, że dzieciaki już od najmłodszych lat poznają zastosowanie kodów QR. Dla osób starszych, które nie do końca wiedzą co to jest polecam zapoznanie się z https://www.przelewy24.pl/blog/na-czym-polegaja-platnosci-qr-i-kiedy-sie-z-nich-korzysta aby lepiej zrozumieć ich działanie i sposób użycia. Jeśli raz zdarzy nam się skorzystać z tego typu kodów to z pewnością będziemy z powodzeniem używać ich w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń