Scenariusz lekcji matematyki w kl. VI
Przeprowadzonej w ramach projektu” Mobilność kadry
edukacji szkolnej”
Data: 2.01.2018r i 20.01.2017r
Temat:
Odczytywanie informacji z tabel i diagramów
1.
Cele operacyjne:
2. Uczeń
ma znać:
• znaczenie
podstawowych symboli
występujących w
instrukcjach i opisach: diagramów, map, planów, schematów i innych rysunków
3. Uczeń
ma umieć:
• odczytać
dane z: tabeli, planu, mapy i diagramu
• odpowiedzieć
na pytanie dotyczące znalezionych danych
• zinterpretować odczytane dane
• odpowiedzieć
na pytanie dotyczące znalezionych danych
• przedstawić
dane w postaci diagramu słupkowego, prostego schematu
4.
Metody i formy pracy : ćwiczenia uczniowskie, praca
z multipodręcznikiem
5.
Środki dydaktyczne:
tablica multimedialna, multipodręcznik Matematyka z plusem do klasy 6,
multizeszyt ćwiczeń wyd. Matematyka z plusem kl 6 wersja B
6.
Przebieg lekcji:
7. a) Część nawiązująca:
1.
burza mózgów
1. Widząc rysunek mapę albo plan
na co powinniśmy zwracać uwagę?
2.
Gdzie spotykamy w życiu codziennym diagramy?
2.
Omówienie ćwiczenia A
i B podr. Str 86 i 87– Tabela
przedstawia dane dotyczące letnich igrzysk olimpijskich w różnych
krajach a diagram ilość zdobytych medali na tych igrzyskach
3.
Następnie znalezienie na mapie miast, gdzie odbywały
się igrzyska
4.
Prezentacja informacji znalezionych przez uczniów nt.
Wolnych dni:wakacji i ferii uczniowskich, w różnych krajach Unii Europejskiej
5.
Interpretacja diagramu słupkowego z zadania 6 str. 90
dotyczącego liczby dni wolnych od nauki w różnych krajach m.in. w Niemczech, Czechach, Włoszech, Francji i Anglii
6.
Sporządzenie diagramu zad. 4 z zeszytu ćwiczeń
7.
Wyświetlenie poprawnie narysowanego diagramu
c) Podsumowanie
Na co należy zwrócić uwagę jeżeli
szukamy informacji przedstawionych na diagramie lub rysunku?
Czy trudno znaleźć te informacje?
d) zadanie domowe
Uzupełnić zeszyt ćwiczeń str. 29 i
30
Szkoła Podstawowa nr 2 w Choczni
Prowadząca: Jolanta Kasperek
Koordynator placówki: Magdalena Gryga
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz