Łączna liczba wyświetleń

piątek, 13 kwietnia 2018

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z DZIEDZINY KSZTAŁTOWANIA ORIENTACJI W SCHEMACIE WŁASNEGO CIAŁA I ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ





Nauczyciel  Przedszkola Nr 2 Bernadetta Kowalska  przeprowadziła z dziećmi 5-letnimi zajęcia  mające na celu utrwalenie nazw części  ciała, orientacji w otoczeniu  oraz ćwiczenie wymowy znanych słów oraz poznanie nowych zwrotów w j. angielskim.

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z DZIEDZINY KSZTAŁTOWANIA ORIENTACJI W SCHEMACIE WŁASNEGO  CIAŁA  I  ORIENTACJI PRZESTRZENNEJ.

DATA:15.03.2018r.
PROWADZĄCA:Bernadetta Kowalska
TEMAT: ,,Od stóp do głów” – zabawy  rozwijające  orientację
w schemacie własnego ciała oraz orientację przestrzenną z użyciem słów w j.angielskim.

METODY:
-czynna – zadania stawiane dziecku do wykonania: uczestniczenie w zabawach, samodzielne nazywanie i dotykanie części ciała swojego, kolegi, maskotki;.
- oglądowa –  przykład nauczyciela, zabawki pluszowe, pokaz prac;
-słowna – ,,Lewe udo,prawe udo, obie ręce teraz klaszczą”, Tańczymy labada” - udział w zabawach, wymienianie części ciała w j.polskim i angielskim.

FORMY: grupowa, indywidualna, w parach.

CEL OGÓLNY: utrwalenie znajomości schematu ciała i orientacji w przestrzeni.
CELE OPERACYJNE: dziecko:
-  chętnie bierze udział w zabawach;
-wypowida słowa w j.angielskim;
- zgodnie współpracuje z innymi;
– prawidłowo nazywa i wskazuje części ciała;
– potrafi wskazać części własnego ciała i innej osoby;
– wykonuje ruchy izolowane – porusza określoną częścią
ciała;
 – recytuje wierszyk utrwalające nazwy części ciała;
-nazywa części ciała w j.angielskim-utrwala już znane i poznaje nowe:
oko – eye
ucho – ear
nos – nose
usta – mouth
broda – chin
szyja – neck
ramię – arm
brzuch – stomach
dłoń – hand, palm
palec – finger
noga – leg
udo – thigh
kolano – knee
– rozróżnia i prawidłowo wskazuje kierunki w przestrzeni z użyciem słów angielskich.
-to the left – na lewo,
 to the right – na prawo,
-to the front-do przodu
-to the back-do tyłu.

-utrwala liczebniki w j.angielskim.



POMOCE DYDAKTYCZNE: płyta CD,  maskotki. kartki, kredki.

PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1.Przywitanie dzieci poprzez zabawę ,,Lewe udo, prawe udo, obie ręce teraz klaszczą…”- poruszanie  wskazanymi  częściami ciała  z użyciem słów w j.polskim i j.angielskim.  Dzieci prawidłowo wskazują części ciała oraz wypowiadają  słowa w j.angielskim.
2. Dzieci poruszają się w rytm muzyki . Na hasło: „dziecko do dziecka” szybko dobierają się w pary. Gdy słyszą muzykę tańczą razem. Na przerwę w muzyce nauczycielka wywołuje nazwy części ciała w j.angielskim  które dzieci u  kolegi w swojej parze mają wskazać.
3.Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem maskotki-pluszaka.Dzieci wybierają ulubioną maskotkę  i siadają w kole.Tworzą  nazwę dla swojej maskotki. Kolejno jedno dziecko wymienia część ciała w j angielskim, a reszta dzieci powtarza  słowo i wskazuje wybraną część ciała na pluszaku.
4.Zabawa ruchowa ze śpiewem ,,Tańczymy labada…”Dzieci w kole śpiewają piosenkę z jednoczesnym chodem  w kole z trzymaniem się za określoną część ciała.
5.,,Do przodu, do tyłu” –zabawa orientacji w otoczeniu. Dzieci stoją w rozsypce na sali, powtarzają zwroty nauczyciela w j.angielskim określające przód, tył, prawą i lewa stronę. Kolejno na hasło wykonują  podaną liczbę kroków w określonym kierunku.
6.Rysowanie swojej ulubionej maskotki z  właściwym dobraniem  cech wyglądu, kolorów itp.
8.Oglądanie prac, podziękowanie.

Prowadząca i koordynator placówki: Bernadetta Kowalska


:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz