Konspekt
lekcji języka polskiego w klasie 5 Szkoły Podstawowej nr 2w Wadowicach
Temat:
Przy angielskiej herbatce o angielskiej literaturze i nie tylko.
Autor: Elżbieta Leń
Cele:
- zapoznanie uczniów z twórczością J.K..Rowling i
bohaterem Harrym Potterze
- nauka kultury parzenia, podania herbaty
przywiezionej z Anglii- odczytanie i
tłumaczenie etykiet herbat, ich rodzajów i sposobów ich picia,
- nauka dyskusji przy stole, wyrażania opinii na
temat ,
- dzielenie się z innymi relacjami z własnych podróży-
przelot samolotem, odprawa itd.
-uświadomienie uczniom potrzeby nauki języka
angielskiego,
- rozbudzanie u uczniów zainteresowań kulturą
Europy.
Formy
pracy: grupowa, indywidualna, całego zespołu.
Metydy
pracy:
dyskusja, poglądowa, drama.
Pomoce
naukowe:
tablica multimedialna-s tony internetowe –życiorys
J.K. Rowling, zdjęcia z wyjazdu do Londynu, serwis do parzenia herbaty, słodkie
niespodzianki przywiezione z Londynu np. fasolki Harrego Pottera.
Część wstępna
Powitanie i sprawdzenie obecności. Przygotowanie
wspólnego stołu, serwisu do parzenia herbaty i innych dodatków np. kruchych
ciasteczek oraz „zaczarowanych” fasolek Harrego Pottera.
Część właściwa
Po zaparzeniu herbat dla każdego ucznia prowadząca ,częstując ciasteczkami,poprosiła o przetłumaczenie etykiet z puszek z herbatą oraz próbowanie
picia herbaty z mlekiem. Uczniowie wyrażali swoje zdanie i każdy wypowiadał się
na temat tego angielskiego rytuału. Większość stwierdziła, że jest to
miły czas wspólnego spędzania czasu i
rozmowy w spokojny i
kulturalny sposób.
Następnie na tablicy multimedialnej przedstawiono życiorys
J.K. Rowling i informacje dotyczące genezy lektury „Harrego Pottera”.
Prowadząca, aby wprowadzić uczniów w klimat angielskiej kultury, zaprezentowała
zdjęcia z pobytu w Londynie-min. na
słynnym peronie 9 i 3/4 oraz poczęstowała uczniów fasolkami Harrego Pottera. Okazało
się, że wielu uczniów czytało już pierwszą część przygód Harrego. Na koniec
wszyscy stwierdzili, że ta książka będzie naszą ponadprogramową lekturą.
Część końcowa
Na zakończenie każdy uczeń proszony był o zbudowanie
jednego zdania złożonego na temat korzyści płynących z dzielenia się wiedzą i
poznawania innych kultur.
Zadanie domowe- Ułóż 5 zdań na temat kultury picia
herbaty i dyskusji przy stole.
Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz