Łączna liczba wyświetleń

środa, 25 kwietnia 2018

Przy angielskiej herbatce o angielskiej literaturze i nie tylko. - konspekt lekcji.



Konspekt lekcji języka polskiego w klasie 5 Szkoły Podstawowej nr 2w Wadowicach
Temat: Przy angielskiej herbatce o angielskiej literaturze i nie tylko.
Autor: Elżbieta Leń
Cele:
- zapoznanie uczniów z twórczością J.K..Rowling i bohaterem Harrym Potterze
- nauka kultury parzenia, podania herbaty przywiezionej z Anglii- odczytanie  i tłumaczenie etykiet herbat, ich rodzajów i sposobów ich picia,
- nauka dyskusji przy stole, wyrażania opinii na temat ,
- dzielenie się z innymi relacjami z własnych podróży- przelot samolotem, odprawa itd.
-uświadomienie uczniom potrzeby nauki języka angielskiego,
- rozbudzanie u uczniów zainteresowań kulturą Europy.
Formy pracy: grupowa, indywidualna, całego zespołu.
Metydy pracy:
dyskusja, poglądowa, drama.
Pomoce naukowe:
tablica multimedialna-s tony internetowe –życiorys J.K. Rowling, zdjęcia z wyjazdu do Londynu, serwis do parzenia herbaty, słodkie niespodzianki przywiezione z Londynu np. fasolki Harrego Pottera.

Część wstępna
Powitanie i sprawdzenie obecności. Przygotowanie wspólnego stołu, serwisu do parzenia herbaty i innych dodatków np. kruchych ciasteczek oraz „zaczarowanych” fasolek Harrego Pottera.

Część właściwa
Po zaparzeniu herbat dla każdego ucznia  prowadząca ,częstując ciasteczkami,poprosiła o przetłumaczenie  etykiet z puszek z herbatą oraz próbowanie picia herbaty z mlekiem. Uczniowie wyrażali swoje zdanie i każdy wypowiadał się na temat tego  angielskiego  rytuału. Większość stwierdziła, że jest to miły czas wspólnego spędzania  czasu i rozmowy  w spokojny i kulturalny sposób.
Następnie na  tablicy multimedialnej przedstawiono życiorys J.K. Rowling i informacje dotyczące genezy lektury „Harrego Pottera”. Prowadząca, aby wprowadzić uczniów w klimat angielskiej kultury, zaprezentowała zdjęcia z pobytu w Londynie-min.  na słynnym peronie 9 i 3/4 oraz poczęstowała uczniów fasolkami Harrego Pottera. Okazało się, że wielu uczniów czytało już pierwszą część przygód Harrego. Na koniec wszyscy stwierdzili, że ta książka  będzie naszą ponadprogramową lekturą. 

Część końcowa
Na zakończenie każdy uczeń proszony był o zbudowanie jednego zdania złożonego na temat korzyści płynących z dzielenia się wiedzą i poznawania innych kultur.
Zadanie domowe- Ułóż 5 zdań na temat kultury picia herbaty i dyskusji przy stole.

Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz