Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 15 sierpnia 2017

Wielką radość sprawiło mi odwiedzenie polskiej szkoły im. Marii Skłodowskiej – Curie w Wimbledonie

Sprawozdanie z wyjazdu na kurs językowy do Londynu
nauczycielki ZSP nr 3 w Wadowicach - Marii Skrzypczak – Płaszczycy

   Od 3.07.2017r. do 14.07.2017r. uczestniczyłam w kursie językowym General English[ SGC – G]. Zajęcia odbywały się w londyńskiej szkole językowej St Giles London Central. W pierwszym dniu pobytu w szkole rozwiązywałam test, na podstawie którego zostałam zakwalifikowana do grupy Beginner (CEFR A1) liczącej 5 osób. Razem ze mną tajniki języka angielskiego poznawali: Rosjanka Alisja (inżynier) oraz trzech Saudyjczyków – Joseph (konstruktor), Hamyd i Mahud (studenci medycyny). Mimo, że  nie miałam w grupie ani jednego przedstawiciela mojej profesji, nie przeszkodziło mi to w poznaniu systemu szkolnictwa w Arabii Saudyjskiej oraz w Rosji. Dowiedziałam się na przykład o tym , że w Arabii Saudyjskiej od kilku lat istnieje królewski program wysyłania co roku kilkudziesięciu tysięcy stypendystów na studia do USA i UK.
   Moim nauczycielem języka angielskiego był pochodzący z Indii 37-telni Maksyd, który wykazał się wielką życzliwością, poczuciem humoru oraz ogromnymi pokładami cierpliwości. Prowadził bardzo ciekawe zajęcia, stosował różne formy i metody pracy, by ćwiczenia były dla nas atrakcyjne i efektywne. Lekcje mijały w bardzo miłej atmosferze. Jedna z nich została przeprowadzona w Roof Garden mieszczącym się na dachu szkoły. Takiej lekcji nie zapomina się do końca życia!

   W ostatnim dniu nauki (14.07.2017r.) otrzymałam certyfikat ukończenia kursu, a koledzy z Arabii Saudyjskiej zostali w londyńskiej szkole do 15 sierpnia.
Mimo codziennie zadawanych prac domowych miałam czas na poznawanie urokliwych zakątków stolicy Wielkiej Brytanii. Big Ben , House of Parliament , St. Margaret’s Westminster Abbey, Tower Bridge, Buckingham Palace to obiekty, które mnie zachwyciły. W pięciu londyńskich muzeach i galeriach miałam przyjemność obcować ze sztuką przez duże „S”( Van Gogh, Monet, Warhol, Santi, Rembrandt, Caravaggio, da Vinci i wielu innych ). Podziwiałam panoramę Londynu z London Eye, spotkałam światowej sławy aktorów i sportowców, a nawet Shreka w Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud.
   W Greenwich postawiłam nogi na obu półkulach jednocześnie. Wielką radość sprawiło mi odwiedzenie polskiej szkoły im. Marii Skłodowskiej – Curie w Wimbledonie i przekazanie przedstawicielom szkoły materiałów promujących Małopolskę. Mam również ogromną satysfakcję, że udało mi się stanąć przed Shakespeare’s Globe nad Tamizą.
    Po wyczerpującej wędrówce po Londynie codziennie wieczorem wracałam metrem do mojego miejsca zakwaterowania. Gospodarze okazali się bardzo życzliwymi ludźmi, zainteresowanymi moimi postępami w nauce języka angielskiego. Szkoda, że moja słaba znajomość angielskiego ograniczała te miłe konwersacje.

   Dwa tygodnie w stolicy Wielkiej Brytanii minęły bardzo szybko, ale nie spodziewałam się przed wyjazdem, że będą one tak owocne i udane. Doświadczenia i wiedzę zdobytą podczas pobytu na kursie językowym w St Gilles wykorzystam do realizacji ciekawych projektów z uczniami w nowym roku szkolnym.

Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz