Łączna liczba wyświetleń

piątek, 11 sierpnia 2017

Sprawozdanie z mobilności - p. Iwona Skawińska

Imię i nazwisko: Iwona Skawińska 
Rodzaj mobilności: kurs językowy: General English 
Kraj: Irlandia, Dublin 
Czas trwania mobilności: 17.07.2017 - 28.07.2017 


     Swoją przygodę z nauką języka angielskiego w Dublinie na Zielonej Wyspie Irlandii wraz z dwiema koleżankami rozpoczęłam w niedzielę 16.07.2017. Zawsze chciałam zobaczyć Irlandię, o której dużo słyszałam i czytałam. Marzenie moje się spełniło. Po wylądowaniu w Dublinie zaskoczyła nas bardzo przyjemnie piękna pogoda - gorące słońce i chłodny wiatr. Podczas całego pobytu pogoda nam dopisywała, deszczu było bardzo niewiele. 

      Naukę języka angielskiego odbywałam w międzynarodowej szkole językowej Centre of English Studies. Studiują tam ludzie z całego świata. W pierwszym dniu przydzielono nas do grup. Zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku od 9.00 do 13.00 (20 godzin tygodniowo). W pierwszym tygodniu trafiłam do grupy gdzie byli studenci z Włoch, Brazylii, Arabii Saudyjskiej, Chin i Czech. W drugim tygodniu przeniesiono mnie do innej grupy, w której byli studenci z Arabii Saudyjskiej i Włoch. Zajęcia były podzielone na naukę gramatyki i konwersacje. Porozumiewaliśmy się wyłącznie po angielsku. Nasze lektorki Sarah i Bayween były bardzo miłe, wyrozumiałe i pomocne. Podczas zajęć stosowały ciekawe aktywizujące metody i formy pracy. Dzięki temu doskonaliliśmy praktyczne posługiwanie się językiem angielskim. Zadania wykonywaliśmy w grupach 2 - 3 osobowych. Codziennie dostawaliśmy prace domowe. 




      Po zajęciach był czas na zwiedzanie Dublina i okolic. Dublin, stolica Irlandii, jest bardzo urokliwym miastem położonym na wschodnim wybrzeżu nad Morzem Irlandzkim u ujścia rzeki Liffley, która dzieli miasto na dwie części. Dlatego można tu zobaczyć wiele mostów - każdy inny. Podczas przejażdżki piętrowym autobusem "Hop On - Hop Off" zobaczyłam najważniejsze obiekty zabytkowe - Zamek Dubliński, Katedrę Kościoła Chrystusowego, Katedrę św. Patryka - patrona Irlandii, Bibliotekę Narodową i Muzeum Narodowe. Byłam w Trinity College - najstarszej uczelni kraju, zwiedziłam również Trinity College Library - słynną bibliotekę, w której mieści się kolekcja rękopisów, miedzy innymi słynna Księga z Kells. Biblioteka posiada zbiór ok. 6 milionów książek. Zwiedziłam również multimedialne siedmiopiętrowe muzeum browaru Guinnessa (najbardziej popularne piwo w Irlandii, znane na całym świecie), Whiskey Museum, Muzeum Figur Woskowych. 



      Do innych atrakcji turystycznych Dublina należy przede wszystkim dzielnica Temple Bar, w której znajduje się ok. 600 pubów, gdzie można smacznie zjeść oraz napić się wybornego piwa lub kawy irlandzkiej, a także posłuchać muzyki celtyckiej w wykonaniu miejscowych artystów. Dublin jest pełen zielonych terenów, gdzie wśród natury można wspaniale wypocząć. Należy do nich Phoenix Park (największy park miejski, w którym mieści się zoo) oraz wielki ogród botaniczny, gdzie można zobaczyć wiele gatunków roślin. Wraz z koleżankami byłam również w Croke Park na jednym z największych stadionów sportowych w Europie. Zwiedziłyśmy tam Muzeum Gaelic Athletic poświęcone najbardziej popularnym dyscyplinom sportowym Irlandii jakim jest football gaelicki(połączenie piłki nożnej i rugby) i hurling (odmiana hokeja na trawie).



Podczas weekendu wraz z koleżankami wybrałam się na wycieczkę do urokliwego portowego miasteczka Howth skąd popłynęłyśmy na nieopodal leżącą bezludną wyspę Irelands Eye pełną zieleni, skał, klifów, która jest rajem dla mew i kormoranów. 


W drugi dzień weekendu pojechałyśmy na wycieczkę do miasta Belfast, które należy do Wielkiej Brytanii. Zwiedziłyśmy tam muzeum Belfast City Hall, obejrzałyśmy zabytki miasta podczas jazdy autokarem oraz zwiedziłyśmy multimedialne Muzeum Titanic. To właśnie w stoczni Belfast wybudowano ten wówczas największy i najbardziej luksusowy statek na świecie. Ekspozycja zrobiła na nas olbrzymie wrażenie. 



      Mój pobyt w Dublinie był bardzo przyjemny. Zwiedziłam wiele urokliwych zakątków i ciekawych miejsc, poznałam wielu ludzi z różnych krajów, nauczyłam się prowadzić rozmowy po angielsku (w podstawowym zakresie). Poznałam kulturę i zwyczaje Irlandczyków i muszę powiedzieć, że są to ludzie bardzo mili, sympatyczni, pełni radości i optymizmu oraz życzliwości wobec turystów. 

Udział w projekcie "Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej" był dla mnie wspaniałym doświadczeniem, niezapomnianą i niezwykłą przygodą oraz motywacją do dalszego samokształcenia i poszerzania znajomości języka angielskiego w ramach uczenia się przez całe życie.

Koordynator placówki: Kinga Cholewka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz