Łączna liczba wyświetleń

środa, 9 sierpnia 2017

Nawiązane znajomości pozwolą na współpracę podczas realizacji wspólnych projektów...

SPRAWOZDANIE Z MOBILNOŚCI
Imię i nazwisko: Paweł Supron
Placówka: Zespół Szkół Publicznych nr 3 w Wadowicach
Rodzaj mobilności: Kurs metodyczno - językowy Practical Teacher and Language Development Skills
Kraj : Wielka Brytania, Londyn
Czas trwania mobilności: 10.07. 2017 - 21.07. 2017
            Swoje przygotowania do mobilności zacząłem od wyboru miejsca i rodzaju kursu, który najbardziej odpowiadałby moim oczekiwaniom. Postawiłem na Londyn, gdyż to miejsce wydawało mi się najbardziej odpowiednie do poszerzania wiedzy językowej oraz poznawania kultury i zabytków związanych z Wielką Brytanią. Kurs, który wybrałem miał łączyć zarówno zagadnienia metodyczne, jak i praktyczne metody nauczania języka angielskiego.  Ponadto dokonałem zakupu biletów lotniczych, złożyłem wniosek  o wydanie karty EKUZ, wykupiłem dodatkowe ubezpieczenie na czas podróży. Nawiązałem kontakt z moimi gospodarzami  (oczywiście w języku angielskim)i uzyskałem podstawowe informacje na temat mojego zakwaterowania. Z pomocą gospodyni, pani Eilish Rafferty opracowałem  najprostszy sposób dotarcia z lotniska do miejsca zakwaterowania. Zakupiłem przewodnik po Londynie i  przygotowałem kilka tras wycieczkowych na pierwsze dni pobytu w Londynie.
            Zajęcia odbywały się w profesjonalnie przygotowanej do tego celu szkole International House London, w godzinach 13.15 - 16.15 pod okiem bardzo sympatycznej i świetnie prowadzącej trenerki Melissy Lamb. Podczas dwutygodniowego kursu poznałem wiele ciekawych metod uatrakcyjnienia lekcji języka angielskiego: strony internetowe do wykorzystania na lekcji, quizy, zajęcia w parach lub grupach, ćwiczenia fonetyczne, wzbogacające słownictwo, ułatwiające naukę gramatyki, filmiki i wiele innych. Grupa składała sie z 10 nauczycieli z różnych krajów: Węgier, Hiszpanii, Austrii, Polski, Turcji, Rosji Hongkongu i Zachodnich Indii. Językiem komunikacji był oczywiście język angielski, mieliśmy więc niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, spostrzeżeń i uwag na temat sposobów uczenia oraz systemów edukacji obowiązujących w różnych krajach. Możliwość porozumiewania we wspólnym języku zbliżyła nas do siebie i pozwoliła lepiej poznać.Zajęcia te były bardzo ciekawe i  angażujące. Pokazały też jak na wiele sposobów motywować uczniów do wydajniejszej i bardziej owocnej pracy.
            Umiejętności językowe mogłem też ćwiczyć po zajęciach, spędzając czas z nowo poznanymi kolegami nauczycielami. Wiele rozmów przeprowadziłem też z moimi gospodarzami, którzy okazali się bardzo sympatycznymi Irlandczykami. Przekazałem im pakiet katalogów i informacji na temat naszego regionu. Byli tym tak zainteresowani, że planują wizytę w Polsce we wrześniu.  Mam nadzieję, że zrealizują swoje plany i będziemy mieli okazję do spotkania się w naszym kraju.
            Wolny czas spędzałem na poznawaniu atrakcji tego wielkiego, wielokulturowego miasta. Chłonąłem jego atmosferę, wsłuchując sie w wiele języków i obserwując z zaciekawieniem zarówno eleganckie dzielnice, jak i gwarne place targowe, czy najważniejsze zabytki stolicy Wielkiej Brytanii. Odwiedziłem Pałac Buckingham ze słynną zmianą warty, budynki parlamentu z Big Benem, Opactwo Westminster, kościół św. Pawła w biznesowej dzielnicy City. Przemierzyłem most Millenium Bridge, którym dotarłem na południowy brzeg Tamizy aby zobaczyć teatr Szekspira The Globe, londyńskie więzienie the Clink, czy najstarszy pub - The Anchor. Podczas wycieczki  statkiem mogłem podziwiać najważniejsze zabytki Londynu od strony rzeki, a dzięki London Eye obserwowałem je z góry. Byłem też świadkiem przejazdu królowej Elżbiety  na spotkanie z królem Hiszpanii podczas jego odwiedzin w Wielkiej Brytanii.  Zwiedziłem też kilka muzeów:  British Museum,  Victoria & Albert Museum, National History Museum. Jednak muszę przyznać, że największe wrażenie zrobiła na mnie całodniowa wycieczka do Windsoru, Bath (dawne łaźnie rzymskie) i Stonehenge. Możliwość podziwiania  siedziby rodziny królewskiej, śladów Rzymian na wyspach Brytyjskich, a przede wszystkim tajemniczych kamieni w szczerym polu dała mi przykład bogactwa kulturowego tego kraju.


            Odwiedzone atrakcyjne miejsca można jeszcze wymieniać, ale równie ważne, jeśli nie ważniejsze są umiejętności i wiedza nabyta podczas dwutygodniowego kursu, który odbyłem w Londynie oraz kontakty nawiązane z nauczycielami z różnych krajów. Jestem przekonany, że czas tam spędzony zaowocuje podniesieniem jakości mojej pracy i atrakcyjności prowadzonych przeze mnie lekcji. Nawiązane znajomości pozwolą na współpracę podczas realizacji wspólnych projektów. Namawiam innych nauczycieli do udziału w tego typu projektach. Jest to doskonała forma doskonalenia swoich umiejętności, samorozwoju w połączeniu z odpoczynkiem. Pragnę również serdecznie podziękować wszystkim osobom, które umożliwiły mi udział w tej niezapomnianej przygodzie.

Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz