Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 10 sierpnia 2017

Sprawozdanie z mobilności - p. Marta Szczur

Imię i nazwisko: Marta Szczur
Placówka – Zespół Szkół nr 1 w Choczni
Rodzaj mobilności – kurs językowy
Kraj: Malta, St. Julians
Czas trwania: 10.07.2017 r. – 21.07.2017 r.

Do kursu językowego na Malcie, w którym uczestniczyłam w terminie 10.07.2017 r. – 21.07.2017 r., przygotowywałam się  od kilku miesięcy. W miesiącach luty – maj  2017 r.  brałam udział w kursie językowym organizowanym w  Zespole Szkól nr 1 w Choczni. Uczestnictwo w zajęciach pozwoliło mi nabyć podstawowe umiejętności językowe i było dla mnie cennym doświadczeniem. Ponadto starałam się zebrać informację na temat historii, kultury i  zabytków Malty. Uczestniczyłam w spotkaniach organizacyjnych, informujących o zasadach, przebiegu i celach mobilności organizowanych przez koordynatorkę Panią Kingę Cholewkę. Kolejnym etapem przygotowań było  kompletowanie niezbędnych dokumentów: zakup biletu lotniczego, opłacenie kursu i zakwaterowania, wyrobienie Europejskiej Kart Zdrowia, wykupienie dodatkowego ubezpieczenia oraz wypełnienie on line testu językowego.
Od 10.07.2017 r. uczestniczyłam w kursie języka angielskiego w szkole językowej European  School of English, Paceville Avenuue St. Julians na Malcie.  Zajęcia rozpoczęły się spotkaniem organizacyjnym, na którym nastąpił przydział do poszczególnych grup w zależności od posiadanych umiejętności językowych. Wstępnie zostałam przydzielona do grupy, która kontynuowała zajęcia od 3 lipca, ale ostatecznie została utworzona grupa dla nowych uczestników. Grupa, do której zostałam przydzielona składała się z przedstawicieli Włoch, Arabii Saudyjskiej, Polski, Czech, Rosji, Chin. Zajęcia prowadzone prze lektorkę były bardzo interesujące, dostosowane do umiejętności językowych uczestników i pozwalały na nabycie umiejętności w  praktycznym posługiwaniu się językiem angielskim. W trakcie zajęć można było poznać obyczaje, kulturę  krajów, z których pochodzili uczestnicy. Zajęcia odbywały się w godzinach przedpołudniowych w 2 blokach przedzielonych przerwą, w czasie której można było nawiązywać znajomości z innym uczestnikami kursu i praktycznie sprawdzać swoje umiejętności językowe.

Wyjazd na Maltę, był okazją do poznania kultury, zabytków tego pięknego wyspiarskiego kraju. Niezapomniane wrażenie zrobiła na mnie stolica Malty Valetta. Z pięknymi wąskimi uliczkami, zabytkowymi budowlami, gdzie na każdym kroku można było zobaczyć oznaki odległej i bogatej historii, począwszy od Republic Street, Marchant Street, Teatru Manoel, Granmasters Palace po Barrakuda Gardens, Fort St Elmo i National Museum of Archeology.  Największe wrażenie robi St. John’s Cathedral – Katedra św.  Jana z. Surowa zewnętrzna strona Kontrkadedry nie zdradza bogactwa i przepych wnętrza. Barkowe wnętrze , było upiększane przez kolejnych mistrzów zakonu joanitów. Największą atrakcją są  obrazy namalowane przez  Caravaggia – „Ścięcie Św. Jana” oraz „Św. Hieronim”.




Dobrze działająca komunikacja miejska na Malcie pozwoliła mi dotrzeć do dawnej stolicy Malty  - Mdiny, gdzie obejrzałam stare miasto z Katedrą Św. Pawła oraz do Błękitnych Grot. 


Malta to kraj dla osób lubiących plażowanie.  Na północnym – zachodzie wyspy obejrzałam i wypoczywałam na 3 plażach : Golden Bay, Ghain Tuffieha Bay oraz Greyna Bay.

Zwiedzanie Malty to także niezapomniane wycieczki statkiem na wyspę Cominio, gdzie można zobaczyć zapierającą w piersiach dech Błękitną Lagunę. Jej kryształowo czyste wody obmywają białe piaski plaży i nadają się do pływania. Rejs do wielkiego Portu obejmującego trzy miasta Vittoriosa, Senglea i Valettę pozwolił nie tylko poznać historię Malty, ale również sprawdzić umiejętności  językowe.


Każda wycieczka wymagała ode mnie praktycznego posługiwania się językiem angielskim i doskonalenia w trakcie kursu umiejętności.

Udział w projekcie ,,Mobilność kadry edukacji szkolnej” nie tylko poprawił mój poziom znajomości języka angielskiego, ale był dla mnie cennym doświadczeniem i źródłem wielu inspiracji. Wzbogacił moją wiedzę o historii, kulturze, tradycjach i przyrodzie Malty, a zdobytą  wiedzę  i umiejętności zamierzam wykorzystać w mojej dalszej pracy z uczniami. Dzięki udziałowi w kursie poznałam wielu ciekawych ludzi oraz zwyczaje panujące w ich krajach. Otrzymany certyfikat zachęcił mnie jeszcze bardziej do dalszego poszerzania swoich kompetencji językowych.


Koordynator placówki: Kinga Cholewka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz