Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 24 sierpnia 2017

Sprawozdanie z mobilności - p. Justyna Klink-Mroczek



Imię i nazwisko: Justyna Klink-Mroczek
Placówka: Zespół Szkół Publicznych nr 2 w Wadowicach
Rodzaj mobilności: kurs językowy – English for General Use
Kraj: Irlandia
Czas trwania: 31.07-11.08.2017r.

Biorąc udział w projekcie „Mobilność kadry edukacji szkolnej” miałam szansę wyjechać na kurs językowy do Irlandii. W ramach przygotowania do wyjazdu zapoznawałam się z kulturą, tradycjami oraz historią kraju. Informacje pozyskiwałam z przewodników oraz stron internetowych poświęconych wyspie.
W trakcie mobilności uczęszczałam na kurs organizowany przez Galway Cultural Institute. Pierwszego dnia wszyscy uczestnicy brali udział we wstępnych rozmowach z nauczycielami, którzy na podstawie naszych umiejętności komunikacyjnych oraz rozwiązanego przez Internet testu przydzielali nas na odpowiedni poziom. Następnie udaliśmy się na pierwsze zajęcia. Były one dla mnie ogromnym przeżyciem, jak i wyzwaniem, ponieważ w mojej grupie nie było Polaków. Fakt ten sprawił, iż szybko pokonałam moje bariery językowe i nawiązałam kontakt ze studentami pochodzącymi z Brazylii, Włoch, Francji, Czech, Szwajcarii i Hiszpanii. Każde zajęcia stanowiły okazję do podzielenia się doświadczeniami, tradycjami, kulturą krajów, z których pochodziliśmy. Tematem przewodnim w pierwszym tygodniu była kuchnia i tradycyjne jedzenie, zaś w drugim dom i rynek nieruchomości w naszych państwach. Nad moją grupą czuwali sympatyczni, choć bardzo często zmieniający się nauczyciele. Dzięki nim przypomniałam sobie jak ważna jest w procesie nauczania osobowość prowadzącego oraz jego podejście do uczniów. Ważnym elementem kursu była także okazja do kontrolowania własnych osiągnięć, która była możliwa dzięki piątkowym testom, składającym się z części dotyczącej gramatyki, słownictwa oraz słuchania.


W wolnym czasie korzystałam z oferty pozalekcyjnej szkoły. W tygodniu zwiedzałam Galway- urocze miasteczko położone nad oceanem, zaś w weekend wraz z koleżanką udałyśmy się na malowniczo położoną jedną z wysp Aran, następnie podziwiałyśmy nieziemskie widoki Klfów Moheru oraz zwiedzałyśmy Dublin – wnętrze katedry św. Patryka, Trinnity College, Guiness Storehouse, Phoenix Park i wiele innych. Pobyt w Galway stanowił dla mnie także okazję do spróbowania tradycyjnej irlandzkiej kuchni, z której najbardziej smakowało mi słynne Fish&Chips oraz Irish coffee.




Udział w projekcie „Mobilność kadry edukacji szkolnej” uważam za niezwykle cenne doświadczenie i ogromną szansę. Moim największym osiągnięciem było przełamanie bariery językowej oraz możliwość poznania ludzi z całego świata, z którymi mogłam podzielić się poglądami, poznać kulturę ich krajów, jak i opowiedzieć o Polsce. Mam nadzieję, że dzięki portalom społecznościowym uda nam się utrzymać kontakt, co będzie dla mnie okazją do systematycznej nauki języka angielskiego. Wszystkie doświadczenia oraz nabyte umiejętności z pewnością wykorzystam w pracy zawodowej.

Koordynator placówki: Kamil Bałys

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz