Łączna liczba wyświetleń

piątek, 11 sierpnia 2017

Sprawozdanie z mobilności - p. Sylwia Gałosz

Imię i nazwisko: Sylwia Gałosz 
Placówka: Zespół Szkół nr 1 w Choczni 
Rodzaj mobilności: kurs językowy – Standard General English 
Kraj: Irlandia 
Czas trwania: 17.07.2017r. – 29.07.2017r. 



       W ramach projektu „Mobilność kadry” miałam okazję wyjechać do Dublina. Przed wyjazdem zapisałam się na kurs przygotowawczy z języka angielskiego prowadzony w szkole w Choczni. Zapoznawałam się również z historią, kulturą i obyczajami panującymi w tamtym kraju, czytałam przewodniki oraz blogi ludzi przebywających w Irlandii. 

             W dniach 18.07.2017r. – 28.07.2017r. uczestniczyłam w kursie językowym prowadzonym w szkole Centre of English Studies (CES). Zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 11:00 i 11:20 – 13:00. Prowadzili je bardzo charyzmatyczni Gerry i Mark, którzy nigdy nie zapomnieli zadać pracy domowej, nawet na weekend. Na zajęciach posługiwaliśmy się wyłącznie językiem angielskim, poznawaliśmy nowe zwroty, słowa, omawialiśmy gramatykę oraz ćwiczyliśmy poprawną wymowę. Cudownym doświadczeniem było porozumiewać się w obcym języku bez użycia polskich słów czy nawet pomocy słownika. Przez to codzienne zajęcia sprawiały nam wszystkim przyjemność, cieszyliśmy się zarówno na lekcje, jak i samo spotkanie. Moja grupa składała się z ludzi pochodzących z różnych zakątków świata: Brazylii, Chin, Arabii Saudyjskiej, Sudanu, Turcji, Hiszpanii, Włoch i Republiki Czech.


Szkoła proponowała różne formy aktywności po zajęciach. Ludzie tam byli bardzo życzliwi i pomocni. Korzystając z Social Program byłam w „ National Botanic Gardens” z przepięknymi ogrodami i roślinami oraz na całodniowej wycieczce w Belfaście. Tam poznaliśmy miasto z przewodnikiem oraz nowoczesne muzeum „Titanica”.

       Po zajęciach codziennie zwiedzałam klimatyczny Dublin. Próbowałam tradycyjnej kuchni irlandzkiej m.in. Fish & Chips, gulaszu z baraniny, BBQ Chicken, czyli kurczaka z ich ulubionym sosem barbecue. Miałam okazję również posmakować słynnej Irish Coffee. Spacerując ulicami Dublina obserwowałam starą i nowoczesną architekturę, charakterystyczne kolorowe drzwi w zabudowie irlandzkiej. Pogoda nam dopisała, czasem było wietrznie i deszczowo, bardzo typowo, ale również słonecznie.


Miałam okazję zwiedzić Trinnity College, irlandzką uczelnię z największą w kraju biblioteką. Spacerowałam po ogromnym Phoenix Park. Zwiedzałam The National Wax Museum (Muzeum figur woskowych), Croke Park Stadium Tour & GAA Museum (stadion i muzeum sportu), Guinness Storehouse, General Post Office (pocztę), Irish Whiskey Museum. Ponadto podziwiałam katedry i kościoły, ogrody i parki, przepiękne mosty, monument Spire of Dublin w samym centrum, słynną ulicę Temple Bar, gdzie wieczorem z każdego zakątka było słychać tradycyjną irlandzką muzykę na żywo.
Wsiadając do autobusu „Hop on, hop off” przemierzałam ulice Dublina. W sobotę zorganizowałyśmy samodzielnie wycieczkę do miejscowości Howth, gdzie można było podziwiać morze, port oraz piękne widoki. Tam popłynęłyśmy na malutką wyspę „Ireland’s Eye”.



          Udział w projekcie „Mobilność kadry edukacji szkolnej” był dla mnie niezwykłym przeżyciem i doświadczeniem. Wiele nauczyłam się w samej szkole języka, ale i poza nią, mając cały czas kontakt z językiem angielskim. Było to niemałe wyzwanie, ale dzięki temu mogłam poznać wspaniałych ludzi z różnych zakątków świata, zwiedzić piękny kraj, poznać inną kulturę i przede wszystkim użyć języka angielskiego w praktyce. Utrzymując nadal kontakt z poznanymi tam ludźmi, długo nie zapomnę tej przygody, a zdobyte doświadczenie wykorzystam w pracy zawodowej.


Koordynator placówki: Kinga Cholewka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz