NA KURSIE JĘZYKOWYM W WIELKIEJ
BRYTANII
W DNIACH 17.07.2017-28.07.2017 W
RAMACH PROJEKTU
MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJI
SZKOLNEJ
Aby uczestniczyć w wyjeździe do Wielkiej
Brytanii, zgłosiłam się na kurs językowy(10 zajęć po 1,5h) obejmujący
podstawowy zakres słownictwa związany z podróżą i życiem w Londynie.
Na miejscu uczestniczyłam w 40-godzinnym
kursie językowym organizowanym przez szkołę Language Studies International
19-21 Ridgmount Street London WC1E7AH
London.
W pierwszym dniu zajęć napisałam test sprawdzający
moją wiedzę językową i odbyłam rozmowę w języku angielskim z jednym
z nauczycieli tej szkoły.
Wraz z koleżankami
zostałam zakwalifikowana do grupy pani Anny Chernajewej, gdzie uczyłam się
obcego języka wraz z osobami z Brazylii, Arabii Saudyjskiej, Turcji i Włoch.
W ciągu 2 tygodni
kursu poznałam czas teraźniejszy i przeszły języka angielskiego, bogaciłam
słownictwo, prowadziłam liczne rozmówki z wszystkimi
uczestnikami kursu, poznając ich osobowość i kulturę.
Prowadząca stosowała
różne metody, aby uatrakcyjnić nasze lekcje, szczególnie podobała mi się gra w
postaci testu Kahoo. Atmosfera w czasie zajęć była bardzo życzliwa. Młodsi
uczestnicy kursu często pomagali mi zrozumieć niektóre fragmenty lekcji. Mieliśmy
też zadania domowe. Po zajęciach można było korzystać ze szkolnego komputera i
Internetu. Ponieważ kurs był prowadzony tylko i wyłącznie w języku angielskim,
niektóre fragmenty zajęć, zwłaszcza związane z wymową i zrozumieniem poleceń
ustnych, sprawiały mi problem, mimo wielkich starań prowadzącej.
Nasza szkoła miała
siedzibę tuż obok budynków University of London.
Szkoła organizowała
także dodatkowe zajęcia integracyjne w postaci grupowych wyjść do pubu, gier
zespołowych i wyjść do muzeów.
Cieszę się, że
nawiązałam bliższy kontakt z Rosi z Włoch, nauczycielką matematyki, z którą
będę utrzymywać kontakt mailowy, utrwalając język angielski.
Po 2 tygodniach kursu otrzymałam certyfikat
potwierdzający moje uczestnictwo w zajęciach.
Podczas pobytu w Londynie wiele razy
korzystałam z metra i komunikacji autobusowej oraz zwiedzałam stolicę Wielkiej
Brytanii, wykorzystując moją znajomość języka w praktyce.
A zobaczyłam i
zwiedziłam wiele. Szczególnie polecam londyńskie muzea, które są w tym mieście
bezpłatne.
Oto lista angielskich
obiektów, które mnie zachwyciły:
-The British Museum,
-London Eye,
-Natural History Museum,
-Science Museum,
-National Gallery,
-Galeria Portretów,
-Big Ben, parlament,
Opactwo Westminster(z zewnątrz),
-Katedra Westminster,
-Pałac
Buckingham(zmiana warty),
-mosty nad Tamizą,
zwłaszcza Tower Bridge,
-Tate Galery,
-Globe Theatre
Szekspira(z zewnątrz),
-Museum Victoria and Albert,
-Wimbledon(z zewnątrz),
-Pchli Targ w
Portobello,
-Zamek w Kensington(z
zewnątrz),
-Greenwich z południkiem
zerowym,
-liczne place i
skwery z pomnikami, np. Trafalgar Square, Russell Square,
-Katedra św.Pawła,
-Stacja kolejowa King’s
Cross z peronem 9 i ¾(Harry Potter),
-Muzeum Sherlocka Holmesa,
-parki(Hyde Park, Green Park, ST.James’s Park, Regents Park),
-Chińska Dzielnica.
Wyjazd do Londynu uważam za bardzo atrakcyjny:
nauczyłam się podstaw języka angielskiego, używałam go na miejscu w praktyce,
poznałam wielu ciekawych ludzi i ich kulturę, zwiedziłam stolicę Wielkiej
Brytanii. Intensywność pobytu spowodowała, że wróciłam do Polski pełna
niezapomnianych wrażeń i bardzo zmęczona.
Cieszę się, że
uczestnictwo w tym projekcie dało mi możliwość rozwoju zawodowego i
podniesienia mojej wiedzy w zakresie języka angielskiego. Chciałabym nadal
uczyć się tego języka na dalszym kursie. Umożliwiłoby mi to sprawniejsze
posługiwanie się nim w sieci internetowej, podczas wyjazdów z uczniami na zagraniczne wycieczki,
przygotowywanie na lekcje języka polskiego odpowiednich materiałów w języku
angielskim, propagowanie wśród dzieci przekonania, że warto uczyć się tego
języka, aby sprawnie poruszać się po Europie i świecie, poznawać inne kultury i
mieć lepszą pracę. Pobyt w Londynie uświadomił
mi jeszcze bardziej potrzebę uczenia wychowanków tolerancji, otwartości na inne
kultury, narody i wartości europejskie. Zamierzam wśród dzieci, rodziców i
pracowników szkoły podnosić świadomość bycia Europejczykiem poprzez
wykorzystywanie obcojęzycznych zasobów wiedzy, przygotowanie projektów
edukacyjnych, gazetki tematyczne i imprezy edukacyjne. Mam nadzieję, że kontakt
z nauczycielką z Włoch pozwoli mi w przyszłości nawiązać bliższe relacje z jej szkołą.
Podczas szkoleniowej
rady pedagogicznej przedstawię relację z mojego pobytu w Londynie w ramach
projektu „Mobilność kadry edukacyjnej”.
Będę zachęcać
koleżanki i kolegów z pracy, aby w przyszłości wzięli udział w podobnym projekcie
mobilności.
Bardzo dziękuję moim
koleżankom-towarzyszkom wyjazdu: Alinie Dyrcz –Kowalskiej i
Jolancie Bargiel, bez których mój pobyt za granicą byłby na pewno
stresujący.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz