Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 8 sierpnia 2017

Cieszę się, że uczestnictwo w tym projekcie dało mi możliwość rozwoju zawodowego...

SPRAWOZDANIE RENATY KOWALCZYK Z POBYTU
NA KURSIE JĘZYKOWYM W WIELKIEJ BRYTANII
W DNIACH 17.07.2017-28.07.2017 W RAMACH PROJEKTU
MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ

  Aby uczestniczyć w wyjeździe do Wielkiej Brytanii, zgłosiłam się na kurs językowy(10 zajęć po 1,5h) obejmujący podstawowy zakres słownictwa związany z podróżą i życiem w Londynie.
  Na miejscu uczestniczyłam w 40-godzinnym kursie językowym organizowanym przez szkołę Language Studies International 19-21 Ridgmount Street London WC1E7AH London.
  W pierwszym dniu zajęć napisałam test sprawdzający moją wiedzę językową  i odbyłam rozmowę w języku angielskim z jednym z nauczycieli tej szkoły.
Wraz z koleżankami zostałam zakwalifikowana do grupy pani Anny Chernajewej, gdzie uczyłam się obcego języka wraz z osobami z Brazylii, Arabii Saudyjskiej, Turcji i Włoch.
W ciągu 2 tygodni kursu poznałam czas teraźniejszy i przeszły języka angielskiego, bogaciłam słownictwo, prowadziłam liczne rozmówki z wszystkimi uczestnikami kursu, poznając ich osobowość i kulturę.
Prowadząca stosowała różne metody, aby uatrakcyjnić nasze lekcje, szczególnie podobała mi się gra w postaci testu Kahoo. Atmosfera w czasie zajęć była bardzo życzliwa. Młodsi uczestnicy kursu często pomagali mi zrozumieć niektóre fragmenty lekcji. Mieliśmy też zadania domowe. Po zajęciach można było korzystać ze szkolnego komputera i Internetu. Ponieważ kurs był prowadzony tylko i wyłącznie w języku angielskim, niektóre fragmenty zajęć, zwłaszcza związane z wymową i zrozumieniem poleceń ustnych, sprawiały mi problem, mimo wielkich starań prowadzącej.
Nasza szkoła miała siedzibę tuż obok budynków University of London.
Szkoła organizowała także dodatkowe zajęcia integracyjne w postaci grupowych wyjść do pubu, gier zespołowych i wyjść do muzeów.
Cieszę się, że nawiązałam bliższy kontakt z Rosi z Włoch, nauczycielką matematyki, z którą będę utrzymywać kontakt mailowy, utrwalając język angielski.
  Po 2 tygodniach kursu otrzymałam certyfikat potwierdzający moje uczestnictwo w zajęciach.
  Podczas pobytu w Londynie wiele razy korzystałam z metra i komunikacji autobusowej oraz zwiedzałam stolicę Wielkiej Brytanii, wykorzystując moją znajomość języka w praktyce.
A zobaczyłam i zwiedziłam wiele. Szczególnie polecam londyńskie muzea, które są w tym mieście bezpłatne.

Oto lista angielskich obiektów, które mnie zachwyciły:
-The British Museum,
-London Eye,
-Natural History Museum,
-Science Museum,
-National Gallery,
-Galeria Portretów,
-Big Ben, parlament, Opactwo Westminster(z zewnątrz),
-Katedra Westminster,
-Pałac Buckingham(zmiana warty),
-mosty nad Tamizą, zwłaszcza Tower Bridge,
-Tate Galery,
-Globe Theatre Szekspira(z zewnątrz),
-Museum Victoria and Albert,
-Wimbledon(z zewnątrz),
-Pchli Targ w Portobello,
-Zamek w Kensington(z zewnątrz),
-Greenwich z południkiem zerowym,
-liczne place i skwery z pomnikami, np. Trafalgar Square, Russell Square,
-Katedra św.Pawła,
-Stacja kolejowa King’s Cross z peronem 9 i ¾(Harry Potter),
-Muzeum Sherlocka Holmesa,
-parki(Hyde Park, Green Park, ST.James’s Park, Regents Park),
-Chińska Dzielnica.


 Wyjazd do Londynu uważam za bardzo atrakcyjny: nauczyłam się podstaw języka angielskiego, używałam go na miejscu w praktyce, poznałam wielu ciekawych ludzi i ich kulturę, zwiedziłam stolicę Wielkiej Brytanii. Intensywność pobytu spowodowała, że wróciłam do Polski pełna niezapomnianych wrażeń i bardzo zmęczona.
Cieszę się, że uczestnictwo w tym projekcie dało mi możliwość rozwoju zawodowego i podniesienia mojej wiedzy w zakresie języka angielskiego. Chciałabym nadal uczyć się tego języka na dalszym kursie. Umożliwiłoby mi to sprawniejsze posługiwanie się nim w sieci internetowej, podczas wyjazdów z uczniami na zagraniczne wycieczki, przygotowywanie na lekcje języka polskiego odpowiednich materiałów w języku angielskim, propagowanie wśród dzieci przekonania, że warto uczyć się tego języka, aby sprawnie poruszać się po Europie i świecie, poznawać inne kultury i mieć lepszą pracę. Pobyt w Londynie uświadomił mi jeszcze bardziej potrzebę uczenia wychowanków tolerancji, otwartości na inne kultury, narody i wartości europejskie. Zamierzam wśród dzieci, rodziców i pracowników szkoły podnosić świadomość bycia Europejczykiem poprzez wykorzystywanie obcojęzycznych zasobów wiedzy, przygotowanie projektów edukacyjnych, gazetki tematyczne i imprezy edukacyjne. Mam nadzieję, że kontakt z nauczycielką z Włoch pozwoli mi w przyszłości nawiązać bliższe relacje z jej szkołą.

Podczas szkoleniowej rady pedagogicznej przedstawię relację z mojego pobytu w Londynie w ramach projektu „Mobilność kadry edukacyjnej”.
Będę zachęcać koleżanki i kolegów z pracy, aby w przyszłości wzięli udział w podobnym projekcie mobilności.
Bardzo dziękuję moim koleżankom-towarzyszkom wyjazdu: Alinie Dyrcz –Kowalskiej i Jolancie Bargiel, bez których mój pobyt za granicą byłby na pewno stresujący.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz