Imię i nazwisko: Barbara Sajdak
Placówka: Zespół Szkół w Jaroszowicach
Rodzaj mobilności: kurs językowy –General English
Czas trwania: 07.08.2017r. – 19.08.2017r.
Placówka: Zespół Szkół w Jaroszowicach
Rodzaj mobilności: kurs językowy –General English
Czas trwania: 07.08.2017r. – 19.08.2017r.
W
dniach 07.08.2017 -19.08.2017 uczestniczyłam w kursie językowym w Wielkiej
Brytanii, realizowanym w ramach projektu ”Podniesienie
jakości i efektywności pracy szkół i przedszkoli z terenu Gminy Wadowice
poprzez rozwijanie kompetencji kadry edukacji szkolnej". Udział w
projekcie był dla mnie nie tylko okazją do podniesienia poziomu umiejętności
językowych w zakresie języka angielskiego, ale też nawiązania kontaktów,
poznania wielu kultur, zwiedzenia Londynu wraz z jego wspaniałymi zabytkami.
Konieczność radzenia sobie w każdej sytuacji posługując się językiem
angielskim, dodaje pewności siebie i otwartości na świat. Jestem przekonana, że
to doświadczenie przełoży się na podniesienie jakości mojej pracy.
Zajęcia
w londyńskiej szkole Language Studies International rozpoczęłam 07.08.2017r.,
po teście i rozmowie zostałam zakwalifikowana do grupy B1 Intermediate. Razem
ze mną grupę tworzyli przedstawiciele: Włoch, Brazylii, Hiszpanii, Japonii,
Rosji, Turcji, Izraela, Francji, Chile. Treści nauczania obejmowały zagadnienia
gramatyczne, słownictwo z wybranych zakresów, natomiast główny nacisk
położony był na słuchanie, reagowanie językowe, skuteczną komunikację, czyli mówienie,
mówienie i jeszcze raz mówienie. Zajęcia prowadzone były aktywnymi metodami i
chociaż były intensywne, przynosiły mi sporo satysfakcji.
Wolny
czas poświęciłam na zwiedzanie Londynu. Posługiwałam się komunikacją publiczną,
według większości źródeł, w Londynie, funkcjonuje
jedna z najlepiej rozwiniętych sieci komunikacji publicznej w Europie. Ustalenie
planu zwiedzania nie było proste, ponieważ Londyn jest wspaniałą kompilacją
wielowiekowej tradycji i nowoczesności Zwiedzanie
rozpoczęłam od słynnego Big Bena - wieży
zegarowej Elizabeth Tower i London Eye, które jest jedną z
trzech budowli wybudowanych w Londynie z okazji nowego tysiąclecia, pozostałe
to The O2 i The Millennium
Bridge.
Kolejnym
punktem było British Museum, jedno z największych na świecie muzeów historii starożytnej, oraz słynny Peron 93/4,
znany wszystkim fanom Harrego Pottera. Deszczowy dzień zmobilizował mnie ( i
milion innych osób) do zwiedzenia Natural
History Museum, które w bardzo ciekawy sposób przedstawia zagadnienia związane
z Ziemią, zoologią, ekologią, ewolucją człowieka. Kolejny dzień to odwiedziny u
Królowej Elżbiety II, czyli zwiedzanie Buckingham Palace i okolicznych
parków. Największą przyjemnością było zwiedzanie galerii sztuki – The National
Gallery i Tate Modern. Weekend poświęciłam na zwiedzenie The Royal Greenwich
Astronomical Observatory z obowiązkowym zdjęciem z południkiem zerowym,
oraz wycieczkę do Cambridge, miasta słynącego z uniwersytetu, na którym
studiowali tacy geniusze jak Milton, Darwin, Hawking i inni.
Drugi tydzień to
zwiedzanie mostów, m.in. London Bridge i Tower Bridge, kościołów – St Paul's
Cathedral, Westminster Cathedral, Westminster Abbey, wizyta
w słynnym domu towarowym Harrods, teatr szekspirowski Globe Theatre, Chinatown.
Nie samym zwiedzaniem żyje człowiek - Fish and chips, delicious!
Pobyt w Londynie był wspaniałym doświadczeniem, lekcją otwartości na
świat i innych ludzi. Do kraju przywiozłam książki ulubionych autorów w
języku angielskim, zdjęcia – bazę pomysłów na ciekawe zajęcia z uczniami, motywację
do dalszego doskonalenia moich umiejętności językowych i odrobinę tęsknoty, bo Londyńczycy
okazali się niezwykle serdeczni, przyjaźni i pomocni. Londyn to miasto do
którego chce się wrócić…
Koordynator szkolny Agnieszka Jewuła
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz