Łączna liczba wyświetleń

sobota, 26 sierpnia 2017

Londyn to miasto do którego chce się wrócić…

Imię i nazwisko: Barbara Sajdak 
Placówka: Zespół Szkół w Jaroszowicach 
Rodzaj mobilności: kurs językowy –General English
Czas trwania: 07.08.2017r. – 19.08.2017r. 

            W dniach 07.08.2017 -19.08.2017 uczestniczyłam w kursie językowym w Wielkiej Brytanii, realizowanym w ramach projektu ”Podniesienie jakości i efektywności pracy szkół i przedszkoli z terenu Gminy Wadowice poprzez rozwijanie kompetencji kadry edukacji szkolnej". Udział w projekcie był dla mnie nie tylko okazją do podniesienia poziomu umiejętności językowych w zakresie języka angielskiego, ale też nawiązania kontaktów, poznania wielu kultur, zwiedzenia Londynu wraz z jego wspaniałymi zabytkami. Konieczność radzenia sobie w każdej sytuacji posługując się językiem angielskim, dodaje pewności siebie i otwartości na świat. Jestem przekonana, że to doświadczenie przełoży się na podniesienie jakości mojej pracy.
            Zajęcia w londyńskiej szkole Language Studies International rozpoczęłam 07.08.2017r., po teście i rozmowie zostałam zakwalifikowana do grupy B1 Intermediate. Razem ze mną grupę tworzyli przedstawiciele: Włoch, Brazylii, Hiszpanii, Japonii, Rosji, Turcji, Izraela, Francji, Chile. Treści nauczania obejmowały zagadnienia gramatyczne, słownictwo z wybranych zakresów, natomiast główny nacisk położony był na słuchanie, reagowanie językowe, skuteczną komunikację, czyli mówienie, mówienie i jeszcze raz mówienie. Zajęcia prowadzone były aktywnymi metodami i chociaż były intensywne, przynosiły mi sporo satysfakcji.
Wolny czas poświęciłam na zwiedzanie Londynu. Posługiwałam się komunikacją publiczną, według większości źródeł, w Londynie, funkcjonuje jedna z najlepiej rozwiniętych sieci komunikacji publicznej w Europie. Ustalenie planu zwiedzania nie było proste, ponieważ Londyn jest wspaniałą kompilacją wielowiekowej tradycji i nowoczesności Zwiedzanie rozpoczęłam od słynnego Big Bena - wieży zegarowej Elizabeth Tower i London Eye, które jest jedną z trzech budowli wybudowanych w Londynie z okazji nowego tysiąclecia, pozostałe to The O2 i The Millennium Bridge.


Kolejnym punktem było  British Museum, jedno z największych na świecie muzeów historii starożytnej, oraz słynny Peron 93/4, znany wszystkim fanom Harrego Pottera. Deszczowy dzień zmobilizował mnie ( i milion innych osób) do zwiedzenia Natural History Museum, które w bardzo ciekawy sposób przedstawia zagadnienia związane z Ziemią, zoologią, ekologią, ewolucją człowieka. Kolejny dzień to odwiedziny u Królowej Elżbiety II, czyli zwiedzanie Buckingham Palace i okolicznych parków. Największą przyjemnością było zwiedzanie galerii sztuki – The National Gallery i Tate Modern. Weekend poświęciłam na zwiedzenie The Royal Greenwich Astronomical Observatory z obowiązkowym zdjęciem z południkiem zerowym, oraz wycieczkę do Cambridge, miasta słynącego z uniwersytetu, na którym studiowali tacy geniusze jak Milton, Darwin, Hawking i inni.
Drugi tydzień to zwiedzanie mostów, m.in. London Bridge i Tower Bridge, kościołów – St Paul's Cathedral, Westminster Cathedral, Westminster Abbey, wizyta w słynnym domu towarowym Harrods, teatr szekspirowski Globe Theatre, Chinatown. Nie samym zwiedzaniem żyje człowiek - Fish and chips, delicious!
Pobyt w Londynie był wspaniałym doświadczeniem, lekcją otwartości na świat i innych ludzi. Do kraju przywiozłam książki ulubionych autorów w języku angielskim, zdjęcia – bazę pomysłów na ciekawe zajęcia z uczniami, motywację do dalszego doskonalenia moich umiejętności językowych i odrobinę tęsknoty, bo Londyńczycy okazali się niezwykle serdeczni, przyjaźni i pomocni. Londyn to miasto do którego chce się wrócić… 
Koordynator szkolny Agnieszka Jewuła

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz