Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 22 sierpnia 2017

Moja dwutygodniowa przygoda w Irlandii (...) wpłynie na poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkola, w którym pracuję.

Sprawozdanie z mobilności zagranicznej

Imię i nazwisko:  Urszula Roman
Placówka:  Przedszkole Publiczne Nr 1 w Wadowicach
Rodzaj mobilności:  kurs językowy
Kraj:  Irlandia, Cork
Czas trwania mobilności:  01.05.2017 r. - 12.05. 2017r.

  W dniu 29.04.2017r. rozpoczął się mój pobyt w Irlandii. O godz. 12.35 wylądowałam na lotnisku w Cork, skąd odebrała mnie Pani Noelle, u której zamieszkałam na czas pobytu na Zielonej Wyspie. Codziennie z jej domu udawałam się do szkoły językowej ACET, 16 St. Patrick’s Place, Wellington House, gdzie uczestniczyłam w intensywnym kursie językowym.
W pierwszym dniu w szkole wypełniłam ankietę informacyjną i napisałam test sprawdzający poziom znajomości języka angielskiego. Po zakwalifikowaniu mnie do grupy językowej rozpoczęłam intensywną naukę języka. Od poniedziałku do piątku w godzinach od 9 do 13, przez kolejne dwa tygodnie, doskonaliłam umiejętności słuchania, czytania i komunikowania się w języku angielskim. Ponieważ uczestniczyłam w intensywnym kursie językowym, dlatego dodatkowo przez trzy dni w każdym tygodniu brałam również udział w dwugodzinnych zajęciach popołudniowych. Zajęcia dopołudniowe prowadził sympatyczny i cierpliwy  nauczyciel Finbarr, natomiast zajęcia popołudniowe - miła i zawsze uśmiechnięta pani Camille. W pierwszym tygodniu moja grupa językowa liczyła 5 osób. Były to: Włoszka, Brazylijka, Japonka i 2 Polki, a w drugim tygodniu dołączyły jeszcze dwie osoby: Brazylijka  i Francuzka. 

W każdy piątek wszyscy uczestnicy kursu wypełniali test i uczestniczyli w indywidualnej rozmowie z nauczycielem, których celem było sprawdzenie przyrostu ich wiedzy i umiejętności językowych. 
Mój pobyt w Irlandii to nie tylko udział w kursie językowym, ale również spotkania i rozmowy z Irlandczykami i studentami z różnych stron świata. Przebywanie wśród nich oraz codzienne sytuacje życiowe (np. zakupy, spotkania w pubach, podróżowanie komunikacją miejską, itp.) były doskonałą okazją do stosowania w praktyce umiejętności konwersacji w języku angielskim. 
Czas wolny od zajęć w szkole językowej poświęcałam na zwiedzanie ciekawych miejsc na Zielonej Wyspie. Podróżując pieszo oraz autobusem wycieczkowym oglądałam charakterystyczne budowle oraz zabytki miasta Cork. Zobaczyłam m.in.: Katedrę Św. Marii 
i Św. Anny, University College Cork, The Crawford Observatory, Katedrę św. Findbara, Ratusz, „English Market”, Muzeum Radia, Port w Cork, Park Miejski. Zwiedziłam także „Muzeum Masła” oraz Galerię Lewisa Glucksmana. Podczas całodziennej autokarowej wycieczki do miasta portowego Kinsale zwiedziłam ruiny Fortu Jamesa i Fortu Charlesa, Yacht Club i Park Miejski, spacerowałam po pięknej plaży. Kolejnym urokliwym irlandzkim miasteczkiem, które zobaczyłam było Blarney. Zwiedziłam tam ruiny średniowiecznego zamku oraz podziwiałam piękne ogrody. 

Z biurem turystycznym Paddywagon wybrałam się również na całodniową wycieczkę na Clifs of Moher. Pobyt w tym miejscu, gdzie podziwiałam piękno i potęgę przyrody, dostarczył mi niezapominanych wrażeń. W drodze powrotnej zobaczyłam Wzgórza Burren – płaskowyż tworzący wręcz księżycowy krajobraz, a także średniowieczną twierdzę w Bunratty.
Moja dwutygodniowa przygoda w Irlandii, która była możliwa dzięki udziałowi w projekcie „Mobilność kadry edukacji szkolnej”, przyniosła mi wiele korzyści. Dzięki niej miałam możliwość doskonalenia swoich umiejętności posługiwania się językiem angielskim.  Była źródłem ciekawych doświadczeń, poznania ludzi, kultury i dziedzictwa narodowego Irlandii. Będzie stanowić dla mnie mobilizację do dalszego samorozwoju zawodowego oraz podejmowania działań na rzecz edukacji międzykulturowej i uczenia się przez całe życie. Będzie także inspiracją organizowania innowacyjnych zajęć wychowawczo-edukacyjnych z dziećmi w wieku przedszkolnym, propagujących wielokulturowość i zainteresowanie współczesną Europą,  a równocześnie wpłynie na poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkola, w którym pracuję. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz