Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 10 sierpnia 2017

Sprawozdanie z mobilności - p. Sylwia Lehrfeld

Imię i nazwisko: Sylwia Lehrfeld
Rodzaj mobilności: kurs językowy: General English
Kraj: Malta- St. Julians
Czas trwania mobilności: 10.07.2017- 21.07.2017


        Przygotowania do mobilności rozpoczęłam od intensywnego samokształcenia w zakresie podstaw znajomości języka angielskiego. Brałam udział w kursie języka angielskiego w naszej placówce. Interesowałam się kulturą i historią Malty. Uczestniczyłam w spotkaniach organizacyjnych, informujących o zasadach, przebiegu i celach mobilności. Wyrobiłam Europejską Kartę Zdrowia i wykupiłam wymagane dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne. Zakup biletu lotniczego i opłacenie kursu z zakwaterowaniem kończyło etap najważniejszych przygotowań. 

          Na swój kraj mobilności wybrałam Maltę. Dziś z perspektywy czasu, uważam, iż był to trafny wybór, gdyż Malta to jedno z najciekawszych miejsc, jakie do tej pory udało mi się odwiedzić. Wyspa ma tylko 33 kilometry długości, ale jej różnorodność sprawia, że każdy znajdzie tutaj coś dla siebie – od starożytnych zabytków, wartych odwiedzenia, przez piaszczyste i kamieniste plaże dla leniwych, aż po miejsca idealne do nurkowania czy uprawiania innych sportów. Wyspy maltańskie to jedno z najlepszych miejsc do nurkowania w basenie Morza Śródziemnego. 

         W dniach od 10.07 do 21.07.2017r. uczestniczyłam w 40 godzinnym kursie języka angielskiego w szkole językowej ESE – European School of English, Paceville Avenue, St. Julians na Malcie. Zajęcia odbywały się codziennie od godziny 8.30 do 12. 00. Moja grupa składała się ze studentów różnych narodowości : Włochy, Rosja, Arabia Saudyjska, Chiny, Republika Czech. 



Na zajęciach porozumiewaliśmy się tylko w języku angielskim, metody i formy pracy pozwalały na indywidualne podejście do każdego studenta, a także aktywizowały i motywowały do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych. Nauczycielka języka angielskiego – Martina – z pochodzenia Włoszka sprawiła, że zajęcia były dla mnie niezwykle interesujące. 



        Malta to małe, wyspiarskie państwo z bardzo ciekawą kulturą i historią. To prawdziwe muzeum pod gołym niebem. Największą wyspą archipelagu jest sama Malta, a dwie mniejsze, bardzo atrakcyjne turystycznie to Gozo i Comino. Zwiedziłam je, poznając tak ciekawe miejsca jak: Victoria, Dwejra Bay, Marsalform Bay, Ta'Pinu Sanctuary, Xlendi, Mgarr, Jaskinia Calypso na wyspie Gozo i Blue Lagoon na wyspie Comino. 



Zwiedzałam piękne zabytki stolicy Malty, Valletty która jest niewielka, ale bardzo malownicza. Jej nazwa wywodzi się od nazwiska Jeana de la Valette, wielkiego mistrza zakonu maltańskiego. Podziwiałam piękne widoki Wielkiego Portu i Fortu Św. Elma z ogrodów Barakka Garden. Bardzo ciekawy był też rejs statkiem wycieczkowym na trasie ,,Trzy miasta'' wokół fortyfikacji Valetty, w którym także brałam udział. 


       Udział w projekcie ,,Mobilność kadry edukacji szkolnej” nie tylko poprawił mój poziom znajomości języka angielskiego, ale był dla mnie wspaniałym doświadczeniem i źródłem wielu inspiracji. Poznałam wspaniałych ludzi, z wielu zakątków świata, wzbogaciłam moją wiedzę o historii, kulturze i tradycjach Malty, a nauka w takim miejscu była da mnie wielką przyjemnością. Otrzymany certyfikat zachęcił mnie jeszcze bardziej do dalszego poszerzania swoich kompetencji, w tym także językowych, gdyż kształcić się powinno się przez całe życie. Zdobyte doświadczenia i umiejętności wykorzystam w swojej pracy zawodowej.


 Koordynator placówki: Kinga Cholewka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz