Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 22 sierpnia 2017

Dwutygodniowy pobyt na Malcie pozwolił mi rozwinąć się w kolejnej dziedzinie.

Sprawozdanie z wyjazdu na kurs językowy do St. Julian’s na Malcie
Mariola Bryndza 
Zespół Szkół Publicznych nr 3 w Wadowicach
           Przygotowania do wyjazdu rozpoczęłam od rezerwacji biletów lotniczych, wyrobienia karty EKUZ  oraz wykupienia dodatkowego ubezpieczenia PZU.
      Uczestniczyłam w spotkaniach organizowanych przez koordynatora szkolnego, rozpoczęłam naukę języka ćwicząc samodzielnie oraz pod opieką nauczycielki języka angielskiego. Korzystałam również z aplikacji Duolingo. Otrzymałam także przewodnik po Malcie i Gozo, który pomógł mi wstępnie zaznajomić się z historią, kulturą i tradycjami tego kraju.
Od 31.07.2017r. do 11.08.2017r. uczestniczyłam w kursie nauki języka angielskiego  w szkole językowej European School of  English (ESE) znajdującej się w St. Julian’s na Malcie.
W pierwszym dniu pobytu rozwiązywałam test,  a także rozmawiałam z lektorem i na tej podstawie zostałam zakwalifikowana do grupy Beginner. 
Wraz ze mną na kurs uczęszczali Sasha ze Szwajcarii, Anastazja z Rosji, Thanja z Francji, Susanna ze Słowacji, Angela z Brazylii  oraz Sonia z Włoch. Naszą nauczycielką była Martina – Włoszka pochodząca z Sycylii. Zajęcia odbywały się w miłej atmosferze. Dzięki cierpliwości i wyrozumiałości Martiny z łatwością zdobywaliśmy wiedzę oraz nowe umiejętności w zakresie podstaw języka angielskiego. Główny nacisk nasza nauczycielka kładła na mówienie. Codziennie mieliśmy za zadanie opowiedzieć co ciekawego robiliśmy poprzedniego dnia po zajęciach oraz jak planujemy spędzić następne popołudnie.  
Przebywanie w międzynarodowej grupie ułatwiło naukę języka, a także było możliwością do poznania kultury i tradycji innych państw. W trakcie przerw rozmawialiśmy ze sobą.  Dzieliliśmy się doświadczeniem zawodowym, opowiadaliśmy o zwyczajach panujących w naszych krajach oraz opisywaliśmy miejsca, które warto tam odwiedzić. W trakcie spotkań przekazałam swoim kolegom materiały promujące Małopolskę.

           Szkoła ESE oferowała program zwiedzania ciekawych miejsc i poznawania kultury Malty. Uczestniczyłam w paru wycieczkach. Zwiedziłam miasta takie jak Sliema, Birgu, Rabat, Mgarr, Mdina, Marsaxlokk, Victoria, Mosta, a także obecną stolicę wyspy – Vallettę. Indywidualnie odwiedziłam wyspy Gozo i Comino. Miałam okazję pływać w słynnej Blue Lagoon, jak również podziwiać lazurowe Blue Grotto i klify Dingli. Spróbowałam tradycyjnych maltańskich potraw: królika, ryb oraz owoców morza. 

W ostatnim dniu pobytu (11.08.2017r.) otrzymałam certyfikat ukończenia kursu. Dwutygodniowy pobyt na Malcie pozwolił mi rozwinąć się w kolejnej dziedzinie. Zdobyte podstawy języka angielskiego postaram się wykorzystać w dalszej pracy zawodowej. Nowoczesne metody nauczania zastosuję na swoich lekcjach oraz podczas realizacji projektów edukacyjnych.

Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz