Łączna liczba wyświetleń

środa, 9 sierpnia 2017

Intensywność pobytu spowodowała, że wróciłam do Polski pełna niezapomnianych wrażeń i bardzo zmęczona.

SPRAWOZDANIE ALINY DYRCZ- KOWALSKIEJ Z POBYTU NA KURSIE JĘZYKOWYM W WIELKIEJ BRYTANII W DNIACH 17.07.2017-28.07.2017 W RAMACH PROJEKTU MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ

Przed wyjazdem do Wielkiej Brytanii uczestniczyłam  w kursie językowym prowadzonym przez panią Agnieszkę Jewułę. W czasie zajęć zapoznałam się ze słownictwem związanym z podróżą, pobytem w mieście, w kawiarni i restauracji oraz w środkach komunikacji miejskiej.
W Londynie uczestniczyłam w 40-godzinnym kursie językowym organizowanym przez szkołę Language Studies International 19-21
Ridgmount Street London WC1E7AH London.
Kurs rozpoczął się od testu sprawdzającego moje umiejętności językowe, by potem zakwalifikować mnie i koleżanki do grupy pani Anny Chernajewej.
Grupa liczyła 15 uczestników, a wśród nich były z osoby z Brazylii, Arabii Saudyjskiej, Turcji i Włoch. W tym czasie zdobyłam podstawowe informacje dotyczące języka angielskiego w zakresie gramatyki, słownictwa oraz szkoliłam się w kwestiach związanych z prowadzeniem konwersacji na podstawowe tematy związane z życiem codziennym, poznawaniem świata i nowych kultur.
Prowadząca stosowała różne metody, aby uatrakcyjnić nasze lekcje. Bardzo lubiłam (podobnie jak inni uczestnicy zajęć) grę w postaci testu Kahoot.
Dzięki tym zajęciom poznałam kulturę i obyczaje krajów, z których wywodzili się pozostali uczestnicy kursu. Tak też poznałam nauczycielkę matematyki z Włoch, Rosy, a z racji wieku i urzędu nawiązałam z nią bliższą więź i mam nadzieję, że przetrwa na dłużej. W ten sposób w praktyce wykorzystam swoje umiejętności z zakresu posługiwania się językiem angielskim.
W szkole można było korzystać z innych form zajęć, gdyż odbywały się wyjścia integracyjne do pubu, muzeów oraz wspólne gry w pobliskim Regents Park.
Po 2 tygodniach kursu otrzymałam certyfikat potwierdzający moje uczestnictwo w zajęciach.
Po zajęciach zwiedzałam Londyn. Oto lista angielskich obiektów, które mnie obejrzałam:
-The British Museum,
-London Eye,
-Natural History Museum,
-Science Museum,
-National Gallery,
-Galeria Portretów,
-Big Ben, parlament, Opactwo Westminster,
-Katedra Westminster,
-Pałac Buckingham(zmiana warty),
-mosty nad Tamizą, zwłaszcza Tower Bridge,
-Tate Galery,
-Globe Theatre Szekspira,
-Museum Victoria and Albert,
-Wimbledon,
-Pchli Targ w Portobello,
-Zamek i ogrody w Kensington,
-Greenwich z południkiem zerowym i halą O2,
-liczne place i skwery z pomnikami, np. Trafalgar Square, Russell Square,
-Katedra św.Pawła,
-Stacja kolejowa King’s Cross z peronem 9 i ¾(Harry Potter),
-Muzeum Sherlocka Holmesa,
-parki (Hyde Park, Green Park, ST.James’s Park, Regents Park),
-Chińska Dzielnica.
Myślę, że powyższa lista przedstawia się imponująco. To wpłynęło na moją ocenę wyjazdu. Były to cudowne dwa tygodnie. W tym czasie podniosłam na wyższy poziom moje umiejętności językowe. Miałam też okazję w praktyce dnia codziennego sprawdzić, jak komunikuje się w tym języku z londyńczykami. I ku mojemu zaskoczeniu rozumieli! Poznałam ciekawych ludzi, ich kulturę i jeszcze raz – zwiedziłam Londyn, miasto ogromne i niezwykłe.
Intensywność pobytu spowodowała, że wróciłam do Polski pełna niezapomnianych wrażeń i bardzo zmęczona.

Dzięki uczestnictwu w projekcie „Mobilność kadry edukacyjnej” rozwinęłam umiejętności językowe, a więc dokonałam rozwoju zawodowego. Mam nadzieję, że nie zaprzepaszczę tego i nadal będę się w tej dziedzinie szkolić. Lepsza znajomość angielskiego-współczesnej łaciny- umożliwia sprawniejsze poruszanie się w internecie, nawiązywanie kontaktów, przygotowanie do lekcji języka polskiego. Mogę korzystać ze zdobytej wiedzy podczas wyjazdów z uczniami na zagraniczne wycieczki. Będę też propagować wśród uczniów przekonanie, że warto uczyć się tego języka, aby sprawnie poruszać się po Europie i świecie, poznawać inne kultury i mieć lepszą pracę.

Pobyt w Londynie uświadomił mi jeszcze bardziej potrzebę uczenia wychowanków tolerancji, otwartości na inne kultury, narody i wartości europejskie. Zamierzam wśród dzieci, rodziców i pracowników szkoły podnosić świadomość bycia Europejczykiem poprzez wykorzystywanie obcojęzycznych zasobów wiedzy, przygotowanie projektów edukacyjnych, gazetki tematyczne   i imprezy edukacyjne. Mam nadzieję, że kontakt z nauczycielką z Włoch pozwoli mi w przyszłości nawiązać bliższe relacje z jej szkołą.
Podczas szkoleniowej rady pedagogicznej przedstawię relację z mojego pobytu w Londynie w ramach projektu.
Będę zachęcać koleżanki i kolegów z pracy, aby w przyszłości wzięli udział w podobnym projekcie mobilności.
Bardzo dziękuję moim koleżankom-towarzyszkom wyjazdu: Renacie Kowalczyk i Jolancie Bargiel, bez których mój pobyt za granicą byłby na pewno mniej interesujący.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz