SPRAWOZDANIE ALINY DYRCZ- KOWALSKIEJ Z POBYTU NA KURSIE JĘZYKOWYM W WIELKIEJ BRYTANII W DNIACH 17.07.2017-28.07.2017 W RAMACH PROJEKTU MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ
Przed wyjazdem do Wielkiej Brytanii uczestniczyłam w kursie językowym prowadzonym przez panią
Agnieszkę Jewułę. W czasie zajęć zapoznałam się ze słownictwem związanym z
podróżą, pobytem w mieście, w kawiarni i restauracji oraz w środkach
komunikacji miejskiej.
W Londynie uczestniczyłam w 40-godzinnym kursie
językowym organizowanym przez szkołę Language Studies International 19-21
Ridgmount Street London
WC1E7AH London.
Kurs rozpoczął się od testu sprawdzającego moje
umiejętności językowe, by potem zakwalifikować mnie i koleżanki do grupy pani
Anny Chernajewej.
Grupa liczyła 15 uczestników, a wśród nich były z osoby
z Brazylii, Arabii Saudyjskiej, Turcji i Włoch. W tym czasie zdobyłam
podstawowe informacje dotyczące języka angielskiego w zakresie gramatyki,
słownictwa oraz szkoliłam się w kwestiach związanych z prowadzeniem konwersacji
na podstawowe tematy związane z życiem codziennym, poznawaniem świata i nowych
kultur.
Prowadząca stosowała różne metody, aby uatrakcyjnić
nasze lekcje. Bardzo lubiłam (podobnie jak inni uczestnicy zajęć) grę w postaci
testu Kahoot.
Dzięki tym zajęciom poznałam kulturę i obyczaje
krajów, z których wywodzili się pozostali uczestnicy kursu. Tak też poznałam
nauczycielkę matematyki z Włoch, Rosy, a z racji wieku i urzędu nawiązałam z
nią bliższą więź i mam nadzieję, że przetrwa na dłużej. W ten sposób w praktyce
wykorzystam swoje umiejętności z zakresu posługiwania się językiem angielskim.
W szkole można było korzystać z innych form zajęć,
gdyż odbywały się wyjścia integracyjne do pubu, muzeów oraz wspólne gry w
pobliskim Regents Park.
Po 2 tygodniach kursu otrzymałam certyfikat
potwierdzający moje uczestnictwo w zajęciach.
Po zajęciach zwiedzałam Londyn. Oto lista angielskich
obiektów, które mnie obejrzałam:
-The British Museum,
-London Eye,
-Natural History Museum,
-Science Museum,
-National Gallery,
-Galeria Portretów,
-Big Ben, parlament, Opactwo
Westminster,
-Katedra Westminster,
-Pałac Buckingham(zmiana warty),
-mosty nad Tamizą, zwłaszcza Tower Bridge,
-Tate Galery,
-Globe Theatre Szekspira,
-Museum Victoria and Albert,
-Wimbledon,
-Pchli Targ w Portobello,
-Zamek i ogrody w Kensington,
-Greenwich z południkiem zerowym i halą O2,
-liczne place i skwery z pomnikami, np. Trafalgar Square,
Russell Square,
-Katedra św.Pawła,
-Stacja kolejowa King’s Cross z peronem 9 i ¾(Harry
Potter),
-Muzeum Sherlocka Holmesa,
-parki (Hyde Park, Green Park,
ST.James’s Park, Regents Park),
-Chińska Dzielnica.
Myślę, że powyższa lista przedstawia się imponująco. To
wpłynęło na moją ocenę wyjazdu. Były to cudowne dwa tygodnie. W tym czasie
podniosłam na wyższy poziom moje umiejętności językowe. Miałam też okazję w
praktyce dnia codziennego sprawdzić, jak komunikuje się w tym języku z
londyńczykami. I ku mojemu zaskoczeniu rozumieli! Poznałam ciekawych ludzi, ich
kulturę i jeszcze raz – zwiedziłam Londyn, miasto ogromne i niezwykłe.
Intensywność pobytu spowodowała, że wróciłam do Polski
pełna niezapomnianych wrażeń i bardzo zmęczona.
Dzięki uczestnictwu w projekcie „Mobilność kadry
edukacyjnej” rozwinęłam umiejętności językowe, a więc dokonałam rozwoju
zawodowego. Mam nadzieję, że nie zaprzepaszczę tego i nadal będę się w tej
dziedzinie szkolić. Lepsza znajomość angielskiego-współczesnej łaciny-
umożliwia sprawniejsze poruszanie się w internecie, nawiązywanie kontaktów,
przygotowanie do lekcji języka polskiego. Mogę korzystać ze zdobytej wiedzy
podczas wyjazdów z uczniami na zagraniczne wycieczki. Będę też
propagować wśród uczniów przekonanie, że warto uczyć się tego języka, aby
sprawnie poruszać się po Europie i świecie, poznawać inne kultury i mieć lepszą
pracę.
Pobyt w Londynie uświadomił mi jeszcze bardziej
potrzebę uczenia wychowanków tolerancji, otwartości na inne kultury, narody i
wartości europejskie. Zamierzam wśród dzieci, rodziców i pracowników szkoły
podnosić świadomość bycia Europejczykiem poprzez wykorzystywanie obcojęzycznych
zasobów wiedzy, przygotowanie projektów edukacyjnych, gazetki tematyczne i imprezy edukacyjne. Mam nadzieję, że
kontakt z nauczycielką z Włoch pozwoli mi w przyszłości nawiązać bliższe
relacje z jej szkołą.
Podczas szkoleniowej rady pedagogicznej przedstawię
relację z mojego pobytu w Londynie w ramach projektu.
Będę zachęcać koleżanki i kolegów z pracy, aby w
przyszłości wzięli udział w podobnym projekcie mobilności.
Bardzo dziękuję moim koleżankom-towarzyszkom wyjazdu:
Renacie Kowalczyk i Jolancie Bargiel, bez których mój pobyt za
granicą byłby na pewno mniej interesujący.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz