Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 7 maja 2018

Zajęcia świetlicowe - "W różnych krajach świata"


Zajęcia świetlicowe w ramach zastępstwa  - dzieci  z klasy 1-3 SP przeprowadzone w dniu 31.01.2018 r.

  Temat zajęć „ W różnych krajach świata”

Cele: Umiejętność korzystania z różnych źródeł (gra edukacyjna, mapa świata , atlas świata)
- Dzieci zgodnie  współpracują i rywalizują , uczą się przegrywać
-rozbudzenie ciekawością  świata , rozbudzenie chęci szukania więcej informacji o krajach
-doskonalenie podczas gry czytania ze zrozumieniem
-kształtowanie spostrzegawczości  i refleksu podczas gry

Metody :
Poszukująca-  pogadanka  „Czy świat jest duży „
Praktycznego działania gra edukacyjna „Flagi”, rysowanie , zadawanie zadań i rebusów

Formy : zbiorowa

Środki dydaktyczne – gra memory   „Flagi”, atlas świata i mapa , rebusy , http://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+pa%C5%84stwach+Unii+Europejskiej

Przebieg zajęć:
1.Opowiadanie prowadzącej „Świat jest wielki i piękny „, z wykorzystaniem globusa i atlasu świata
2.Prezentacja gry „Flagi”- dzieci zwracają uwagę jak bardzo dużo jest kartoników- państw , gra „Flagi”
3.Rysowanie wybranej  przez  siebie flagi, odczytanie i prezentacja „dlaczego właśnie ta”
4.Zagadki i rebusy z wykorzystaniem kartoników z flagami, zachęcenie i przypomnienie gry „Państwa i miasta”
5.Zakonczenie i pożegnanie dzieci


1. Wykorzystanie wiedzy i umiejętności w praktyce
- Uczeń potrafi znaleźć  flagi państw i dopasować w atlasie do państw , korzystając z gry „flagi”
- Uczeń wie i  potrafi zapisywać wielką literą nazwy państw
- Uczeń próbuje wskazać na mapie nazwy państw, które odczytał i odrysowuje  flagę ( zabawa –memory –kto ma flagę ,która ma kolory….i np. gwiazdkę


2. Praca z mapą i grą dydaktyczną  -
- Uczeń w luźnej zabawie  ogląda i szuka w atlasie świata  nazwy kontynentów
- Uczeń próbuje  i prawidłowo umieszcza na mapie flagi państw
- Uczeń potrafi w atlasie odnaleźć mapę świata i porównać ją z konturami ułożonymi samodzielnie.
- Uczeń potrafi odnaleźć taką samą flagę na stoliku lub kolegi


3. Czytanie ze zrozumieniem
- Uczeń potrafi odczytać nazwę państwa u siebie i kolegi  
- Uczeń potrafi odnaleźć swój napis –nazwę państwa  w atlasie przy pomocy n-la
- Uczeń potrafi ułożyć rebus według instrukcji  na obrazku


4.Zabawy „Kto zna …
- Uczeń zgaduję najwięcej państw na literę np. K”
-uczeń szuka państwa ,których flaga ma kolory biało –czerwone,(np.  Polska i Japonia)
- Uczeń zadaję zagadkę „moje państwo w swojej fladze ma  niebieskie paski,.jakie to państwo ,które ma też niebieskie paski”




Grażyna Curzydło, Szkoła Podstawowa Nr 2 w Choczni
koordynator placówki: Magdalena Gryga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz