Zajęcia
świetlicowe w ramach zastępstwa - dzieci z klasy 1-3 SP przeprowadzone w dniu
31.01.2018 r.
Temat zajęć „ W różnych krajach świata”
Cele:
Umiejętność
korzystania z różnych źródeł (gra edukacyjna, mapa świata , atlas świata)
- Dzieci zgodnie
współpracują i rywalizują , uczą się przegrywać
-rozbudzenie ciekawością świata , rozbudzenie chęci szukania więcej
informacji o krajach
-doskonalenie podczas gry czytania ze zrozumieniem
-kształtowanie spostrzegawczości i refleksu podczas gry
Metody
:
Poszukująca- pogadanka „Czy świat jest duży „
Praktycznego
działania – gra
edukacyjna „Flagi”, rysowanie , zadawanie zadań i rebusów
Formy
: zbiorowa
Środki
dydaktyczne – gra memory „Flagi”, atlas świata i mapa , rebusy , http://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+pa%C5%84stwach+Unii+Europejskiej
Przebieg
zajęć:
1.Opowiadanie prowadzącej „Świat jest wielki i piękny
„, z wykorzystaniem globusa i atlasu świata
2.Prezentacja gry „Flagi”- dzieci zwracają uwagę jak
bardzo dużo jest kartoników- państw , gra „Flagi”
3.Rysowanie wybranej
przez siebie flagi, odczytanie i
prezentacja „dlaczego właśnie ta”
4.Zagadki i rebusy z wykorzystaniem kartoników z
flagami, zachęcenie i przypomnienie gry „Państwa i miasta”
5.Zakonczenie i pożegnanie dzieci
1. Wykorzystanie wiedzy i umiejętności
w praktyce
|
- Uczeń potrafi znaleźć flagi państw i dopasować w atlasie do
państw , korzystając z gry „flagi”
- Uczeń wie i potrafi zapisywać wielką literą nazwy państw - Uczeń próbuje wskazać na mapie nazwy państw, które odczytał i odrysowuje flagę ( zabawa –memory –kto ma flagę ,która ma kolory….i np. gwiazdkę |
||
2. Praca z mapą i grą dydaktyczną -
|
- Uczeń w luźnej zabawie ogląda i szuka w atlasie świata nazwy kontynentów
- Uczeń próbuje i prawidłowo umieszcza na mapie flagi państw - Uczeń potrafi w atlasie odnaleźć mapę świata i porównać ją z konturami ułożonymi samodzielnie. - Uczeń potrafi odnaleźć taką samą flagę na stoliku lub kolegi |
||
3. Czytanie ze zrozumieniem
|
- Uczeń potrafi odczytać nazwę państwa
u siebie i kolegi
- Uczeń potrafi odnaleźć swój napis –nazwę państwa w atlasie przy pomocy n-la - Uczeń potrafi ułożyć rebus według instrukcji na obrazku |
||
4.Zabawy „Kto zna …
|
- Uczeń zgaduję najwięcej państw na
literę np. K”
-uczeń szuka państwa ,których flaga ma
kolory biało –czerwone,(np. Polska i
Japonia)
- Uczeń zadaję zagadkę „moje państwo w swojej fladze ma niebieskie paski,.jakie to państwo ,które ma też niebieskie paski” |
Grażyna Curzydło, Szkoła Podstawowa Nr 2 w Choczni
koordynator placówki: Magdalena Gryga
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz