Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 20 maja 2018

"Wiosna na łące" - scenariusz zajęć



Nauczyciel  Przedszkola Nr 2 Bernadetta Kowalska  przeprowadziła z dziećmi 5-letnimi zajęcia  mające na celu utrwalenie nazw niektórych nazw kwiatów i owadów charakteryzujących wiosnę.Tworzenie zbiorów, określanie ich liczebności od najmniejszej do największej. Utrwalanie już poznanych  i poznawanie nowych słów w j.angielskim.

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z DZIEDZINY KSZTAŁTOWANIA POJĘĆ MATEMATYCZNYCH I PRZYRODNICZYCH

DATA: 20.04.2018r.

PROWADZĄCA:Bernadetta Kowalska

TEMAT: ,, Wiosna na łące”-rozwiązywanie zagadek o tematyce wiosennej.Poznawanie nazw kwiatów w j. angielskim.Układanie sylwet od mniejszej do większej liczebności zbiorów, przeliczanie liczebnikami w j angielskim.,,Kolorowa Wiosna” zabawa rytmiczno-ruchowa.,,Moja wiosenna bajka”-tworzenie scenek dialogowych.

METODY:
-czynna – zadania stawiane dziecku do wykonania:układanie zbiorów, uczestniczenie w zabawach, układanie sylwet, tworzenie scenek;
- oglądowa –  rozpoznawanie sylwet,ekspresja ruchowa dzieci do muzyki, oglądanie scenek teatralnych;
-słowna – zagadki słowne, podawanie nazw zwierząt, kwiatów,liczebników w j.angielskim;

FORMY: grupowa, w małych zespołach,indywidualna;

CEL OGÓLNY: utrwalenie znajomości kwiatów wiosny oraz zwierząt charakteryzujących wiosnę. Utrwalenie liczebników w j.polskim i angielskim, wskazywanie większej i mniejszej liczebności zbiorów.
CELE OPERACYJNE: dziecko:  
- słucha zagadek, potrafi rozwiązać zagadki;
- zna nazwy i wygląd  wiosennych kwiatów i zwierząt charakteryzujących wiosnę;
-utrwala/poznaje nazwy w j.angielskim;
-układa sylwety wg liczebności od mniejszej do większej;
-przelicza elementy zbiorów liczebnikami w j.angielskim;
- dostrzega zmiany zachodzących wiosną w przyrodzie;
- interpretuje ruchem muzykę,
- potrafi współpracować z innymi dziećmi;
- aktywnie uczestniczy w zabawach.
-utrwala liczebniki i kolory w j.angielskim.


POMOCE DYDAKTYCZNE: płyta CD,  obrazki-sylwety, opaski na głowę dla dzieci, kolorowe pompony.




PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1.Przywitanie, zaproszenie dzieci  do wysłuchania zagadek o tematyce wiosennej. Dzieci siedzą w kole rozwiazują zagadki słowne, kolejno wypowidają nazwy w j.polskim i angielskim, szukają odpowiednich sylwet. Wypowiadają się na temat charakterystycznych cech wiosny.
Zagadki:
Nadchodzi po zimie
znasz dobrze jej imię.
Kroczy w kwiatów pąkach
i promieniach słońca.   (wiosna, spring)
 Kolorowe i pachnące, czy
w ogrodzie, czy na łące, zawsze
chętnie je zbieramy na bukiecik
dla swej mamy.   (kwiaty, flowers)
Tak jak muchomorek
w kropki mam spódnicę,
nie walczę z muchami,
chętniej zjadam mszyce.( biedronka. ladybug)

Ptaszek co ludziom wiosnę zwiastuje.
Gniazda pod dachem sobie buduje.
Przed deszczem nisko zatacza kółka.
Wiadomo wszystkim, że to … (jaskółka,swallow)

Po błocie człapię
i pływam po rzece.
Choć mam ładne skrzydła,
daleko nie lecę.( kaczka,duck)

Drzemały podczas zimowych chłodów
W niedużym domu na plastrach miodu
Wkrótce wylecą całą gromadą
Ku pierwszym, wiosennym kwiatom   (pszczoły, bees)

2.  .,,Owady na łące”-zabawa ruchowo-naśladowcza. Dzieci siedzą na sali w rozsypce, mają na głowach obrazki owadów. Na podaną nazwę owada  w j.angielskim, dzieci naśladują dany owad ruchem i głosem.
3.Dzieci odszukują wszystkie sylwety i tworzą zbiory o różnej liczebności. Przeliczają ilość sylwet w j.angielskim.Układają sylwety w kolejności liczebności zbiorów od najmniejszej do największej.


 4.Zabawa rytmiczno-ruchowa,,Kolorowa  Wiosna”. Dzieci siedzą w grupkach wg koloru swojego pompona. Na sygnał  podanego koloru w j.angielskim,dzieci  tańczą w rytm muzyki, kolejno tańczą wszystkie podane kolory.
5.,,Moja wiosenna bajka” przedstawianie  własnych scenek dialogowych z wybranymi sylwetami kwiatów lub owadów.Rozwijanie wyobraźni dzieci i ośmielanie do wystąpień przed grupą.
6.Podziękowanie dzieciom.
 Koordynator placówki: Bernadetta Kowalska

:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz