Zajęcia przeprowadzone dnia 30.05.2018r.
Grupa wiekowa: 1 klasa integracyjna
Szkoły Podstawowej nr 5 w Wadowicach
Prowadzący: Maciej Najbor – pedagog
szkolny
Obserwujący przebieg lekcji: S.Spisak
wychowawca klasy integracyjnej 1SP,
Nauczyciel wspomagający: J.Mruczek 1SP
Temat: „ Jestem gałązką drzewa genealogicznego i obywatelem
Europy”
Cele
główne:
-Wskazanie na rolę rodziny w
społeczeństwie
-Przedstawienie uczniom różnych typów
struktur rodziny w krajach europejskich.
-Budowanie i rozwijanie zainteresowań
innymi krajami europejskimi i ich kulturą
Cele
operacyjne:
Dzieci:
-używają terminu rodzina i rozumieją
jego znaczenie
-potrafią skonstruować drzewo
genealogiczne i nazwać jego gałązki w języku polskim i angielskim
-poznają różne struktury rodzin w
krajach europejskich
Formy
pracy: indywidualna i zespołowa
Metody
pracy: wykład, pogadanka, burza
mózgów, materiały informacyjno – edukacyjne
Środki dydaktyczne: arkusz papieru dla
każdego ucznia, markery, kredki, klej, czasopisma ze zdjęciami rodzin, kilka
zdjęć rodzinnych od każdego dziecka(dzieci miały zapowiedziane, by przynieść je
na lekcję), plansze przygotowane przez prowadzącego „ My family tree” – „Drzewo
genealogiczne”, nagranie piosenki „Rodzina” z Kabaretu Starszych Panów.
Przebieg
zajęć:
1.
Powitanie dzieci
w języku polskim i angielskim
2. Rozmowa kierowana mająca wskazać rolę i miejsce
rodziny w społeczeństwie
3. Wysłuchanie piosenki „Rodzina”
4.
Prezentacja
plansz związanych z rodziną i rola dziecka w rodzinie
- Ja- Myself
-Moja rodzina – My family
-Drzewo
genealogiczne – My family tree
-Etapy
życia – The sta ges of life
- Moje urodziny – My birthday
5.
W oparciu o plansze zapoznanie uczniów z pojęciami związanymi z genealogią
rodziny:
a)Moi dziadkowie ze strony taty – My
grandparents on my father’s side
b)Moi dziadkowie ze strony mamy – My
grandparents on my mother’s side,
-grandfather
– dziadek
-grandmother
– babcia
-mama
i tata – mather and father
-ciocia
i wujek – aunt and uncle
-siostra
i brat – sister and brother
-kuzyn – cousin
6. Wykonanie
przez dzieci drzewa genealogicznego według schematu
8. Demonstrowanie zajęć rodzin w różnych
krajach europejskich z uwzględnieniem specyfiki ich funkcjonowania.
9. Podsumowanie – rozmowa z dziećmi na
temat tego, czego dowiedziały się z przeprowadzonej lekcji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz