Łączna liczba wyświetleń

środa, 16 maja 2018

KONSPEKT Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO dla klasy sportowej o profilu: piłka nożna



TEMAT:  Nauczanie prowadzenia piłki

CELE GŁÓWNE:
1.Umiejętności: Doskonalenie umiejętności prowadzenia piłki nogą lewą i prawą;
                          Nauka słówek w języku angielskim(np. pass the ball, dribbling, joggling, head the ball, driving the ball - in straight line / in broken line), stosowanych podczas gry w piłkę nożną. 
2.Motoryczność: Szybkość, precyzja, orientacja.

MIEJSCE ZAJĘĆ: Sala gimnastyczna
ILOŚĆ UCZNIÓW: 16 osób
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 45 min.
PRZYBORY: 16 piłek, 7 oznaczników

TOK LEKCJI
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE
CZAS
UWAGI
ORGANIZACYJNO-
METODYCZNE

Część
organizacyjna

1. Zbiórka w dwuszeregu
2. Powitanie
3. Sprawdzenie obecności, kontrola ubioru.
2 min.
Strój i obuwie sportowe

Motywacja
do zajęć

1. Podanie tematu zajęć
2. Omówienie i pokaz sposobów prowadzenia piłki nogą.

2 min.
 Nauczyciel prezentując techniki podaje ich nazwy w języku angielskim, uczniowie kilkakrotnie powtarzają.

Rozgrzewka
1. ”Naśladowczy berek”- wyznaczony berek porusza się krokiem wymyślonym przez siebie np. przekładanką i stara się dotknąć ćwiczących, którzy uciekając naśladują berka. Dotknięta osoba wymyśla swój sposób poruszania się, a reszta go naśladuje Zabawa powtarza się.
2. „Berek z piłkami” – wszyscy uczniowie prowadzą piłki w wyznaczonym kwadracie. Berek też prowadzi piłkę i stara się dotknąć inną osobę,  jednocześnie kontrolując swoją piłkę. Osoby uciekające przed berkiem poprzez siad na piłce stają się „nietykalni” i berek nie może ich dotykać.
3. Prowadzenie piłki z jednoczesnym wykonywaniem ćwiczeń rozgrzewających.

7 min.
Do zabawy potrzebnych jest 16 piłek i 4 oznaczniki.


Kształt.
umiejęt.,
dosk.
sprawności

1. Prowadzenie piłki po linii prostej (driving a ball in straight line)
(stopą wewnętrzną, zewnętrzną, prostym podbiciem).
Uczniowie ustawieni w wzdłuż sali prowadzą piłki po namalowanych liniach różnymi częściami stopy zaczynając od wewnętrznego podbicia, następnie zewnętrznym podbiciem, kończąc na prostym podbiciu. Na końcu zatrzymujemy piłkę podeszwą i prowadzimy piłkę kolejną częścią stopy.

2. Prowadzenie piłki po linii łamanej(driving a ball in broken line)
(stopa wewnętrzną, zewnętrzną). Prowadzimy piłkę w ten sposób, aby za każdym dotknięciem piłki zmieniać kierunek jej toczenia. Piłka powinna przetaczać się z jednej strony linii na drugą.

3. Prowadzenie na gwizdek (driving a ball on whistle) 
Uczniowie rozstawieni na całej sali. Na gwizdek rozpoczynają prowadzenie piłki wewnętrznym podbiciem. Na kolejny gwizdek zatrzymują piłkę podeszwą i zmieniają prowadzenie na zewnętrzną
część stopy. Na następny gwizdek zatrzymują piłkę
podeszwą i rozpoczynają prowadzenie piłki prostym podbiciem.

4. Prowadzenie piłki po slalomie (slalom ball driving )
(wewnętrzna częścią stopy, zewnętrzne podbicie, proste podbicie stopy).
Uczniowie prowadzą piłkę od pierwszego do drugiego oznacznika, używając zewnętrznej części stopy. Przy drugim oznaczniku zaczynają używać wewnętrznej części stopy. Przy następnym  oznaczniku używamy prostego podbicia stopy. Przy następnym oznaczniku powtarzamy całą sekwencję od początku ćwiczenia wykonujemy zarówno prawą jak i lewą nogą.

5. Gra szkolna 4 x 4
Bramka zaliczona w grze, uderzenie nastąpiło po prowadzeniu piłki.
5 min.







5 min.




5 min.







5 min.










10 min.

Zwracamy uwagę na dokładność wykonywania ćwiczenia, korygujemy zauważone błędy prowadzenia piłki
(m.in. nastąpienia na piłkę).



Poruszamy się na lekko ugiętych  w stawach kolanowych, co powoduje
lepszą koordynację
i panowanie nad piłką.

Uczniowie kontrolują piłkę
Starając się nie doprowadzić
do zderzenia z kolegą.





16 piłek, 7 oznaczników
Rozkładamy 7 oznaczników co 2 metry w linii łamanej (zygzakiem). Ćwiczymy lewą
i prawą nogą.

Uspok.
organizmu

Zabawa uspakajająca „minutka”. Wszyscy uczestnicy stoją w kole. Na czas-start każdy liczy w duchu 60 s, po czym siada na piłkę.
Nauczyciel sprawdza na stoperze kto ma najlepsze wyczucie czasu.

1 min.

Czynności
organizacyjne

1.Zbiórka w dwuszeregu i sprawdzenie stanu liczebnego.
2. Omówienie lekcji i zwrócenie uwagi na błędy.

2 min.


Nastawienie
do aktywności ruchowej
i nauki jęz. ang.

Zachęcenie do grania w piłkę nożną w czasie wolnym od zajęć szkolnych na podwórku. Głośne powtórzenie słownictwa stosowanego  w czasie lekcji.

1 min.


Opracowanie: Jan Gajczak
Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz