Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 7 maja 2018

"Cuda natury" - zajęcia z przedszkolakami


 Zajęcia w przedszkolu – temat „Cuda natury „
Przeprowadzone przez Grażynę Curzydło w dniach 24,29 stycznia 2018r.

-Pod tym hasłem dzieci z grup przedszkolnych: „Sówki „ i „Jeżyki „ uczestniczyły w zajęciach prowadzonych przez panią  G.  Curzydło - cuda natury, które dzieci miały okazje podziwiać miały zachęcić dzieci do naturalnego rozbudzenia zainteresowań przyrodą , kulturami i tradycjami z różnych stron świata.
Dzieci z zachwytem oglądały eksponaty z różnych stron świata-wyeksponowane i omówione przez prowadzącą: Muszle , rozgwiazdy, koralowce, orzechy kokosowe, szyszki to cuda natury, które dzieci przekazywały sobie z rąk do rąk.
Dzieci ze starszej grupy (6latki) wysłuchały opowiadania „Duża przygoda małej muszelki” oraz wiersza „Muszelki”-D.  Gellner.

Podczas zajęć dzieci  miały okazję grać w memory „Flagi”-
wybierając flagę danego kraju dostrzegły  jak wielki jest świat i ile jest narodowości. Z ciekawością oglądnęły film i zdjęcia  przedstawiający  grote- „ Shell Grotto” - tajemniczą grotę zbudowana z milionów muszli znajdującą się w Anglii. Na zakończenie rysowały wybraną z gry flagę, państwo , które chciałyby w przyszłości zwiedzić…gdyż marzenia są , po to by je realizować. Na początku poprzez odpowiednią literaturę (mapy , atlasy Polski, świata i fotografie , globus a następnie naukę języka i plany wakacyjne J
Młodsza grupa „Jeżyki” również podziwiała muszle, muszelki i inne okazy- ich wielkość , kształt i kolor wzbudzały radość i zainteresowanie. Dzieci wysłuchały wiersza oraz bajeczki ze Szwecji  pt. „Biuro detektywistyczne Lasego i Mai – tajemnice cyrku” W. Martin, W.Helena
Podsumowaniem zajęć była zabawa tematyczna „Szukamy skarbów”.

 Cele działania: - wzmocnienie postawy patriotycznej poprzez eksponowanie flagi i godła Polski
- kształtowanie u dzieci poczucia europejskiej tożsamości
- przybliżenie kultury i tradycji wybranych krajów
 - kształtowanie otwartości i tolerancji wobec innych narodów europejskich
-uświadomienie ,że Internet pod kontrolą rodziców jest źródłem wielu ciekawych informacje o świecie
-kształtowanie nawyku zbierania pamiątek z odwiedzanych miejsc i poszerzaniu informacje  o danym miejscu
-rozbudzenie zainteresowań poznawczych innymi krajami,
- poznanie zabytków Londynu, praca z mapą,
- odczuwanie radości w procesie odkrywania


Grażyna Curzydło, Szkoła Podstawowa Nr 2 w Choczni

koordynator placówki: Magdalena Gryga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz