Zajęcia w przedszkolu – temat „Cuda natury „
Przeprowadzone
przez Grażynę Curzydło w dniach 24,29 stycznia 2018r.
-Pod tym
hasłem dzieci z grup przedszkolnych: „Sówki „ i „Jeżyki „ uczestniczyły w
zajęciach prowadzonych przez panią G. Curzydło - cuda natury, które dzieci miały
okazje podziwiać miały zachęcić dzieci do naturalnego rozbudzenia zainteresowań
przyrodą , kulturami i tradycjami z różnych stron świata.
Dzieci z zachwytem oglądały eksponaty z
różnych stron świata-wyeksponowane i omówione przez prowadzącą: Muszle ,
rozgwiazdy, koralowce, orzechy kokosowe, szyszki to cuda natury, które dzieci
przekazywały sobie z rąk do rąk.
Dzieci ze starszej grupy (6latki) wysłuchały opowiadania
„Duża przygoda małej muszelki” oraz wiersza „Muszelki”-D. Gellner.
Podczas zajęć dzieci miały okazję grać w memory „Flagi”-
wybierając flagę danego kraju dostrzegły jak wielki jest świat i ile jest narodowości.
Z ciekawością oglądnęły film i zdjęcia przedstawiający grote- „ Shell Grotto” - tajemniczą grotę zbudowana z milionów muszli znajdującą się
w Anglii. Na zakończenie rysowały wybraną z gry flagę, państwo , które
chciałyby w przyszłości zwiedzić…gdyż marzenia są , po to by je realizować. Na
początku poprzez odpowiednią literaturę (mapy , atlasy Polski, świata i
fotografie , globus a następnie naukę języka i plany wakacyjne J
Młodsza grupa „Jeżyki” również podziwiała muszle, muszelki i inne okazy-
ich wielkość , kształt i kolor wzbudzały radość i zainteresowanie. Dzieci
wysłuchały wiersza oraz bajeczki ze Szwecji pt. „Biuro detektywistyczne Lasego i Mai –
tajemnice cyrku” W. Martin, W.Helena
Podsumowaniem zajęć była zabawa tematyczna „Szukamy skarbów”.
Cele działania: - wzmocnienie postawy patriotycznej poprzez
eksponowanie flagi i godła Polski
- kształtowanie u dzieci poczucia
europejskiej tożsamości
- przybliżenie kultury i tradycji wybranych
krajów
-
kształtowanie otwartości i tolerancji wobec innych narodów europejskich
-uświadomienie ,że Internet pod kontrolą
rodziców jest źródłem wielu ciekawych informacje o świecie
-kształtowanie nawyku zbierania pamiątek z
odwiedzanych miejsc i poszerzaniu informacje
o danym miejscu
-rozbudzenie zainteresowań poznawczych innymi
krajami,
- poznanie zabytków Londynu, praca z mapą,
- odczuwanie radości w procesie odkrywania
- poznanie zabytków Londynu, praca z mapą,
- odczuwanie radości w procesie odkrywania
Grażyna Curzydło, Szkoła Podstawowa Nr 2 w Choczni
koordynator placówki: Magdalena Gryga
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz