KONSPEKT DO LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
przeprowadzonej dn. 25.05.2018r. w kl.7 SP Nr2 w Choczni
NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: Magdalena Gryga
KLASA: 7 SP
DATA: 25.05.2018r.
CZAS TRWANIA: 45 minut
TEMAT: “Speaker’s box”. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się
z użyciem gry edukacyjnej.
CELE LEKCJI:
- ćwiczenie
umiejętności mówienia
- kształcenie
umiejętności aktywnej pracy w grupach;
- rozwijanie postawy
aktywizującej i zainteresowań;
- wykorzystanie
cyfrowych narzędzi elektronicznych .
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: gra edukacyjna „Speaker’s box”, tablica interaktywna
PRZEBIEG LEKCJI:
- czynności
organizacyjne;
- nauczyciel wprowadza
temat lekcji i podaje cele lekcji;
- nauczyciel
pisze na tablicy zwroty takie jak: „In
the picture I can see …”,”In the picture there is/there are …” „The picture shows …” oraz wyjaśnia
uczniom użycie tych zwrotów ;
- nauczyciel wyświetla
na tablicy interaktywnej obrazek i opisuje go rozpoczynając od jednego z
przedstawionych uprzednio zwrotów;
- następnie nauczyciel
pyta uczniów jakiej konstrukcji użył do opisania obrazka;
- uczniowie wraz z
nauczycielem krótko omawiają konstrukcję czasu Present Continuous celem
przypomnienia zasad jakie obowiązują podczas używania tego czasu;
-
nauczyciel przedstawia uczniom grę pt. „„Speaker’s box”, wyjaśnia uczniom zasady obowiązujące w grze
oraz demonstruje jak należy korzystać z gry;
-
nauczyciel dzieli uczniów na czteroosobowe grupy; podchodzi do każdej grupy i
uczniowie losują kolejno kartoniki z obrazkami znajdujące się w pudełku
„Speaker’s box”;
- następnie
uczniowie pracując w grupach krótkimi zdaniami opisują co widzą na wylosowanym
obrazku bądź odpowiadają na zawarte na kartonikach pytania typu „Would you rather (train a lion or an
elephant)?” and „Why?”, What is happening?” or „What could happen next?”. Nauczyciel
monitoruje pracę uczniów.
- do
następnego zadania nauczyciel wyjmuje z pudełka „Speaker’s box” większość
kartoników, a pozostawia tylko te, na których znajdują się zdjęcia; uczniowie
dzielą się na dwie drużyny; każda z drużyn wyznacza lidera i losuje jeden
kartonik. Zadaniem lidera jednej z drużyn jest jak najdokładniejsze opisanie
wylosowanego obrazka, natomiast lider przeciwnej drużyny ma za zadanie jak
najlepiej potrafi narysować na tablicy opisywany obrazek. Na zadanie uczniowie
mają dwie minuty. Następnie porównane zostaję obrazki. Zadanie zostaje
powtórzone kilka razy, w zależności od czasu jaki pozostał do zakończenia
lekcji.
- nauczyciel
ocenia aktywność uczniów podczas wykonywanych zadań, pomaga uczniom słabszym w
formułowaniu wypowiedzi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz