Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 31 maja 2018

“Speaker’s box”. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się z użyciem gry edukacyjnej.


KONSPEKT DO LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
przeprowadzonej dn. 25.05.2018r. w kl.7 SP Nr2 w Choczni

NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: Magdalena Gryga
KLASA: 7 SP
DATA: 25.05.2018r.
CZAS TRWANIA:  45 minut
TEMAT: “Speaker’s box”. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się z użyciem gry edukacyjnej.
CELE LEKCJI:
- ćwiczenie umiejętności mówienia
- kształcenie umiejętności aktywnej pracy w grupach;
- rozwijanie postawy aktywizującej i zainteresowań;
- wykorzystanie cyfrowych narzędzi elektronicznych .
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: gra edukacyjna „Speaker’s box”,  tablica interaktywna
PRZEBIEG LEKCJI:
- czynności organizacyjne;
- nauczyciel wprowadza temat lekcji i podaje cele lekcji;
- nauczyciel pisze na tablicy zwroty takie jak: „In the picture I can see …”,”In the picture there is/there are …” „The picture shows …” oraz wyjaśnia uczniom użycie tych zwrotów ;
- nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej obrazek i opisuje go rozpoczynając od jednego z przedstawionych uprzednio zwrotów;
- następnie nauczyciel pyta uczniów jakiej konstrukcji użył do opisania obrazka;
- uczniowie wraz z nauczycielem krótko omawiają konstrukcję czasu Present Continuous celem przypomnienia zasad jakie obowiązują podczas używania tego czasu;
- nauczyciel przedstawia uczniom grę pt. „„Speaker’s box”,  wyjaśnia uczniom zasady obowiązujące w grze oraz demonstruje jak należy korzystać z gry;
- nauczyciel dzieli uczniów na czteroosobowe grupy; podchodzi do każdej grupy i uczniowie losują kolejno kartoniki z obrazkami znajdujące się w pudełku „Speaker’s box”;
- następnie uczniowie pracując w grupach krótkimi zdaniami opisują co widzą na wylosowanym obrazku bądź odpowiadają na zawarte na kartonikach pytania typu „Would you rather (train a lion or an elephant)?” and „Why?”, What is happening?” or „What could happen next?”. Nauczyciel monitoruje pracę uczniów.
- do następnego zadania nauczyciel wyjmuje z pudełka „Speaker’s box” większość kartoników, a pozostawia tylko te, na których znajdują się zdjęcia; uczniowie dzielą się na dwie drużyny; każda z drużyn wyznacza lidera i losuje jeden kartonik. Zadaniem lidera jednej z drużyn jest jak najdokładniejsze opisanie wylosowanego obrazka, natomiast lider przeciwnej drużyny ma za zadanie jak najlepiej potrafi narysować na tablicy opisywany obrazek. Na zadanie uczniowie mają dwie minuty. Następnie porównane zostaję obrazki. Zadanie zostaje powtórzone kilka razy, w zależności od czasu jaki pozostał do zakończenia lekcji.
- nauczyciel ocenia aktywność uczniów podczas wykonywanych zadań, pomaga uczniom słabszym w formułowaniu wypowiedzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz