Data: 14/05/2018
Nauczyciel: Seweryn Wojas
Placówka: Szkoła Podstawowa nr 5 w Wadowicach
Klasa: III b Gimnazjum
Czas: 45 minut.
Temat lekcji: Jak bawiąc się można się wypowiadać?
Cele ogólne:
1.
kształtowanie umiejętności mówienia
2.
kształtowanie umiejętności redagowania prostej wypowiedzi ustnej
Cele operacyjne:
1.
uczeń zna podstawowe słownictwo związane z bliskim środowiskiem, światem
który go otacza,
2.
uczeń wykonuje ćwiczenia kształtujące umiejętność mówienia, a także
umiejętność rozumienia.
Pomoce dydaktyczne:
1) tablica interaktywna
2) gra „Speaker’s box”
Formy pracy:
- praca indywidualna
- praca w parach
- praca z nauczycielem
Metody pracy:
- metoda aktywizująca
- metoda wizualna
- ćwiczenia praktyczne
Przebieg lekcji:
1. Czynności wstępne – sprawdzenie listy
obecności, zapisanie tematu lekcji na tablicy i w zeszytach.
WARM UP (ROZGRZEWKA)
2. Przedstawienie uczniom gry „Speaker’s
box”. Obejrzenie w internecie krótkich filmików pokazujących instrukcje, jak
grać wykorzystując „Speaker’s box”, przykładowe sytuacje związane z użyciem i
wykorzystaniem gry.
3.
Przypomnienie uczniom konstrukcji, których używamy do opisywania obrazka,
np. In the picture I can see…; The picture shows itd.
4. Przypomnienie konstrukcji czasu Present
Continuous, a także jednego z aspektów użycia (do opisywania sytuacji, które
dzieją się teraz) związanego z opisywaniem obrazka.
PRACTICE:
5. Opisywanie obrazków. Odpowiedzi na
pytania typu” What can you see in the picture? What is happening?
What can happen next? itd. Cwiczenia w parach krótkich wypowiedzi. Uczniowie zapytują siebie wzajemnie i
odpowiadają.
PRODUCTION:
6. Na podstawie krótkich wypowiedzi
uczniowie tym razem tworzą dłuższą wypowiedź ustną
związaną z obrazkiem. Przygotowują oni
odpowiedzi ustne, które są oparte o notatki własne.
7. Prezentacja pracy w grupach. Jeden uczeń
zadaje pytania, a drugi odpowiada na podany temat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz