Łączna liczba wyświetleń

środa, 23 maja 2018

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO z wykorzystaniem gry „Speaker’s box”

Data: 14/05/2018
Nauczyciel: Seweryn Wojas
Placówka: Szkoła Podstawowa nr 5 w Wadowicach
Klasa: III b Gimnazjum
Czas: 45 minut.

Temat lekcji: Jak bawiąc się można się wypowiadać?

Cele ogólne:
1.       kształtowanie umiejętności mówienia
2.       kształtowanie umiejętności redagowania prostej wypowiedzi ustnej

Cele operacyjne: 
1.      uczeń zna podstawowe słownictwo związane z bliskim środowiskiem, światem który go otacza,
2.       uczeń wykonuje ćwiczenia kształtujące umiejętność mówienia, a także umiejętność rozumienia.


Pomoce dydaktyczne:
1) tablica interaktywna
2) gra „Speaker’s box”

Formy pracy: 
- praca indywidualna
- praca w parach
- praca z nauczycielem

Metody pracy:
- metoda aktywizująca
- metoda wizualna
- ćwiczenia praktyczne

Przebieg lekcji:
1.      Czynności wstępne – sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu lekcji na tablicy i w zeszytach.

WARM UP (ROZGRZEWKA)
2.      Przedstawienie uczniom gry „Speaker’s box”. Obejrzenie w internecie krótkich filmików pokazujących instrukcje, jak grać wykorzystując „Speaker’s box”, przykładowe sytuacje związane z użyciem i wykorzystaniem gry.

3.      Przypomnienie uczniom konstrukcji, których używamy do opisywania obrazka, np. In the picture I can see…; The picture shows itd.

4.      Przypomnienie konstrukcji czasu Present Continuous, a także jednego z aspektów użycia (do opisywania sytuacji, które dzieją się teraz) związanego z opisywaniem obrazka.

PRACTICE:
5.      Opisywanie obrazków. Odpowiedzi na pytania typu” What can you see in the picture? What is happening? What can happen next? itd. Cwiczenia w parach krótkich wypowiedzi. Uczniowie zapytują siebie wzajemnie i odpowiadają.

PRODUCTION:
6.      Na podstawie krótkich wypowiedzi uczniowie tym razem tworzą dłuższą wypowiedź ustną związaną z obrazkiem.  Przygotowują oni odpowiedzi ustne, które są oparte o notatki własne.

7.      Prezentacja pracy w grupach. Jeden uczeń zadaje pytania, a drugi odpowiada na podany temat.

8. Lekcja kończy się oceną aktywności uczniów, a także wyjaśnianiem ewentualnych błędów. Nauczyciel wskazuje też mocne punkty uczniów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz