Konspekt lekcji języka angielskiego w 2
klasie gimnazjum - „Do you remember?”
Klasa : IIg
Czas: 45 minut
TEMAT: Do you remember ?
CEL GŁÓWNY:
• powtórzenie słownictwa i czasu Present Simple
CELE PERACYJNE:
uczeń potrafi:
• poprawnie stosować przysłówki częstotliwości w zdaniach w czasie Present Simple;
• samodzielnie ocenić swoje wiadomości i umiejętności.
METODY:
•praktyczna-ćwiczeniowa w oparciu o zadania z podręcznika
•gramatyczna-tłumaczeniowa;
TECHNIKI:
•porządkowanie przysłówków według częstotliwości;
•analiza zagadnień gramatycznych
•uzupełnianie oraz układanie zdań z przysłówkami częstotliwości;
•samoocena uczniów.
FORMY PRACY:
•praca indywidualna, kierowana przez nauczyciela;
•praca z całym zespołem,
•praca w parach: (a) porównywanie wyników, i (b) samopomoc koleżeńska.
ŚRODKI I POMOCE DYDAKTYCZNE:
•podręcznik
Przebieg zajęć:
Warm-up (rozgrzewka):
- przypomnienie budowy Present Simple
Practice:
- łączenie przysłówków z krateczkami oznaczającymi częstotliwość, a następnie zapisywanie ich w określonej kolejności od always do never (karta pracy nr 1 ćw. III),
- wstawianie przysłówków częstotliwości w odpowiednie miejsca
Production:
- samodzielne układanie i zapisywanie zdań z wykorzystaniem wyrazów pomocniczych w czasie Present Simple
Exercise 1
Put the adverbs with in the correct order and then write them beginning from this one that means that something happens at all times or every time.
OFTEN
HARDLY EVER
NEVER
ALWAYS
SOMETIMES
USUALLY
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Exercise 2
Write the adverbs of frequency in the right
place in the sentence.
1.I get up early in the morning. (always)
........................................
2.Do your friends watch TV ? (usually)
........................................
3.Tina is busy in the mornings. (sometimes)
........................................
4.My uncle does the shopping on weekdays. (never)
........................................
5.Stella and Tom goes are late for school. (hardly ever)
........................................
6.My father doesn´t go to the library. (often)
........................................
Exercise 3
Write what you do and don’t do. Use the given words.
Example: In July I never go skiing. (July/never)
1. ........................................
(October/sometimes)
2. ........................................
(January/never)
3. ........................................
(June/hardly ever)
4. ........................................
(August/never)
4. ........................................
(Sunday/often)
5. ........................................
(Saturday/always)
6. ........................................
(Monday/usually)
Opracowanie: Kamil Bałys (SP nr 5 w Wadowicach)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz