Iwona
Majkowska - Kochan (SP nr 2 w Wadowicach)
Konspekt
lekcji języka angielskiego
Lekcja otwarta w dniu 23.05.2018 (obserwujący - dyr. szkoły M. Bryndza) i 24.05.2018 (obserwujący A. Kukuła - praktykantka)
Temat:
Postcrossing – sposób na poznanie świata i naukę języka angielskiego.
Lekcja z wykorzystaniem materiałów autentycznych i
narzędzi online.
Cele lekcji:
- kształcenie
umiejętności uzyskiwania informacji na podstawie tekstu czytanego,
- poszerzanie
zasobu słownictwa uczniów poprzez obcowanie z materiałem autentycznym i
wykorzystanie słownika multimedialnego z opcją tłumaczenia i wymowy,
- kształtowanie
postawy dążenia do samorozwoju i rozbudzania motywacji do nauki języka
angielskiego jako narzędzia komunikacji.
Metody pracy:
- podająca, -
problemowa.
Formy pracy:
- zbiorowa, - w
parach.
Pomoce:
- kartki
pocztowe otrzymane w ramach projektu Postcrossing,
- konto
użytkownika na portalu Postcrossing wyświetlone na tablicy multimedialnej.
Przebieg zajęć:
1.
Czynności
organizacyjne.
2.
Nawiązanie
do poprzedniego tematu lekcji.
3.
Przedstawienie
platformy Postcrossing
a)
Wytłumaczenie
nazwy: post+cross – uczniowie korzystają ze słowników multimedialnych
b)
Przybliżenie
idei postrossingu, prezentacja danych na portalu: inf. o nadawcy, oczekiwaniach itp., języku
komunikacji,
c)
zapisanie
tematu lekcji: Postcrossing – sposób na poznanie świata i naukę języka
angielskiego.
d)
dane wymianie kartek: sent, recived, map, wall, ID
number
4.
Praca
nad poszerzaniem słownictwa uczniów i przygotowaniem do samodzielnego
zdobywania informacji na podstawie tekstów pisanych. Wypisanie na tablicy
trudniejszych wyrazów zawartych w pozdrowieniach na kartkach pocztowych np.
barrel, chirp, craft, Sprawdzenie znaczeń w słowniku. Model wymowy.
5.
Przygotowanie
do pracy w parach: rozdanie pytań do kartek, wspólne czytanie i tłumaczenie
poleceń:
1.
Where is the postcard from?
2. Who is the sender?
3.
What information did you find out about the sender or the country?
4.
Are there any words
you should remember?
5.
What can you see in the picture? Is it connected with
the text?
6.
Praca
w parach nad tłumaczeniem tekstów pozdrowień wg ustalonych punktów. Zapis w
zeszycieNauczyciel monitoruje pracę w klasie. Po wykonaniu zadań wymiana
kartek.
7.
Podsumowanie
pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz