Uczniowie klasy IIIa w SP nr 5 w Wadowicach wykorzystali
na lekcji grę dydaktyczną BINGO. Gra, która tematycznie obejmowała wiele
różnych obszarów języka, jak rzeczowniki, czasowniki, liczby itd., których
znajomość niewątpliwie jest warunkiem koniecznym i absolutną podstawą
komunikatywnego używania języka.
Gry dydaktyczne stanowią dowód na to, że nauka
języka obcego wcale nie musi być nudna i uciążliwa, ale że może łączyć się z
ciekawą, relaksującą i wartościową formą spędzania czasu.
Celem gry bingo jest umożliwienie
nauki języka angielskiego poprzez zabawę, w trakcie której prezentacja struktur
gramatycznych i słownictwa odbywa się mimochodem.
Gra językowa Bingo ma ponadto za zadanie
wzbogacać i utrwalać wiedzę na temat języka angielskiego oraz rozwijać
świadomość dotyczącą cywilizacji i kultury krajów anglojęzycznych.
Korzystanie z tego typu jako
materiałów wspomagających naukę języka angielskiego ma wiele zalet, wśród
których można wymienić przede wszystkim zabawowy charakter tej formy nauki
mający wpływ na rozładowanie napięcia i stresu. Doskonalą też
sprawności umysłowe (na przykład pamięć, koncentrację i spostrzegawczość),
rozwijają zainteresowania, pobudzają ciekawość, sprzyjają nauce skutecznego
zapamiętywania oraz uczą aktywności i zdrowej rywalizacji.
Rodzaje zastosowań:
- wprowadzenie do tematyki lub zagadnień gramatycznych, które mają być
prezentowane w trakcie danej lekcji,
- podsumowanie lekcji poruszającej daną tematykę lub zagadnienie gramatyczne,
- sprawdzenie umiejętności językowych ucznia pod kątem znajomości wybranych
zagadnień gramatycznych lub słownictwa,
- wykorzystanie jako ćwiczenia rozluźniającego w trakcie zajęć w sytuacji, gdy
uczniowie wykazują oznaki zmęczenia oraz mają problemy z koncentracją,
- wykorzystanie jako formy nagrody na zakończenie lekcji.
Nauczyciel: Kamil Bałys
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz