Łączna liczba wyświetleń

środa, 16 maja 2018

BINGO

Uczniowie klasy IIIa w SP nr 5 w Wadowicach wykorzystali na lekcji grę dydaktyczną BINGO. Gra, która tematycznie obejmowała wiele różnych obszarów języka, jak rzeczowniki, czasowniki, liczby itd., których znajomość niewątpliwie jest warunkiem koniecznym i absolutną podstawą komunikatywnego używania języka. 
Gry dydaktyczne stanowią dowód na to, że nauka języka obcego wcale nie musi być nudna i uciążliwa, ale że może łączyć się z ciekawą, relaksującą i wartościową formą spędzania czasu.
 Celem gry bingo jest umożliwienie nauki języka angielskiego poprzez zabawę, w trakcie której prezentacja struktur gramatycznych i słownictwa odbywa się mimochodem.  
Gra językowa Bingo ma ponadto za zadanie wzbogacać i utrwalać wiedzę na temat języka angielskiego oraz rozwijać świadomość dotyczącą cywilizacji i kultury krajów anglojęzycznych. 
Korzystanie z tego typu jako materiałów wspomagających naukę języka angielskiego ma wiele zalet, wśród których można wymienić przede wszystkim zabawowy charakter tej formy nauki mający wpływ na rozładowanie napięcia i stresu. Doskonalą też sprawności umysłowe (na przykład pamięć, koncentrację i spostrzegawczość), rozwijają zainteresowania, pobudzają ciekawość, sprzyjają nauce skutecznego zapamiętywania oraz uczą aktywności i zdrowej rywalizacji. 
Rodzaje zastosowań:
- wprowadzenie do tematyki lub zagadnień gramatycznych, które mają być prezentowane w trakcie danej lekcji,
- podsumowanie lekcji poruszającej daną tematykę lub zagadnienie gramatyczne,
- sprawdzenie umiejętności językowych ucznia pod kątem znajomości wybranych zagadnień gramatycznych lub słownictwa,
- wykorzystanie jako ćwiczenia rozluźniającego w trakcie zajęć w sytuacji, gdy uczniowie wykazują oznaki zmęczenia oraz mają problemy z koncentracją,
- wykorzystanie jako formy nagrody na zakończenie lekcji. 

Nauczyciel: Kamil Bałys

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz