Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 17 maja 2018

Wycieczka szkolna do Pragi w ramach realizacji Europejskiego Planu Rozwoju SP nr 4

W dniu 7 maja parę minut po godzinie 7.00 klasa 2c oraz 2a gimnazjum wraz z wychowawcami Panią Julitą Kamińską oraz Panem Marcinem Ceremuga wyruszyła na wycieczkę szkolną do czeskiej stolicy. Dla uczniów klas drugich była to możliwość wspólnej integracji oraz poznania Pragi i jej mieszkańców oraz spróbowania sił językowych w rozmowach z obcokrajowcami w codziennych sytuacjach.
            Wycieczka rozpoczęła się od wjazdu na Hradczany skąd roztaczał się przepiękny widok na panoramę pięknej stolicy położonej na dziewięciu wzgórzach. Po zapierających dech w piersiach widokach przewodnik zabrał nas na spacer po Hradczanach skąd przeszliśmy przez katedrę św Wita, następnie przez most Karola oraz przez dzielnicę żydowska. Zobaczyliśmy również zegar astronomiczny na wieży Orloj. Uczniowie bardzo dużo dowiedzieli się o Pradze oraz je historii z opowiadania Pana przewodnika. W tym dniu było bardzo gorąco ale uczniowie w skupieniu podziwiali malowniczo położoną Pragę. Po parogodzinnym spacerze przyszedł czas na odpoczynek i powrót do hotelu Juno. Wspólna kolacja i rozmowy zakończyły nasz pierwszy dzień w Pradze.
            Następnego dnia po śniadaniu rozpoczęliśmy pakowanie. Po zdaniu kluczy udaliśmy się na dalszą część zwiedzania. Przejeżdżając do centrum mogliśmy podziwiać wspaniałą architekturę, m.in. "Tańczący dom". Po przejechaniu kilku kilometrów autokarem dotarliśmy na miejsce. Celem było zwiedzanie Narodowego Muzeum Techniki któremu poświęciliśmy wiele czasu ze względu na bardzo dużą ilość eksponatów wartych podziwiania. Następnym punktem naszej wycieczki był słynny plac Wacława którego historię, szczegółowo przybliżył nam Pan przewodnik.  Później czekał nas już tylko powrót do domu.
Na wspólnej wycieczce nie zabrakło czasu na rozmowę, uśmiech i pamiątkowe zdjęcia.