Cele ogólne:
- rozbudzenie zainteresowań poznawczych innymi krajami,
- poznanie zabytków Londynu, praca z mapą,
- odczuwanie radości w procesie odkrywania
- rozbudzenie zainteresowań poznawczych innymi krajami,
- poznanie zabytków Londynu, praca z mapą,
- odczuwanie radości w procesie odkrywania
- wdrażanie dzieci do rozumienia poleceń nauczyciela w języku obcym,
- wykorzystanie krótkich form wierszowanych i piosenek,
- opowiadanie lub czytanie wspieranych gestem i ilustracjami historyjek.
Cele operacyjne:
Dziecko:
-aktywnie uczestniczy we wspólnych zabawach,
-wiąże słowo z gestem, przestrzega ustalonych w zabawie reguł,
-potrafi wskazać na mapie Wielką Brytanię,
-zna nazwę stolicy Wielkiej Brytanii,
-potrafi opowiedzieć w kilku zdaniach o poznanym kraju (jego atrakcjach, charakterystycznych cechach)
Metody: czynne, słowne i aktywizujące
Forma: zbiorowa i indywidualna
Pomoce:
mapa Europy -wykorzystanie tablicy interaktywnej
ilustracje przedstawiające atrakcje Wielkiej Brytanii (plansze, wycinki z czasopism, albumy, fotografie, widokówki itp.)
makieta piętrowego autobusu
odtwarzacz CD – podkład muzyczny piosenki „ The wheels on the bus”
Pomoce:
mapa Europy -wykorzystanie tablicy interaktywnej
ilustracje przedstawiające atrakcje Wielkiej Brytanii (plansze, wycinki z czasopism, albumy, fotografie, widokówki itp.)
makieta piętrowego autobusu
odtwarzacz CD – podkład muzyczny piosenki „ The wheels on the bus”
Przebieg:
1. Demonstracja dzieciom mapy, wspólne oglądanie mapy, odszukiwanie na niej Polski oraz innych krajów.
2. Zapytanie dzieci, do którego kraju chciałyby pojechać gdyby mogły zrobić to w tej chwili. Padają różne propozycje – dziecko, które wymieniło jakiś kraj próbuje go odnaleźć na mapie. Na koniec nauczycielka przedstawia swoją propozycję i proponuje dzieciom podróż piętrowym autobusem do Londynu
3. Podjęcie decyzji odbywa się przez głosowanie
4. Odszukanie i wskazanie na mapie Wielkiej Brytanii.
5. Wspólne ustalenie zasad podróżowania - zabawa integrująca grupę – dzieci śpiewają piosenkę i wykonują gesty.
1. Demonstracja dzieciom mapy, wspólne oglądanie mapy, odszukiwanie na niej Polski oraz innych krajów.
2. Zapytanie dzieci, do którego kraju chciałyby pojechać gdyby mogły zrobić to w tej chwili. Padają różne propozycje – dziecko, które wymieniło jakiś kraj próbuje go odnaleźć na mapie. Na koniec nauczycielka przedstawia swoją propozycję i proponuje dzieciom podróż piętrowym autobusem do Londynu
3. Podjęcie decyzji odbywa się przez głosowanie
4. Odszukanie i wskazanie na mapie Wielkiej Brytanii.
5. Wspólne ustalenie zasad podróżowania - zabawa integrująca grupę – dzieci śpiewają piosenkę i wykonują gesty.
The wheels
on the bus go round and round,
round and round,
round and round.
The wheels on the bus go round and round,
all through the town.
(Roll hands around each other)
The wipers on the bus go Swish, swish, swish;
Swish, swish, swish;
Swish, swish, swish.
The wipers on the bus go Swish, swish, swish,
all through the town.
("Swish" hands in front of you like windshield wipers)
The horn on the bus goes Beep, beep, beep;
Beep, beep, beep;
Beep, beep, beep.
The horn on the bus goes Beep, beep, beep,
all through the town.
(Slap palm in front of you like honking a horn)
The doors on the bus go open and shut;
Open and shut;
Open and shut.
The doors on the bus go open and shut;
all through the town.
(Push hands back and forth in front of you)
The Driver on the bus says "Move on back,
move on back, move on back;"
The Driver on the bus says "Move on back",
all through the town.
(Point thumb over your shoulder)
The babies on the bus says "Wah, wah, wah;
Wah, wah, wah;
Wah, wah, wah".
The babies on the bus says "Wah, wah, wah",
all through the town.
(Rub fists in front of eyes)
round and round,
round and round.
The wheels on the bus go round and round,
all through the town.
(Roll hands around each other)
The wipers on the bus go Swish, swish, swish;
Swish, swish, swish;
Swish, swish, swish.
The wipers on the bus go Swish, swish, swish,
all through the town.
("Swish" hands in front of you like windshield wipers)
The horn on the bus goes Beep, beep, beep;
Beep, beep, beep;
Beep, beep, beep.
The horn on the bus goes Beep, beep, beep,
all through the town.
(Slap palm in front of you like honking a horn)
The doors on the bus go open and shut;
Open and shut;
Open and shut.
The doors on the bus go open and shut;
all through the town.
(Push hands back and forth in front of you)
The Driver on the bus says "Move on back,
move on back, move on back;"
The Driver on the bus says "Move on back",
all through the town.
(Point thumb over your shoulder)
The babies on the bus says "Wah, wah, wah;
Wah, wah, wah;
Wah, wah, wah".
The babies on the bus says "Wah, wah, wah",
all through the town.
(Rub fists in front of eyes)
6. Przejazd autobusem do Londynu – ilustracja ruchowa jazdy autobusem przy muzyce
7. Powitanie w Londynie - stojąc w kręgu dzieci śpiewają rymowankę : Red, blue, yellow, green , we came to London to visit the Queen
8. Dzieci dostają kolorowe mapy Londynu i rozmawiają o miejscach,
które zwiedzą.
9. Zwiedzanie Londynu (nauczycielka przyjmuje w zabawie rolę kierowcy autobusu):
Nauczyciel wykorzystuje piosenkę w której zamienia słowa np.
The driver on the bus says
Tower Bridge, Hyde Park Corner itp.
W Hyde Parku – chętne dzieci wypowiadają się na dowolny
temat i w dowolnej formie (opowiadanie, wiersz, piosenka, opowieść
ruchowa itp.),
W gabinecie figur woskowych – zabawa ruchowa z zatrzymaniem na określony sygnał (dzieci poruszają się przy muzyce po całej sali – kiedy muzyka milknie zatrzymują się przyjmując dowolną pozę i stoją nieruchomo jak woskowe figury).
10. Wizyta w Buckingham Palace:
-obejrzenie fotografii przedstawiających królową brytyjską Elżbietę II i jej rodzinę,
-wysłuchanie hymnu „God save the Queen” (zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie w czasie brzmienia hymnu państwowego),
W gabinecie figur woskowych – zabawa ruchowa z zatrzymaniem na określony sygnał (dzieci poruszają się przy muzyce po całej sali – kiedy muzyka milknie zatrzymują się przyjmując dowolną pozę i stoją nieruchomo jak woskowe figury).
10. Wizyta w Buckingham Palace:
-obejrzenie fotografii przedstawiających królową brytyjską Elżbietę II i jej rodzinę,
-wysłuchanie hymnu „God save the Queen” (zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie w czasie brzmienia hymnu państwowego),
11. Powrót do Polski i wykonanie pracy plastycznej, której
tematem jest dowolny fragment odbytej wycieczki. Technika pracy dowolna
Nauczyciel i koordynator placówki: Izabela Denko
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz