Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 21 stycznia 2018

Lapbooki muzyczne z wirtuozem w roli głównej. - konspekt lekcji


Scenariusz zajęć  z muzyki w klasie II gimnazjum
Nazwa placówki: Zespół Szkół w Jaroszowicach
Nauczyciel: Barbara Sajdak

Temat: Lapbooki muzyczne z wirtuozem w roli głównej.
Cele:
-  zapoznanie z sylwetkami czołowych przedstawicieli epoki romantyzmu: F. Chopina, S. Moniuszki, H. Wieniawskiego, N. Paganiniego,
-    wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach poprzez wykonywanie lapbooków,
-  doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem obcym poprzez korzystanie z instrukcji w języku angielskim oraz przygotowanie biografii w języku angielskim.
Metody:
-        słowna: rozmowa z uczniami na temat informacji zawartych w podręczniku, instrukcje, objaśnienia, polecenia,
-        pokaz: pokaz wzorów lapbooków, prezentacja przydatnych stron w Internecie,
-        praca z tekstem: wyszukiwanie informacji w wydawnictwach informacji bezpośredniej,
-        czynna: zadania stawiane do wykonania, samodzielne działanie.
1.      Muzyczna wizytówka.
Prezentacja utworu F. Chopina, Etiuda op. 10 nr 12 „Rewolucyjna”. Na bazie utworu, uczniowie wskazują główne założenia romantyzmu w muzyce. Uczniowie wymieniają głównych przedstawicieli tej epoki: F. Chopina, H. Wieniawskiego, N. Paganini, S. Moniuszko.
2.      Wyjaśnienie znaczenia pojęcia wirtuoz.
Uczniowie na bazie informacji w podręczniku wskazują cechy wirtuoza i nazwiska kompozytorów wirtuozów: F. Chopin, H. Wieniawski, N. Paganini.
3.      Pokaz lapbooków jako narzędzia usystematyzowania i przyswajania wiadomości. Nauczyciel wskazuje wybrane przykłady lapbooków, omawia ich budowę. Wskazuje uczniom strony z których można pobrać gotowe wzory i szablony.
-        http://www.homeschoolshare.com/lapbooking_resources.php

4.      Wykonywanie lapbooków muzycznych.
Uczniowie selekcjonują wiadomości, umieszczają w odpowiednich miejscach na swoich lapbookach. Nauczyciel mobilizuje uczniów, pomaga w zrozumieniu anglojęzycznych instrukcji wykonania „templatek”.
5.      Przygotowanie krótkiej biografii wybranego twórcy w języku angielskim.
6.   Quiz wiadomości. Nauczyciel na podstawie przygotowanych lapbooków opracowuje pytania sprawdzające poziom opanowania wiadomości przez uczniów.
7.      Podsumowanie i ocena prac.


Koordynator placówki: Agnieszka Jewuła

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz