Scenariusz zajęć z muzyki w klasie II gimnazjum
Nazwa
placówki: Zespół Szkół w Jaroszowicach
Nauczyciel:
Barbara Sajdak
Temat: Lapbooki
muzyczne z wirtuozem w roli głównej.
Cele:
- zapoznanie z sylwetkami czołowych
przedstawicieli epoki romantyzmu: F. Chopina, S. Moniuszki, H.
Wieniawskiego, N. Paganiniego,
- wdrażanie do aktywnego udziału w
zajęciach poprzez wykonywanie lapbooków,
- doskonalenie umiejętności posługiwania
się językiem obcym poprzez korzystanie z instrukcji w języku angielskim
oraz przygotowanie biografii w języku angielskim.
Metody:
-
słowna: rozmowa z uczniami na temat
informacji zawartych w podręczniku, instrukcje, objaśnienia, polecenia,
-
pokaz: pokaz wzorów lapbooków,
prezentacja przydatnych stron w Internecie,
-
praca z tekstem: wyszukiwanie informacji
w wydawnictwach informacji bezpośredniej,
-
czynna: zadania stawiane do wykonania,
samodzielne działanie.
1. Muzyczna
wizytówka.
Prezentacja utworu F. Chopina,
Etiuda op. 10 nr 12 „Rewolucyjna”. Na bazie utworu, uczniowie wskazują główne
założenia romantyzmu w muzyce. Uczniowie wymieniają głównych
przedstawicieli tej epoki: F. Chopina, H. Wieniawskiego, N. Paganini,
S. Moniuszko.
2. Wyjaśnienie
znaczenia pojęcia wirtuoz.
Uczniowie na bazie informacji w
podręczniku wskazują cechy wirtuoza i nazwiska kompozytorów wirtuozów: F.
Chopin, H. Wieniawski, N. Paganini.
3. Pokaz
lapbooków jako narzędzia usystematyzowania i przyswajania wiadomości.
Nauczyciel wskazuje wybrane przykłady lapbooków, omawia ich budowę. Wskazuje
uczniom strony z których można pobrać gotowe wzory i szablony.
-
http://www.homeschoolshare.com/lapbooking_resources.php
4. Wykonywanie
lapbooków muzycznych.
Uczniowie selekcjonują wiadomości,
umieszczają w odpowiednich miejscach na swoich lapbookach. Nauczyciel
mobilizuje uczniów, pomaga w zrozumieniu anglojęzycznych instrukcji wykonania
„templatek”.
5. Przygotowanie
krótkiej biografii wybranego twórcy w języku angielskim.
6. Quiz
wiadomości. Nauczyciel na podstawie przygotowanych lapbooków opracowuje pytania
sprawdzające poziom opanowania wiadomości przez uczniów.
7. Podsumowanie
i ocena prac.
Koordynator
placówki: Agnieszka Jewuła
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz