Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 25 stycznia 2018

Poszukiwanie Mikołaja w Manufakturze Czekolady



          6 grudnia zamiast tradycyjnie oczekiwać św. Mikołaja w szkole postanowiliśmy go poszukać  w Krakowie. Po obejrzeniu seansu filmowego w kinie, wyruszyliśmy na poszukiwanie św. Mikołaja. I znaleźliśmy go w…Manufakturze Czekolady, gdzie dzieci klas 1, 2 i 3 uczestniczyły w bardzo „słodkich” warsztatach cukierniczych. Dzieci samodzielnie wykonywały czekoladki, pralinki i ozdabiały tabliczki czekolady. Po przywitaniu się ze św. Mikołajem dzieci zostały przyodziane w „mundurek” cukiernika i w kilkuosobowych zespołach zajęły miejsca przy „stanowiskach produkcyjnych”, gdzie miały do dyspozycji foremki, masy czekoladowe, owocowe, polewy, posypki i wiele różnych innych składników.
Jednakże przed przystąpieniem do pracy sympatyczny pan cukiernik opowiedział dzieciom o czekoladzie: o historii, składnikach, jaka czekolada  i w którym roku życia jest zdrowa dla dzieci, a jakiej jeść nie powinny.
Jako, że uczniowie  przy okazji wcześniejszych zajęć o krajach Europy mieli już duże wiadomości na temat Belgii - największego w Europie producenta czekolady i najpyszniejszych pralinek, mogli „błysnąć wiedzą”, czym sympatyczny pan cukiernik był zadziwiony.
        Pracy małych cukierników przyglądał się oczywiście św. Mikołaj, który na koniec rozdał dzieciom drobne upominki – czekoladowe oczywiście. Miło było widzieć uśmiechnięte, „czekoladowe” buzie dzieciaków. A ten unikatowy smak czekolady… palce lizać!








          Czas oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia, to doskonały moment, aby poznać tradycje świąteczne w różnych krajach. W klasie drugiej wyniknęło to trochę z sytuacji, która miała miejsce na lekcji. Jeden z uczniów, mający rodzinę we Włoszech „wtrącił”, że tam prezentów nie przynosi św. Mikołaj, tylko wiedźma o imieniu Befana i nie robi tego ani 6 grudnia, ani w wigilię Bożego Narodzenia, tylko w Święto Trzech Króli. To skłoniło nas do „podróży” po Europie w celu sprawdzenia jak to jest gdzie indziej.
         Dzieci dobrały się w grupy. Każda z grup wylosowała państwo, na temat którego wyszukiwała potrzebne informacje. Uczniowie mieli do dyspozycji komputery, korzystali ze stron internetowych.           Końcowym efektem pracy była mapa Europy, do której dzieci przyporządkowały wyszukane i wydrukowane informacje.


 Magdalena Kubarska-Chylaszek


Koordynator placówki: Izabela Denko 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz