6 grudnia
zamiast tradycyjnie oczekiwać św. Mikołaja w szkole postanowiliśmy go
poszukać w Krakowie. Po obejrzeniu seansu
filmowego w kinie, wyruszyliśmy na poszukiwanie św. Mikołaja. I znaleźliśmy go
w…Manufakturze Czekolady, gdzie dzieci klas 1, 2 i 3 uczestniczyły w bardzo
„słodkich” warsztatach cukierniczych. Dzieci samodzielnie wykonywały
czekoladki, pralinki i ozdabiały tabliczki czekolady. Po przywitaniu się ze św.
Mikołajem dzieci zostały przyodziane w „mundurek” cukiernika i w kilkuosobowych
zespołach zajęły miejsca przy „stanowiskach produkcyjnych”, gdzie miały do
dyspozycji foremki, masy czekoladowe,
owocowe, polewy, posypki i wiele różnych innych składników.
Jednakże
przed przystąpieniem do pracy sympatyczny pan cukiernik opowiedział dzieciom o
czekoladzie: o historii, składnikach, jaka czekolada i w którym roku życia jest zdrowa dla dzieci,
a jakiej jeść nie powinny.
Jako, że
uczniowie przy okazji wcześniejszych
zajęć o krajach Europy mieli już duże wiadomości na temat Belgii - największego
w Europie producenta czekolady i najpyszniejszych pralinek, mogli „błysnąć
wiedzą”, czym sympatyczny pan cukiernik był zadziwiony.
Pracy małych
cukierników przyglądał się oczywiście św. Mikołaj, który na koniec rozdał
dzieciom drobne upominki – czekoladowe oczywiście. Miło było widzieć
uśmiechnięte, „czekoladowe” buzie dzieciaków. A ten unikatowy smak czekolady…
palce lizać!
Czas oczekiwania na Święta Bożego
Narodzenia, to doskonały moment, aby poznać tradycje świąteczne w różnych
krajach. W klasie drugiej wyniknęło to trochę z sytuacji, która miała miejsce
na lekcji. Jeden z uczniów, mający rodzinę we Włoszech „wtrącił”, że tam
prezentów nie przynosi św. Mikołaj, tylko wiedźma o imieniu Befana i nie robi
tego ani 6 grudnia, ani w wigilię Bożego Narodzenia, tylko w Święto Trzech
Króli. To skłoniło nas do „podróży” po Europie w celu sprawdzenia jak to jest
gdzie indziej.
Dzieci
dobrały się w grupy. Każda z grup wylosowała państwo, na temat którego
wyszukiwała potrzebne informacje. Uczniowie mieli do dyspozycji komputery,
korzystali ze stron internetowych. Końcowym efektem pracy była mapa Europy, do
której dzieci przyporządkowały wyszukane i wydrukowane informacje.
Magdalena Kubarska-Chylaszek
Koordynator
placówki: Izabela Denko
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz