Prowadzący:
Mariola Bryndza
Klasa: 7b w Szkole Podstawowej nr 2 w Wadowicach
Data:
18.01.2018r.
Temat: Malta w liczbach.
1. Cele lekcji:
- przedstawienie podstawowych informacji o Malcie,
- rozbudzenie ciekawości poznawczej i celowości podróżowania,
- planowanie kosztów podróży,
- ćwiczenie umiejętności przeliczania jednostek,
- rozwijanie wyobraźni geometrycznej.
2. Środki dydaktyczne:
- zasoby stron internetowych,
- mapy geograficzne,
- encyklopedie,
- przewodniki.
3. Metody i formy pracy:
- wykład,
- dyskusja,
- praca w grupach,
- praca samodzielna.
4. Przebieg lekcji:
- nauczyciel przedstawia podstawowe informacje o kraju, dzieląc się swoimi
osobistymi refleksjami z pobytu na Malcie,
- uczniowie korzystając z mapy i encyklopedii mają za zadanie odczytać
skalę mapy i rzeczywistą powierzchnię wysp Maltańskich. Po zapisaniu informacji
w zeszycie obliczają powierzchnie wysp przedstawionych na mapie,
- uczniowie przeliczają
powierzchnię Malty z kilometrów kwadratowych na metry kwadratowe, hektary i
ary,
- uczniowie planują dwutygodniowy pobyt na Malcie z nauką języka
angielskiego. Wyszukują informacje w Internecie dotyczące: biletów lotniczych,
zakwaterowania w hotelu, wyżywienia, kursu językowego i ubezpieczenia. Koszty
przeliczają w walutach: złoty polski i euro według kursu dziennego,
- nauczyciel wyświetla na tablicy interaktywnej krzyż maltański.
Uczniowie wyszukują w encyklopedii i przewodnikach informacji historycznych
dotyczących krzyża. Nauczyciel rozpoczyna dyskusję na temat cech
geometryczności krzyża zadając pytania o ilości osi symetrii i o istnieniu środka symetrii figury.
-na zakończenie lekcji wędrujemy na Błękitną Lagunę gdzie uczniowie
korzystając z przewodników i z zasobów stron internetowych dowiadują się dlaczego na
tak skalistym wybrzeżu ukształtowała się plaża z białym piaskiem.
5. Zadanie domowe.
Wyszukaj wysokości temperatur powietrza i wody panujących na Malcie.
Oblicz różnicę pomiędzy temperaturą najwyższą i najniższą (amplitudę) wody i
powietrza. Oblicz średnie temperatur rocznych wody i powietrza.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz