Nazwa placówki: Zespół Szkół w Jaroszowicach oddział przedszkolny
Grupa: dzieci 5-letnie / liczba 23
Czas: ok. 60 min.
Cel główny: zapoznanie
dzieci ze słownictwem w języku angielskim produktów spożywczych na podstawie piramidy aktywności fizycznej i
zdrowego żywienia.
Cele operacyjne
- potrafi wymówić
wszystkie produkty z „food pyramid” w języku angielskim;
/food pyramids, water, spotrs, bread,
tomato, pumpkin, broccoli, carrot, apple, pineapple, grape, banana, pear,
yogurt, cheese, milk, egg, fish, ham,
chicken, candy, ice carem, muf fin, oil/;
- potrafi zbudować
z produktów spożywczych piramidę zdrowia;
- stara się
wskazać produkty, których nie należy często spożywać.
Cel wychowawczy: Rozumie,
że aktywność fizyczna połączona z odpowiednim żywieniem ma kluczowe znaczenie
dla zdrowia człowieka.
Metody pracy:
-słowna,
-oglądowa,
-czynna - ćwiczeń
praktycznych.
- indywidualna,
- grupowa.
- Plakat piramidy
zdrowego żywienia.
- Sylwety do
pokolorowania z produktami spożywczymi dla każdego dziecka 1 szt.: (wg mojego pomysłu przygotowałam poniższe ale
można przygotować dla dzieci inne warzywa czy owoce), chleb, rogal, bułki, sałata, pomidor, dynia, brokuł, marchew, jabłko,
ananas,winogron, banany,
gruszka, jogurt, ser, mleko, jajko, ryba, szynka, kurczak, cukierek, lody, ciasto, olej.
- Kolorowe kartoniki z napisami w języku
angielskim charakteryzujące kolejne poziomy w
piramidzie żywienia wg, których dzieci będą
tworzyć plakat: Food Pyramid, water,
sports,
bread, vegetables, fruits, eggs, milk, cheese, meat,
fish, sweets, oil.
- Narzędzia: kredki,
nożyczki tyle ile dzieci, klej, 2 arkusze brystolu, taśma klejąca.
- Kartonik z
informacją: Tytuł plakatu i kto go tworzył: imiona dzieci w grupie.
Przebieg zajęć:
2.
Zaprezentowanie dzieciom plakatu: „Piramida aktywności fizycznej i zdrowego żywienia”.
Omówienie, nazwanie każdego z poziomów. Zwrócenie uwagi na kształt trójkąta =
piramida, oraz ilość produktów, czego jest najwięcej a czego najmniej. Które produkty spożywamy w najmniejszej
ilości? Wyjaśnienie dlaczego?
3. N-l mówi, spróbujemy wykonać sami piramidę ale
nazywając produkty spożywcze w języku angielskim. Na stolikach są rozłożone kolorowanki
z produktami spożywczymi, każdy wybierze sobie 1 i pokoloruje go, następnie
wytnie.
4. Wykonanie plakatu.
Najważniejsze
dla zdrowia jest woda i ruch, dlatego na samym dole przykleimy słowa: water, sport.
Nauczyciel
mówi kolejno hasła w języku polskim i angielski: pieczywo, warzywa, owoce…
np.: warzywa = vegetables: (te dzieci
podnoszą do góry swoje kolorowanki, n-l wymawia nazwy po angielsku, wszyscy
powtarzają), naklejanie sylwet.
I tak
kolejno wykonujemy każdy poziom tworząc kształt piramidy.
5. Podsumowanie zajęć: n-l wskazuje jeszcze raz każdy
produkt i wymawia w języku angielskim, dzieci powtarzają nazwę.
Przypomnienie dzieciom, że nie
należy marnować jedzenia oraz stosować zróżnicowaną dietę aby w codziennym
odżywianiu nie zabrakło ważnych dla zdrowia składników, spożywać dużo wody i
aktywnie spędzać czas.
Koordynator placówki: Agnieszka Jewuła
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz