Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 16 stycznia 2018

Scenariusz: „Food pyramid” – zajęcia w grupie przedszkolnej 5 - latki

Opracowanie: mgr Agnieszka Matyszkiewicz
Nazwa placówki: Zespół Szkół w Jaroszowicach oddział przedszkolny
Grupa: dzieci 5-letnie / liczba 23
Czas: ok. 60 min.

Cel główny: zapoznanie dzieci ze słownictwem w języku angielskim produktów spożywczych  na podstawie piramidy aktywności fizycznej i zdrowego żywienia.

Cele operacyjne
- potrafi wymówić wszystkie produkty z „food pyramid” w języku angielskim;
/food pyramids, water, spotrs, bread, tomato, pumpkin, broccoli, carrot, apple, pineapple, grape, banana, pear, yogurt,  cheese, milk, egg, fish, ham, chicken, candy, ice carem, muf fin, oil/;
- potrafi zbudować z produktów spożywczych piramidę zdrowia;
- stara się wskazać produkty, których nie należy często spożywać.

Cel wychowawczy: Rozumie, że aktywność fizyczna połączona z odpowiednim żywieniem ma kluczowe znaczenie dla zdrowia człowieka.
Metody pracy:
-słowna,
-oglądowa,
-czynna - ćwiczeń praktycznych.
 Forma pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
 Środki dydaktyczne:
- Plakat piramidy zdrowego żywienia.
- Sylwety do pokolorowania z produktami spożywczymi dla każdego dziecka 1 szt.: (wg  mojego pomysłu przygotowałam poniższe ale można przygotować dla dzieci inne warzywa czy owoce), chleb, rogal, bułki, sałata, pomidor, dynia, brokuł, marchew, jabłko, ananas,winogron, banany, gruszka, jogurt, ser, mleko, jajko, ryba, szynka, kurczak, cukierek, lody, ciasto, olej.
-  Kolorowe kartoniki z napisami w języku angielskim charakteryzujące kolejne poziomy w
   piramidzie żywienia wg, których dzieci będą tworzyć plakat: Food Pyramid, water, sports,
  bread, vegetables, fruits, eggs, milk, cheese, meat, fish, sweets, oil.
- Narzędzia: kredki, nożyczki tyle ile dzieci, klej, 2 arkusze brystolu, taśma klejąca.
- Kartonik z informacją: Tytuł plakatu i kto go tworzył: imiona dzieci w grupie.

Przebieg zajęć:
 1. Wprowadzenie do zajęć. Rozmowa kierowana na temat zdrowego odżywiania. Wypowiedzi dzieci: Co lubimy jeść? I czy na pewno jest to zdrowe? Co oprócz zdrowego jedzenia, spożywanego w odpowiednich proporcjach jest potrzebne człowiekowi aby był zdrowy? Jaki rodzaj aktywności lubią dzieci?
2. Zaprezentowanie dzieciom plakatu: „Piramida aktywności fizycznej i zdrowego żywienia”. Omówienie, nazwanie każdego z poziomów. Zwrócenie uwagi na kształt trójkąta = piramida, oraz ilość produktów, czego jest najwięcej a czego najmniej. Które produkty spożywamy w najmniejszej ilości? Wyjaśnienie dlaczego?                                         


3.  N-l mówi, spróbujemy wykonać sami piramidę ale nazywając produkty spożywcze w języku angielskim. Na stolikach są rozłożone kolorowanki z produktami spożywczymi, każdy wybierze sobie 1 i pokoloruje go, następnie wytnie.

4. Wykonanie plakatu.
Najważniejsze dla zdrowia jest woda i ruch, dlatego na samym dole przykleimy słowa: water, sport.
Nauczyciel mówi kolejno hasła w języku polskim i angielski: pieczywo, warzywa, owoce…
np.: warzywa = vegetables: (te dzieci podnoszą do góry swoje kolorowanki, n-l wymawia nazwy po angielsku, wszyscy powtarzają), naklejanie sylwet.

I tak kolejno wykonujemy każdy poziom tworząc kształt piramidy.

5. Podsumowanie zajęć: n-l wskazuje jeszcze raz każdy produkt i wymawia w języku angielskim, dzieci powtarzają nazwę.

Przypomnienie dzieciom, że nie należy marnować jedzenia oraz stosować zróżnicowaną dietę aby w codziennym odżywianiu nie zabrakło ważnych dla zdrowia składników, spożywać dużo wody i aktywnie spędzać czas.

Koordynator  placówki: Agnieszka Jewuła

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz