KONSPEKT DO LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO
oraz w czasie zastępstwa
w kl.II gimnazjum dnia
29.11.2017r.w SP Nr 1 w Choczni
Nauczyciel prowadzący : Małgorzata Zadora
DZIAŁ:"
HOBBY UND FREIZEIT "
Temat : Poznajemy pisarzy niemieckich- czytanie bajek braci
Grimm.
CELE :
-zapoznanie uczniów z życiorysem i twórczością braci Grimm
-bajka jako utwór literacki
-wyjaśnienie terminu morał
-doskonalenie techniki czytania i rozumienia tekstu
-wzbogacanie słownictwa
- poznawanie dorobku literackiego innych narodów
-zachęcanie do czytania literatury w wersji oryginalnej
-podnoszenie motywacji uczniów do poznawania języków
obcych
Faza wstępna:
W czasie lekcji omawiane będą różne formy spędzania wolnego
czasu. Uczniowie poznają odmianę czasowników ze zmianą w temacie (np. lesen-
czytać).
Przy tej okazji przeprowadzona jest pogadanka na temat
czytelnictwa.
Uczniowie rozmawiają na temat znanych im bajek i dowiadują
się że autorami wielu z nich są bracia Grimm.
Korzystając z tablicy interaktywnej i zasobów Internetu uczniowie poznają pisarzy (w jakim kraju oraz
w jakim okresie tworzyli, poznają tytuły bajek ).
Następuje przypomnienie co oznacza morał oraz czym
charakteryzuje się bajka jako utwór literacki.
Uczniowie przeglądają zbiory bajek w języku niemieckim
pochodzące z moich prywatnych zbiorów.
Wprowadzenie informacji na temat czasu przeszłego
(objaśnienie terminu czas przeszły prosty oraz kiedy się go używa).
Rozdanie kartek z tekstem bajki " WILK I LIS " (wersja
uproszczona).
Wprowadzenie słownictwa.
Czytanie bajki przez nauczyciela oraz przez uczniów.
Tłumaczenie tekstu.
Podsumowanie:
Pogadanka na temat dlaczego warto czytać bajki
Wykonanie pamiątkowego zdjęcia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz