Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 25 stycznia 2018

KONSPEKT ZAJĘĆ PROWADZONYCH METODĄ „ PORANNY KRĄG”- ZIMA



W Przedszkolu nr 2 w Wadowicach odbyły się zajęcia dla dzieci najmłodszych  z udziałem rodziców. Zajęcia metodą ,,Poranny Krąg” prowadziła p.Teresa Adamik. Podczas zajęć rodzice mogli zaobserwować nie tylko zabawy swoich pociech ale także ich  ,,pierwsze kroki” z językiem angielskim. ,,Zima”- to kolor biały, wszystkie dzieci ubrane na biało, poznawały świat poprzez polisensoryczne doświadczanie koloru, dotyku, zapachu i smaku zmysłami. Jest to też doskonała okazja do  poznawania nowych słówek angielskich podczas zabawy.

KONSPEKT ZAJĘĆ PROWADZONYCH METODĄ
„ PORANNY KRĄG”- ZIMA
( zajęcia otwarte dla rodziców)

Prowadząca: Teresa Adamik
Grupa: „ Misie”- dzieci 3 letnie
Data: 17.01.2018r.
Temat zajęć: „ Poranny krąg”- zajęcia prowadzone metodą polisensorycznego poznawania świata z utrwaleniem pory roku: zima
Kolor: biały- white
Żywioł: woda- water
Zapach i smak: mięta- mint

Cele szczegółowe:
Dziecko:
·         Doskonali wrażliwość zmysłową angażując zmysły w trakcie działalności;
·         Utrwala zapach i smak mięty, kolor biały;
·         Doświadcza wrażeń termicznych;
·    Słucha piosenki w języku angielskim, poznaje słówka związane z zimą, doskonali  prawidłową wymowę.

Pomoce dydaktyczne: domek zimowy na świeczkę zapachową, olejek miętowy, biały materiał, białe chusty, pojemniki z wodą, lodem oraz śniegiem, trójkąty, dzwonki, płyty z nagraniami, miętowe pastylki i sok miętowy, biała bibuła.

Przebieg zajęcia:
1. Powitanie: zapalenie lampki zapachowej, przekazywanie lampki po okręgu, obserwowanie płomienia, wdychanie zapachu mięty.
2.   Śpiewanie piosenki: „Wszyscy są witam was” połączone z masażem dłoni olejkiem miętowym.- rozmowa na temat zapachu.
3.     Piosenka śpiewana przez nauczyciela: „ Snowman”
I am a snowman
Standing all day long.
I’ve got a nose.
I’ve got two eyes/ a mouth/ a head
but no toes.
4. Przybliżenie dzieciom znaczenia słówek angielskich występujących w piosence: snowman- bałwan, nose- nos, two eyes- dwoje oczu, a mouth- usta, a head- głowa, toes- palce u nóg. Rozmowa nt.  charakterystycznych zjawisk zachodzących zimą w przyrodzie. Podczas rozmowy tłumaczenie na język angielski słówek: płatki śniegu- snowflakes, zima- winter, mróz- frost.
5.      Zabawa ruchowa: „ Zamarznięty strumyk”- poruszanie się przy utworze: „ Zima”- Vivaldiego, na przerwę w muzyce dzieci zastygają w bezruchu.
6.  Spotkanie z żywiołem- trzy pojemniki: woda, lód, śnieg:   moczenie rąk w wodzie, dotykanie kostek lodu i śniegu-  określanie lodu, wody i śniegu: mokry, twardy, zimny, śliski….Nazywanie ( powtarzanie za nauczycielem słów) snow,  water,  ice.
7.      Gra na instrumentach: dzwonki, trójkąty do utworu: „ Sanna”.
8.      Dmuchanie na białe chustki symbolizujące śnieg- lepienie kul śnieżnych, rzucanie śnieżkami.
9.  „Świat na biało”- wachlowanie białym materiałem z różnym natężeniem, nakrywanie się, chowanie.
10.  Relaksacja przy muzyce.
11.  Stymulacja zmysłu smaku: smak mięty- pastylki miętowe oraz sok jabłkowo- miętowy.
12.  Zakończenie zajęć: gaszenie lampki zapachowej.




Teresa Adamik
Przedszkole Publiczne Nr 2
Wadowice

Koordynator placówki: Bernadetta Kowalska 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz