W Przedszkolu nr 2 w Wadowicach odbyły się zajęcia
dla dzieci najmłodszych z udziałem
rodziców. Zajęcia metodą ,,Poranny Krąg” prowadziła p.Teresa Adamik. Podczas zajęć rodzice mogli zaobserwować
nie tylko zabawy swoich pociech ale także ich
,,pierwsze kroki” z językiem angielskim. ,,Zima”- to kolor biały, wszystkie
dzieci ubrane na biało, poznawały świat poprzez polisensoryczne doświadczanie
koloru, dotyku, zapachu i smaku zmysłami. Jest to też doskonała okazja do poznawania nowych słówek angielskich podczas
zabawy.
KONSPEKT
ZAJĘĆ PROWADZONYCH METODĄ
„
PORANNY KRĄG”- ZIMA
(
zajęcia otwarte dla rodziców)
Prowadząca:
Teresa Adamik
Grupa:
„ Misie”- dzieci 3 letnie
Data:
17.01.2018r.
Temat
zajęć: „ Poranny krąg”- zajęcia prowadzone metodą
polisensorycznego poznawania świata z utrwaleniem pory roku: zima
Kolor:
biały- white
Żywioł:
woda- water
Zapach
i smak: mięta- mint
Cele
szczegółowe:
Dziecko:
·
Doskonali wrażliwość zmysłową angażując
zmysły w trakcie działalności;
·
Utrwala zapach i smak mięty, kolor
biały;
·
Doświadcza wrażeń termicznych;
· Słucha piosenki w języku angielskim,
poznaje słówka związane z zimą, doskonali
prawidłową wymowę.
Pomoce
dydaktyczne: domek zimowy na świeczkę zapachową,
olejek miętowy, biały materiał, białe chusty, pojemniki z wodą, lodem oraz
śniegiem, trójkąty, dzwonki, płyty z nagraniami, miętowe pastylki
i sok miętowy, biała bibuła.
1. Powitanie:
zapalenie lampki zapachowej, przekazywanie lampki po okręgu, obserwowanie
płomienia, wdychanie zapachu mięty.
2. Śpiewanie
piosenki: „Wszyscy są witam was” połączone z masażem dłoni olejkiem miętowym.-
rozmowa na temat zapachu.
3. Piosenka
śpiewana przez nauczyciela: „ Snowman”
I am a snowman
Standing all day long.
I’ve got a nose.
I’ve got two eyes/ a mouth/ a head
but no toes.
4. Przybliżenie
dzieciom znaczenia słówek angielskich występujących w piosence: snowman- bałwan, nose- nos, two eyes-
dwoje oczu, a mouth- usta, a head- głowa, toes- palce u nóg. Rozmowa nt.
charakterystycznych zjawisk zachodzących zimą w przyrodzie. Podczas
rozmowy tłumaczenie na język angielski słówek: płatki śniegu- snowflakes, zima- winter, mróz- frost.
5. Zabawa
ruchowa: „ Zamarznięty strumyk”- poruszanie się przy utworze: „ Zima”- Vivaldiego,
na przerwę w muzyce dzieci zastygają w bezruchu.
6. Spotkanie
z żywiołem- trzy pojemniki: woda, lód, śnieg:
moczenie rąk w wodzie, dotykanie
kostek lodu i śniegu- określanie lodu,
wody i śniegu: mokry, twardy, zimny, śliski….Nazywanie ( powtarzanie za
nauczycielem słów) snow, water,
ice.
7. Gra
na instrumentach: dzwonki, trójkąty do utworu: „ Sanna”.
8. Dmuchanie
na białe chustki symbolizujące śnieg- lepienie kul śnieżnych, rzucanie
śnieżkami.
9. „Świat na biało”- wachlowanie białym materiałem z różnym natężeniem, nakrywanie
się, chowanie.
10. Relaksacja
przy muzyce.
11. Stymulacja
zmysłu smaku: smak mięty- pastylki miętowe oraz sok jabłkowo- miętowy.
12. Zakończenie
zajęć: gaszenie lampki zapachowej.
Teresa Adamik
Przedszkole
Publiczne Nr 2
Koordynator placówki: Bernadetta Kowalska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz