Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 14 stycznia 2018

KONSPEKT LEKCJI z INFORMATYKI DLA KL. VII


Autorki: Maria Filek, Dominika Konopka  (nauczycielki uczestniczące w kursie językowym w Wielkiej Brytanii i Irlandii)
Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa nr 5 w Wadowicach
Temat zajęć:  Prezentacja multimedialna. Poznajemy nowe kraje.

Cele ogólne lekcji:
1.      Uczeń wykonuje prezentację multimedialną.
2.      Uczeń potrafi wyszukiwać najważniejsze informacje w zasobach internetowych na wybrany temat.

Cele szczegółowe lekcji:
1.      Uczeń stosuje bogate możliwości programu Power Point wykorzystując animacje, muzykę itp.
2.      Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji, stron internetowych oraz  przeglądarek.
3.      Uczeń wykazuje się pomysłowością i kreatywnością w tworzeniu własnej prezentacji.
4.      Uczeń wybiera najważniejsze informacje turystyczne, lokalne atrakcje, zabytki, tradycję, kulturę i historię państw anglojęzycznych.
5.      Uczeń prezentuje swoje prace na lekcji wychowawczej w celu przybliżenia kultury poznanych krajów.

Środki dydaktyczne:
- komputer,
- program Power Point,
- strony internetowe,
- przewodniki po Irlandii, Wielkiej Brytanii,
- przykładowe oferty biur podróży/foldery,
- mapy,
 Metody pracy:
- aktywizujące,
- praktycznego działania,
- podające,
- waloryzujące.
 Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa,
 Czas pracy: 2 lekcje po 45 min.
  
Przebieg zajęć:
I Czynności wstępne.
1. Powitanie.
2. Zapoznanie uczniów z tematem zajęć i podanie celów.
3. Przypomnienie sposobów wykonywania prezentacji multimedialnej.
4. Podział uczniów na 2 grupy. Pierwsza grupa przygotowuje prezentacje dotyczącą Wielkiej Brytanii a druga Irlandii.
5. Omówienie podanych propozycji (zwrócenie uwagi na najważniejsze elementy prezentacji).

II Realizacja tematu.
1. Rozmowa na temat możliwości wykorzystania zasobu internetu w tworzeniu prezentacji.
2. Uczniowie wybierają kraj, który chcą zaprezentować (Wielka Brytania, Irlandia) ze szczególnym uwzględnieniem Edynburga i Galway.
3. Rozdanie materiałów dotyczących kultury, tradycji, historii, zabytków, atrakcji turystycznych dotyczących danego państwa.
4. Przygotowanie przez uczniów slajdów dotyczących wskazanego państwa (kultura, język, waluta, tradycje, zabytki, ciekawe miejsca).
5. Zapoznanie uczniów z przykładowymi ofertami biur podróży.
6. Stworzenie przez dane grupy prezentacji multimedialnych dotyczących wskazanego państwa.

III Podsumowanie.
1. Omówienie wykonanych zadań.
2. Zwrócenie uwagi na najlepiej przygotowaną pracę.
4. Rozmowa podsumowująca.

5. Pożegnanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz