Łączna liczba wyświetleń

sobota, 2 czerwca 2018

Zielona Szkoła w Pogorzelicy

Od 18.05.2018 do 25.05.2018 uczniowie klas: 5a i 5b ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Wadowicach przebywali na zielonej szkole nad morzem. Pobyt w Pogorzelicy był wyjątkowym przeżyciem, zarówno dla uczniów jak i nauczycieli, a także okazją do wdrożenia rezultatów mobilności przez nauczycielkę Iwonę Urbaś, która uczestniczyła w kursie językowym w Londynie. Umiejętności organizacyjne zyskane przy przygotowywaniu wyjazdu do Wielkiej Brytanii przydały się przy planowaniu wyjazdu grupowego.
Nastroje dopisywały wszystkim uczestnikom od samego początku pobytu. W sobotę czekało na nas wiele atrakcji. Tego dnia uczniowie przeżyli chrzest morski, podczas którego zostali wystawieni na trzy próby: szybkości, siły i smaku. Wieczorem zorganizowano wystrzałową dyskotekę z DJ-em. Bawiliśmy się wspaniale, o czym świadczą nasze uśmiechnięte buzie.
W niedzielę wybraliśmy się na całodniową wycieczkę do Kołobrzegu. Tam czekał na nas pirat, który przygotował wiele konkurencji sprawdzających, czy uczestnicy wycieczki poradziliby sobie na morzu. W autokarze uczniowie pod kierunkiem nauczyciela poznawali angielskie zwroty przydatne w podróży.
Kołobrzeg to urokliwe miasteczko położone na Pomorzu Zachodnim u ujścia rzeki Parsęty z ciekawą europejską historią. Niedzielny spacer uliczkami skąpanymi w słońcu okazał się nie lada atrakcją. Starówka, ratusz i bazylika, prezentujące styl gotycki, zachwycały prostotą formy i harmonią. Chłopcy byli pod wrażeniem samolotów i pojazdów wojskowych, które podziwiali w Muzeum Oręża Polskiego. Na koniec popłynęliśmy statkiem, aby złożyć hołd Neptunowi.
Kolejne dni były równie atrakcyjne. Lekcje odbywały się najczęściej na świeżym powietrzu, na łonie natury. Korzystając ze słownika https://www.diki.pl, tworzyliśmy słowniczki wyrazów związanych z morzem i plażą. Graliśmy w siatkówkę, piłkę nożną, minigolfa, korzystaliśmy z basenu usytuowanego na terenie ośrodka. Uczestniczyliśmy w lekcji tańca, podziwialiśmy pokazy cyrkowe i egzotyczne zwierzęta. Lekcje odbywały się również w sali konferencyjnej. Tam uczniowie,  zachęcani do posługiwania się technologią komunikacyjną korzystali ze źródeł informacji wyszukiwanych na różnych stronach internetowych, uzupełniali mapy Polski nazwami województw i ich stolicami.
W czwartek zwiedziliśmy Świnoujście i Międzyzdroje. W Świnoujściu nasi podopieczni przeszli krótką, ale wyczerpującą musztrę w Forcie Gerharda. Teraz już wszyscy pamiętają, która to lewa a która prawa strona. Międzyzdroje, miasto często odwiedzane przez aktorów i znanych ludzi, zachwyciło nas pięknym Molem i Promenadą  Gwiazd. W Trzęsaczu w muzeum multimedialnym poznaliśmy historię zabytkowego kościółka stojącego na klifie, a tak naprawdę ruin, które po nim pozostały. Często wędrowaliśmy do pobliskiego Niechorza, podziwialiśmy zachody słońca, kosztowaliśmy najlepszych na świecie gofrów z owocami, śmialiśmy się i rozmawialiśmy.