W grupie „Krasnale” z okazji zbliżającego się
święta mamy odbyły się zajęcia o temacie „Mama- VIP”. Dzieci miały okazję poznać
rozwinięcie często używanego skrótu VIP. Dzieci wiedziały, dlaczego możemy
używać takiego skrótu i kim są takie osoby, ale jakie kryje w sobie angielskie
słówka było dla nich zagadką. Poznając angielskie słowa i ich polskie znaczenie
dzieci miały okazję wymienić swoje propozycje dlaczego ich mama jest bardzo
ważną osobą. Dużą frajdę sprawiło im ćwiczenie mające na celu rozbudzenie ich
wyobraźni, gdzie musieli naśladować jakieś ważne osoby.
Opracowanie: Marta Śliwa ( Przedszkole Publiczne nr 5)
Temat dnia: Mama -VIP
Grupa: Krasnale
Wiek dzieci: 4 lata
Liczba dzieci biorących udział: 23
Cele ogólne :
- Rozbudzanie aktywności poznawczej dzieci ;
- Zachęcanie do przejęcia włsnej inicjatywy
- Rozbudzanie aktywności poznawczej dzieci ;
- Zachęcanie do przejęcia włsnej inicjatywy
- Tworzenie warunków do rozwijania wyobraźni ;
-Wzbudzanie zainteresowania językiem angielskim.
-Poznanie nowych słówek w języku angielskim
Cele szczegółowe :
Dziecko :
- potrafi wysłuchać w skupieniu przedstawiany utwór , rozumie jego treść;
Cele szczegółowe :
Dziecko :
- potrafi wysłuchać w skupieniu przedstawiany utwór , rozumie jego treść;
-potrafi odgadnąć o kim będzie mowa na zajęciach
-próbuje rozpoznac literki skrótu
-próbuje rozpoznac literki skrótu
-potrafi rozwinąć skrót w języku angielskim
- uczestniczy w zabawach ruchowych i przestrzega
zasad bezpieczeństwa;
Środki dydaktyczne :
Środki dydaktyczne :
wiersz W.
Ścisłowskiego „Bukiecik dla mamy”, kartki z napisami mama, 26 maja, VIP,
obrazki ilustrujące wiersz
Formy pracy :
zbiorowa, zespołowa, indywidualna
Metody pracy :
Czynne : aktywność własna dziecka, elementy dramy
Formy pracy :
zbiorowa, zespołowa, indywidualna
Metody pracy :
Czynne : aktywność własna dziecka, elementy dramy
Słowne : odczytanie utworu , zagadka ,
rozmowa
Oglądowe :prezentacja ,pokaz
Oglądowe :prezentacja ,pokaz
1.Witamy, siadamy i zajęcia zaczynamy. Siadasz Ty, siadam
Ja i zaczyna się ta gra. Witają się rączki z rączkami, nóżki z nóżkami, a
na koniec np. noski z noskami. Dzieci witają się ze sobą, tymi
częściami ciała, które wymienione są w rymowance.
2. Zanim wiersz zostanie odczytany, nauczyciel prosi dzieci, aby uważnie słuchały i spróbowały odgadnąć o kim pisze autor i czyje to święto. Odczytanie wiersza, oraz ilustrowanie występujących w nim przedmiotów obrazkami.
Na środku tablicy wisi portret uśmiechniętej mamy, u góry napis 26 maja – Dzień Mamy, pod obrazkiem napis „Kocham Cię Mamusiu”. Wszystkie obrazki przykryte kolorowymi kartkami tak aby dzieci nie widziały co na nich jest. Nauczyciel rozpoczyna czytanie wiersza W. Ścisłowskiego „Bukiecik dla mamy”, ilustrując go obrazkami.
Dziś dla ciebie mamo
Świeci słońce złote
Dla ciebie na oknie
Usiadł barwny motyl
Dziś dla ciebie mamo
Płyną białe chmurki
A wiatr je układa
W świąteczne laurki
Dziś dla ciebie mamo
Śpiewa ptak na klonie
I dla ciebie kwiaty
Pachną też w wazonie
Dzisiaj droga mamo
Masz twarz uśmiechniętą –
Niechaj przez rok cały
Trwa to twoje święto
3. Rozmowa na podstawie wiersza. Przykładowe pytania:
- Czy już wiecie kto ma swoje święto?
- O czym jest ten wierszyk ?
- Jakie prezenty dla mamy autor opisał w tym wierszyku?
- Czy mama jest kimś wyjątkowym?
- Jak możemy inaczej nazwać swiją mamę?
4. Naprowadzenie dzieci poprzez wymienienie bardzo ważnych
osób na słówko VIP.
Prezentacja
skrótu w formie napisu, próby rozpoznanie literek. Zapoznanie się z
rozwinięciem skrótu, poznanie nowych słów w języku angielskim.
rozwinięciem skrótu, poznanie nowych słów w języku angielskim.
5. Próby stworzenia odpowiedzi na pytanie Dlaczego mama
jest bardzo ważną osobą?
4. Zabawa ruchowa przy muzyce „ Bukieciki Kwiatów dla
mamy”
Gdy dzieci usłyszą muzykę spacerują, zbierając rozsypane po całej sali kwiaty. Trzeba dobrze się rozglądać, ponieważ niektóre z nich ukryły się między książkami lub na parapecie.
Gdy dzieci usłyszą muzykę spacerują, zbierając rozsypane po całej sali kwiaty. Trzeba dobrze się rozglądać, ponieważ niektóre z nich ukryły się między książkami lub na parapecie.
5. Czy znacie jeszcze jakiś Vipów? Zachęcanie do prób nasladowania takich osób, ćwiczenia z elementami dramy.
Kilka podpowiedzi: znani piłkarze, postaci z bajek
-charakterystyczne cechy, znani dzieciom piosenkaże lub nawet same piosenki.
6.
Zakończenie zajęć: Powtórzenie poznanych słówek, ćwiczenia poprawnej wymowy.
Nauczyciel prowadzący: Marta Śliwa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz