Łączna liczba wyświetleń

środa, 6 czerwca 2018

Konspekt zajęć rewalidacji indywidualnej



Temat: Usprawnianie koordynacji ruchowo –słuchowo -wzrokowej oraz doskonalenie umiejętności zapamiętywania z elementami języka angielskiego.

Prowadząca: Sylwia Lehrfeld
Placówka: Szkoła podstawowa nr 1 w Choczni

Liczba uczniów: 1

Metody i techniki: motoryczno-kinestetyczna, muzykoterapia, wzrokowo- słuchowa.

Formy pracy: indywidualna.

Środki dydaktyczne: farby, papier, mazaki, koperta z nazwami zwierząt, płyta z muzyką relaksacyjną i odgłosami zwierząt, ilustracje zwierząt, nazwy zwierząt w języku angielskim

Cele ogólne:
- utrwalenie potrzebnego rytmu i płynności dla dobrej kondycji ręka – oko
- rozwijanie sprawności słuchowej i identyfikacji dźwięków
- poznanie różnych sposobów zapamiętywania sprzyjających rozwojowi form świadomego i celowego uczenia się
- wdrażanie do pokonywania stawianych trudności
- rozwijanie wyobraźni plastycznej
- rozwijanie sprawności manualnej
- poznanie podstawowych zwierząt w języku angielskim

Cele operacyjne:
- uczeń potrafi skupić uwagę nad wykonywanym zadaniem
- uczeń utrwali zasób doświadczeń akustycznych i słownictwa
- uczeń doskonali spostrzegawczość i koncentrację
- uczeń potrafi samodzielnie i prawidłowo dobrać nazwy zwierząt w języku angielskim do przedstawionych ilustracji
- uczeń potrafi zapamiętać i powtórzyć nazwy zwierząt w języku angielskim.


Przebieg zajęć

1. Powitanie.
2.  Objaśnienie celu zajęć.
3. Gimnastyka mózgu „Leniwe ósemki”- kreślenie płynnym ruchem „leniwych ósemek” (kciukiem najpierw jednej ręki, potem drugiej, obiema splecionymi rękami, w powietrzu, na szarym papierze – mazakiem).
4. Rozpoznawanie zwierząt na ilustracjach – uczeń zapoznaje się
z treścią obrazków, samodzielnie nazywa zwierzęta, określają ich cechy i czynności, jakie wykonują. Dodatkowo poznaje nazwy zwierząt w języku angielskim.
5. Różnicowanie odgłosów zwierząt - uczeń wysłuchuje nagrania z płyty i znajduje odpowiednią ilustrację związaną z danym odgłosem.
6. Zabawa pamięciowa „Zgadnij, jakiego zwierzęcia brakuje”- nauczyciel chowa jeden obrazek ze zwierzęciem, a zadaniem ucznia jest odgadywanie, którego brakuje.
7. Dobieranie podpisów do obrazków- uczeń samodzielnie odczytują pojedyncze wyrazy z karteczek i właściwe dopasowują do ilustracji. Podane nazwy wystepują w języku polskim i angielskim.
8. Rysowanie sylwetki kota- uczeń wysłuchuje tekst wiersza, obserwuje wykonanie rysunku, następnie powtarza po nauczycielu. Próbuje samodzielnie odtwarzać treść wiersza z wykorzystaniem rysunku.
„Małe kółko,
Duże kółko,
Jedno ucho,
Drugie ucho,
Trzy wąsiki z prawej strony,
Trzy wąsiki z lewej strony,
Ogonek zakręcony,
I jest kotek tyłem odwrócony”

9. Malowanie dłonią lub palcami ilustracji kotka – podczas pracy  towarzyszy muzyka relaksacyjna.
10. Podsumowanie zajęć: pochwała ustna,  pożegnanie.


Nauczyciel: Sylwia Lehrfeld

Koordynator placówki: Kinga Cholewka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz