Fizyka to nie tylko
opis pięknych i fascynujących zjawisk występujących w naszym otoczeniu, ale to
również język matematyki, oparty na
symbolach, umożliwiający ujęcie opisu tych zjawisk w sposób bardziej formalny. Uczestnictwo
w kursie językowym w Londynie pozwoliło mi spojrzeć na naukę symboli różnych
wielkości fizycznych w trochę inny sposób. Nauka symboli może odbywać się w
ścisłej korelacji z językiem angielskim. Duża część poznawanych symboli wywodzi
się od pierwszych liter angielskich nazw tych wielkości. W tym celu, aby
ułatwić uczniom opanowanie tej wiedzy przygotowałam planszę dydaktyczną
„Pochodzenie symboli wybranych wielkości fizycznych” oraz zadanie interaktywne
na platformie LearningApps.org.
11 czerwca 2018 r. przeprowadziłam lekcję w
klasie 3 (oddział gimnazjalny) z wykorzystaniem wspomnianych pomocy
dydaktycznych oraz innych zadań interaktywnych dotyczących jednostek wielkości
fizycznych. Taka forma nauki pozwoliła uczniom utrwalić wiedzę nabytą w czasie
nauki i była dodatkową możliwością poszerzania zasobu słów w języku angielskim.
Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz